Cyfryzacja oraz Industry 4.0 przyczyniają się do zmiany wielu procesów w przedsiębiorstwach, w szczególności w obszarze produkcyjnym. W ten sposób rozszerzona rzeczywistość wspiera pracowników produkcyjnych w rzeczywistym świecie. Systemy asystenckie aktywnie i elastycznie wspierają pracowników w ramach interakcji człowieka z maszyną.
Inteligentne zlecenia

Inteligentne zlecenie łączy w sobie operacje montażowe, produkcyjne i logistyczne oraz zawiera informacje o wszystkich wariantach produktu. W ramach zlecenia odtwarzany jest wirtualny obraz gotowego produktu i w razie potrzeby wywoływana jest odpowiednia instrukcja robocza. Za pośrednictwem komunikacji maszyna-maszyna koordynowane są niezależne maszyny i systemy, które są niezbędne do realizacji zlecenia.
Inteligentne zamówienie sprawdza jednocześnie dostępność zasobów wymaganych w kolejnych krokach roboczych, a następnie przekazuje wszystkim pracownikom zaangażowanym w proces takie dane jak lokalizacja i zadanie do wykonania. Cały przebieg zamówienia, w tym feedback dotyczący poszczególnych kroków roboczych, jest widoczny w historii zamówienia.
Inteligentna praca
W obszarze montażowym interaktywne rozwiązania elastycznie wspierają pracowników. Na przykład za pośrednictwem rozszerzonej rzeczywistości można pracownikom wyświetlić dodatkowe informacje dotyczące montażu i poprawić współczynnik bezbłędności wykonywanych przez nich zadań. Systemy asystenckie odciążają pracowników przy żmudnej, monotonnej pracy.
Człowiek i robot pracują ramię w ramię. Dzięki sterowaniu gestami powstają całkowicie nowe możliwości intuicyjnej obsługi. Wykonując proste gesty (dotknięcie, naciśnięcie lub ruch), człowiek może w zależności od sytuacji wywierać odpowiedni wpływ na przebieg procesu. Operator może zamawiać różne komponenty, które następnie robot dostarcza mu z magazynu na miejsce montażu.
Tym samym w obrębie współdziałania między człowiekiem a robotem możliwy staje się rozsądny podział zadań. Człowiek przejmuje w tej sytuacji te zadania, które wymagają umiejętności kognitywnych, natomiast robot może na przykład w sposób ergonomiczny i optymalny dostarczać pracownikowi części. Instalacja wykonana w kampusie badawczym pokazała, że taka wizja już niedługo stanie się rzeczywistością.

Niezależnie od tego jakiemu obszarowi produkcji się przyjrzymy, zmiany wywoływane przez technologie w ramach Industry 4.0 dotyczą wszystkich obszarów roboczych. Podstawową zasadą jest zdefiniowanie technologii, które wspierają człowieka. Człowiek staje przy tym w centrum uwagi.
Podczas gdy w przyszłości poszczególne zlecenia będą sterowane niezależnie przez fabrykę, aby pracownicy mogli całkowicie skupić się na swoich zadaniach, dyrygent łańcucha wartości musi zachować kontrolę nad swoją fabryką i optymalnie nią zarządzać. Do jego obowiązków należy zarządzanie fabryką w sposób zorientowany na wyniki. Oprócz tego na każdym kroku ludzie wspierani są przez inteligentne rozwiązania.
Inteligentni dyrygenci

Również sterowanie produkcją i logistyką to nowe zadania. To z tego miejsca zarządzana jest fabryka – od wpłynięcia zlecenia po wydanie towaru. Przy tym dyrygent łańcucha wartości odpowiedzialny jest za zarządzanie swoim decentralnym obszarem produkcyjnym w sposób zorientowany na wyniki.
Do jego zadań należy szczegółowe planowanie codziennych sekwencji produkcyjnych. Wspierają go przy tym założenia zapożyczone ze świata gier - na przykład symulacja zlecenia powstaje w oparciu o elastyczne oraz zorientowane na wynik wykorzystanie dostępnych zasobów.
Inteligentny dyrygent pełni przy tym funkcję interfejsu pomiędzy klientem a produkcją. Aby zapewnić klientowi wymaganą transparentność procesu, na przykład etap realizacji zlecenia, dyrygent łańcucha wartości otrzymuje wszystkie niezbędne dane dotyczące wyników wydajności produkcji w czasie rzeczywistym.
Inteligentne maszyny
W związku z tym, że Lean Industry 4.0, podobnie jak Lean Production, stawia człowieka w centrum uwagi, jego stanowisko pracy podlega jakościowej poprawie. W ten sposób mobilny asystent montażowy przejmuje wszystkie informacje dotyczące zlecenia i staje się systemem cybernetyczno-fizycznym (CPS), który współpracuje z człowiekiem. System ten zawiera wszystkie informacje o określonym zleceniu, potrafi informować operatora o konstrukcjach specjalnych i innych życzeniach klienta, a także udostępniać odpowiednie informacje w ramach interakcji człowiek-maszyna.
Wsparcie technologiczne podnosi również satysfakcję pracowników, ponieważ mogą się skupić na ważniejszych czynnościach, podnosić wydajność oraz poszerzać swoje kwalifikacje. Dodatkowo dzięki naszym rozwiązaniom poprawia się samopoczucie i zdrowie pracowników.
Z chęcią Państwu doradzimy
- Nasi specjaliści znają Państwa branżę oraz jej potrzeby
- Pozostają niezmiennie do Państwa dyspozycji, w każdym miejscu na świecie
- Dysponujemy odpowiednią wiedzą oraz narzędziami, aby zapewnić Państwu optymalne doradztwo