Cyfryzacja i Przemysł 4.0 zmieniają w firmach wiele procesów, w szczególności procesów produkcyjnych. Rozszerzona rzeczywistość pomaga pracownikom produkcyjnym, rozszerzając rzeczywisty świat. Pracownicy mogą proaktywnie i elastycznie korzystać z systemów wspomagających w ramach interakcji człowiek-maszyna.
Inteligentne zamówienia

Inteligentne zamówienie łączy etapy produkcji, montażu i logistyki oraz rozpoznaje wszystkie opcje potrzebne do wytworzenia produktu. Tworzy wirtualną replikę etapu rozwoju produktu i, w razie potrzeby, kontroluje instrukcje pracy dla poszczególnych produktów. Wykorzystując komunikację maszyna-maszyna, niezależnie koordynuje sprzęt i systemy potrzebne do realizacji zamówienia.
Ponadto inteligentne zamówienie sprawdza dostępność zasobów dla kolejnych kroków, a następnie przekazuje lokalizację i zadanie do wykonania wszystkim stronom zaangażowanym w proces. Kompletny przepływ zamówienia i informacje zwrotne dotyczące poszczególnych kroków są widoczne w historii czatu.
Inteligentna praca
Interaktywne rozwiązania zapewniają pracownikom elastyczną pomoc podczas samego procesu montażu. Na przykład rzeczywistość rozszerzona może dostarczyć pracownikom dodatkowych informacji montażowych, a tym samym zwiększyć dokładność. Systemy wspomagające fizycznie odciążają pracowników od ciężkiej i monotonnej pracy.
Ludzie i roboty pracują ramię w ramię. Rozpoznawanie gestów stwarza zupełnie nowe możliwości intuicyjnej obsługi we współpracy człowieka z maszyną. Ludzie mogą używać prostych gestów (dotknięcie, naciśnięcie lub przesunięcie), aby manipulować postępem procesu w zależności od sytuacji. Operator może zażądać różnych części, które robot następnie pobiera z wielu magazynów i instaluje.
Zadania mogą być zatem odpowiednio dzielone między ludzi i maszyny, przy czym ludzie wykonują zadania wymagające umiejętności poznawczych. Przykładowo, roboty mogą przekazywać części pracownikom fabryki, pod różnymi kątami i w różnych kierunkach, w ramach procesu kontroli jakości, zapewniając ergonomicznie optymalny proces. System montażowy w kampusie badawczym pokazuje, że ta wizja może wkrótce stać się rzeczywistością.

We wszystkich obszarach produkcji, każdy obszar roboczy podlega zmianom, które idą w parze z wprowadzaniem nowych technologii w ramach Przemysłu 4.0. W tym kontekście technologia musi być definiowana jako pomoc dla ludzi, koncentrując się na nich.
Podczas gdy poszczególne zamówienia będą w przyszłości niezależnie zarządzane przez fabrykę, aby umożliwić pracownikom pełną koncentrację na ich zadaniach, dyrektorzy ds. tworzenia wartości muszą mieć oko na orkiestrę swojej fabryki i doskonale prowadzić jej wydajność. Mają oni szczególny obowiązek zarządzania fabryką w sposób zorientowany na wyniki. Ponadto inteligentne rozwiązania pomagają ludziom na każdym kroku.
Inteligentni dyrektorzy

Nawet zarządzanie produkcją i logistyką to nowe zadanie. To tutaj kontrolowana jest cała fabryka - od przyjęcia zamówienia do wysyłki towarów, a dyrektorzy ds. tworzenia wartości są odpowiedzialni za zarządzanie zdecentralizowanym obszarem produkcji z myślą o wynikach. Tworzą oni szczegółowy plan swoich codziennych sekwencji produkcyjnych, a podejście ze świata gier pomaga im w tym zadaniu. Symulacja zamówień predykcyjnych działa jak gra, która uwzględnia elastyczne i zorientowane na wyniki wykorzystanie dostępnych zasobów. Jej rolą jest działanie jako interfejs między klientem a produkcją. Aby zapewnić klientowi pożądaną przejrzystość - tj. status przetwarzania - dyrektorzy ds. tworzenia wartości otrzymują wszystkie niezbędne dane dotyczące wyników wydajności ich obszaru produkcyjnego w czasie rzeczywistym.
Inteligentne maszyny
Ponieważ Lean Industry 4.0 i Lean Production koncentrują się na ludziach, zapewniają lepszą jakość środowiska pracy. Mobilny asystent montażu przyjmuje wszystkie informacje dotyczące zamówienia i staje się systemem cyberfizycznym (CPS), który wykonuje pracę za pracownika. CPS zawiera wszystkie informacje dotyczące danego zamówienia, może przekazywać technikowi specjalne projekty lub inne żądania klienta, a także może dostarczać odpowiednie informacje dla rzeczywistości rozszerzonej (interakcja człowiek-maszyna).
Pomoc technologiczna zwiększa akceptację wśród pracowników. W rezultacie mają oni możliwość skupienia się na ważnych czynnościach oraz zwiększenia swojej wydajności i możliwości rozwoju. Ponadto wspiera dobre samopoczucie i zdrowie pracowników.
Kontakt
Z przyjemnością Ci pomożemy.
Potrzebujesz porady dotyczącej konkretnego zastosowania? Po prostu wyślij nam wiadomość z pytaniami.
Zapytaj teraz