Lean Industry 4.0 - inteligentna interakcja człowiek-maszyna

  • Ludzie i technologia pracują ramię w ramię

Cyfryzacja i Przemysł 4.0 zmieniają w firmach wiele procesów, w szczególności procesów produkcyjnych. Rozszerzona rzeczywistość pomaga pracownikom produkcyjnym, rozszerzając rzeczywisty świat. Pracownicy mogą proaktywnie i elastycznie korzystać z systemów wspomagających w ramach interakcji człowiek-maszyna.

Inteligentne zamówienia

Komunikacja maszyna-maszyna: inteligentne zamówienie instruuje maszynę
Komunikacja maszyna-maszyna: inteligentne zamówienie instruuje maszynę
Komunikacja maszyna-maszyna: inteligentne zamówienie instruuje maszynę

Inteligentne zamówienie łączy etapy produkcji, montażu i logistyki oraz rozpoznaje wszystkie opcje potrzebne do wytworzenia produktu. Tworzy wirtualną replikę etapu rozwoju produktu i, w razie potrzeby, kontroluje instrukcje pracy dla poszczególnych produktów. Wykorzystując komunikację maszyna-maszyna, niezależnie koordynuje sprzęt i systemy potrzebne do realizacji zamówienia.

Ponadto inteligentne zamówienie sprawdza dostępność zasobów dla kolejnych kroków, a następnie przekazuje lokalizację i zadanie do wykonania wszystkim stronom zaangażowanym w proces. Kompletny przepływ zamówienia i informacje zwrotne dotyczące poszczególnych kroków są widoczne w historii czatu.

Inteligentna praca

Interaktywne rozwiązania zapewniają pracownikom elastyczną pomoc podczas samego procesu montażu. Na przykład rzeczywistość rozszerzona może dostarczyć pracownikom dodatkowych informacji montażowych, a tym samym zwiększyć dokładność. Systemy wspomagające fizycznie odciążają pracowników od ciężkiej i monotonnej pracy.

Ludzie i roboty pracują ramię w ramię. Rozpoznawanie gestów stwarza zupełnie nowe możliwości intuicyjnej obsługi we współpracy człowieka z maszyną. Ludzie mogą używać prostych gestów (dotknięcie, naciśnięcie lub przesunięcie), aby manipulować postępem procesu w zależności od sytuacji. Operator może zażądać różnych części, które robot następnie pobiera z wielu magazynów i instaluje.

Zadania mogą być zatem odpowiednio dzielone między ludzi i maszyny, przy czym ludzie wykonują zadania wymagające umiejętności poznawczych. Przykładowo, roboty mogą przekazywać części pracownikom fabryki, pod różnymi kątami i w różnych kierunkach, w ramach procesu kontroli jakości, zapewniając ergonomicznie optymalny proces. System montażowy w kampusie badawczym pokazuje, że ta wizja może wkrótce stać się rzeczywistością.

Dyrektorzy ds. tworzenia wartości mają oko na wyniki swojej fabryki
Dyrektorzy ds. tworzenia wartości mają oko na wyniki swojej fabryki
Dyrektorzy ds. tworzenia wartości mają oko na wyniki swojej fabryki

We wszystkich obszarach produkcji, każdy obszar roboczy podlega zmianom, które idą w parze z wprowadzaniem nowych technologii w ramach Przemysłu 4.0. W tym kontekście technologia musi być definiowana jako pomoc dla ludzi, koncentrując się na nich.

Podczas gdy poszczególne zamówienia będą w przyszłości niezależnie zarządzane przez fabrykę, aby umożliwić pracownikom pełną koncentrację na ich zadaniach, dyrektorzy ds. tworzenia wartości muszą mieć oko na orkiestrę swojej fabryki i doskonale prowadzić jej wydajność. Mają oni szczególny obowiązek zarządzania fabryką w sposób zorientowany na wyniki. Ponadto inteligentne rozwiązania pomagają ludziom na każdym kroku.

Inteligentni dyrektorzy

To tutaj kontrolowana jest cała fabryka
To tutaj kontrolowana jest cała fabryka
To tutaj kontrolowana jest cała fabryka

Nawet zarządzanie produkcją i logistyką to nowe zadanie. To tutaj kontrolowana jest cała fabryka - od przyjęcia zamówienia do wysyłki towarów, a dyrektorzy ds. tworzenia wartości są odpowiedzialni za zarządzanie zdecentralizowanym obszarem produkcji z myślą o wynikach. Tworzą oni szczegółowy plan swoich codziennych sekwencji produkcyjnych, a podejście ze świata gier pomaga im w tym zadaniu. Symulacja zamówień predykcyjnych działa jak gra, która uwzględnia elastyczne i zorientowane na wyniki wykorzystanie dostępnych zasobów. Jej rolą jest działanie jako interfejs między klientem a produkcją. Aby zapewnić klientowi pożądaną przejrzystość - tj. status przetwarzania - dyrektorzy ds. tworzenia wartości otrzymują wszystkie niezbędne dane dotyczące wyników wydajności ich obszaru produkcyjnego w czasie rzeczywistym.

Inteligentne maszyny

Ponieważ Lean Industry 4.0 i Lean Production koncentrują się na ludziach, zapewniają lepszą jakość środowiska pracy. Mobilny asystent montażu przyjmuje wszystkie informacje dotyczące zamówienia i staje się systemem cyberfizycznym (CPS), który wykonuje pracę za pracownika. CPS zawiera wszystkie informacje dotyczące danego zamówienia, może przekazywać technikowi specjalne projekty lub inne żądania klienta, a także może dostarczać odpowiednie informacje dla rzeczywistości rozszerzonej (interakcja człowiek-maszyna).

Pomoc technologiczna zwiększa akceptację wśród pracowników. W rezultacie mają oni możliwość skupienia się na ważnych czynnościach oraz zwiększenia swojej wydajności i możliwości rozwoju. Ponadto wspiera dobre samopoczucie i zdrowie pracowników.

Kontakt
Skontaktuj się z nami

Z przyjemnością Ci pomożemy.

Potrzebujesz porady dotyczącej konkretnego zastosowania? Po prostu wyślij nam wiadomość z pytaniami.

Zapytaj teraz

Ostatnio odwiedzone