Elektryczna kolejka podwieszana (EMS) - fabryka elektrycznego Audi w Brukseli

  • elektryczna kolejka podwieszana w kolorze pomarańczowym

Na nowej linii montażowej Audi e-tron pewnie pokonuje zakręty - cicho, bezpiecznie i zawsze z optymalnie dostosowaną prędkością. W fabryce Audi w Brukseli zaawansowana technologia MAXOLUTION® zapewnia wyjątkowo elastyczny i ergonomiczny montaż elektrycznego modelu e-tron. Płynne i ciche ruchy zamiast sztywnych taktów i hałaśliwych napędów łańcuchowych. Umożliwiają to perfekcyjna synchronizacja wszystkich podwozi i najwyższy poziom bezpieczeństwa.

Elektryczne kolejki podwieszane (EMS) – nasze portfolio:

  • Rozwiązanie MAXOLUTION® dla lekkich systemów transportu ze sterowaniem połówkowym: EMS basic
  • Rozwiązanie MAXOLUTION® dla lekkich systemów transportu z komunikacją WLAN: EMS advanced
  • Rozwiązanie MAXOLUTION® dla systemów transportu pracujących z dużym obciążeniem z bezpieczną komunikacją: EMS safety

Zalety

  • Wszystko z jednego źródła

    Kompletny system sterowania i napędu od sterowania stacjonarnego do sterowników i czujników zainstalowanych w zawieszkach.
  • Niezawodne planowanie i minimalizacja ryzyka

    Dzięki certyfikowanemu zespołowi projektowemu, symulacji i emulacji przy pomocy MOVIVISION®, wsparciu procesów rozruchu, odbioru oraz bieżącej produkcji.
  • Doskonałe dopasowanie do wymagań produkcyjnych

    Nasze systemy są zintegrowane z systemami sąsiadującymi dzięki zastosowaniu elastycznych rozwiązań MOVIVISION® z zakresu oprogramowania.
  • Transparentność danych i wysoka dostępność systemu

    Dzięki inteligentnym rozwiązaniom Drive Radar® z zakresu oprogramowania, możliwe jest monitorowanie stanu i konserwacja prewencyjna.

EMS Basic

Funkcje zawieszek

EMS Basic - funkcje pojazdu

Rozwiązanie MAXOLUTION® do kolejek EMS do niewielkich obciążeń
Rozwiązanie MAXOLUTION® do kolejek EMS do niewielkich obciążeń
Rozwiązanie MAXOLUTION® do kolejek EMS do niewielkich obciążeń
  • Sterownik MOVIPRO® PHE basic do napędu jazdy
  • Szybka diagnoza poprzez wbudowany wyświetlacz 7-mio segmentowy oraz diody diagnostyczne
  • Szczegółowa diagnoza za pośrednictwem komputera PC
  • Moduł parametrów umożliwiający szybkie uruchomienie i wymianę urządzeń w sytuacji awaryjnej
  • Optyczne lub indukcyjne czujniki do monitorowania odległości
  • Opcjonalny pilot bezprzewodowy do ręcznego sterowania pojazdami

Schemat technologiczny

Schemat technologiczny Elektrycznej kolejki podwieszanej EHB basic

Technika bezpieczeństwa pracy

  • Safe Torque Off (STO) PL d
  • Opcjonalnie monitorowanie prędkości Safe Limited Speed (SLS) zwbudowanym enkoderem i przekaźnikiem bezpieczeństwa UCS
  • Bezpieczne rozpoznawanie odcinków toru za pomocą czujników kontaktronowych

Funkcje części stacjonarnej

  • Moduły nadawcze oraz odbiorcze sygnałów sterujących

Funkcje oprogramowania

• Prosta parametryzacja oraz uruchomienie za pośrednictwem oprogramowania systemowegoMOVIVISION®

Dane techniczne

  • Zintegrowany falownik o mocy do 1,5 kW
  • Opcjonalnie: moduły nadawcze oraz odbiorcze sygnałów sterujących
  • Możliwość zastosowania do maks. 8 zestawów prędkości/parametrów z czujnikami kontaktronowymi
  • Cztery czujniki kontaktronowe mogą zostać podłączone bezpośrednio do PHC, maksymalnie sześć z modułem rozszerzeń

EMS Advanced

Funkcje zawieszek

EMS Advanced - funkcje pojazdu

Rozwiązanie MAXOLUTION® do kolejek EMS do niewielkich obciążeń
Rozwiązanie MAXOLUTION® do kolejek EMS do niewielkich obciążeń
  • • Sterownik MOVIPRO® PHE Advanced z komunikacją WLAN oraz stacjonarnym sterownikiem Segment Controller
  • Zintegrowany falownik napędu jazdy- opcjonalnie można podłączyć dodatkowy falownik decentralny
  • Rozpoznawanie pozycji za pomocą systemu odczytującego kody kreskowe 2D
  • Moduł pamięci parametrów umożliwiająca szybkie uruchomienie i wymianę urządzeń w sytuacji awaryjnej
  • Szybka diagnoza poprzez wbudowany wyświetlacz 7-mio segmentowy
  • Szczegółowa diagnoza pojazdów z poziomu MOVIVISION®
  • Opcjonalny panel do ręcznego sterowania pojazdami

Schemat technologiczny

Schemat technologiczny Elektrycznej kolejki podwieszanej EHB advanced

Technika bezpieczeństwa pracy

  • Safe Torque off (STO) PL d
  • Opcjonalnie monitorowanie prędkości Safe Limited Speed (SLS) ze zintegrowanym enkoderem silnikowym i przekaźnikiem bezpieczeństwa UCS

Funkcje części stancjonarnej

  • System/Segment Controller do sterowania i diagnozy pojazdów
  • Niezawodna ekranowana komunikacja WLAN w falowodzie szczelinowym
  • Wizualizacja i obsługa za pomocą systemu opartego na Windows, np. panelach HMI lub PC
  • Opcjonalnie również z wyposażeniem do bezstykowego indukcyjnego przesyłu energii
  • Opcjonalne sterowanie zwrotnicami za pośrednictwem MOVIPRO® PHE Advanced
  • Opcjonalnie: aluminiowa szyna nośna ze zintegrowanym falowodem

Funkcje oprogramowania

    • • Parametryzacja i diagnozowanie w aplikacji typu klient-serwer z zarządzaniem uprawnieniami dostępu
    • • Parametryzowany interfejs do połączenia z nadrzędnym sterownikiem PLC
    • • Szczegółowa diagnostyka
    • • Monitorowanie stanu (Condition Monitoring)
    • • Opcjonalnie: wirtualne uruchomienie z wykorzystaniem symulacji 3D w oparciu o docelowe oprogramowanie
  • Sterowanie za pomocą oprogramowania systemowego MOVIVISION®® (np. praca ciągła z różnymi długościami taktów produkcyjnych, nadzorowanie odległości pomiędzy zawieszkami, jazda synchroniczna, routing, sprawdzanie stanu zawieszek)
  • Parametryzacja i diagnozowanie w aplikacji typu klient-serwer z zarządzaniem uprawnieniami dostępu
  • Parametryzowany interfejs do połączenia z nadrzędnym sterownikiem PLC
  • Szczegółowa diagnostyka
  • Monitorowanie stanu (Condition Monitoring)
  • Opcjonalnie: wirtualne uruchomienie z wykorzystaniem symulacji 3D w oparciu o docelowe oprogramowanie

Dane techniczne

  • Falownik do 1,5 kW do napędu jazdy
  • Opcjonalnay falownik dodatkowej osi napędowej
  • Rozmiary do 15 kW
  • Ciągła komunikacja WLAN w ekranowanym falowodzie szczelinowym
  • Możliwa dokładność pozycjonowania do +/- 2mm
  • Segment Controller koordynuje do 50 pojazdów, możliwa struktura kaskadowa składająca się z maks. 10 sterowników Segment Controller

EMS Safety

Funkcje zawieszek

Funkcje zawieszek EMS Safety

Rozwiązanie MAXOLUTION® do kolejek EMS z bezpieczną komunikacją
Rozwiązanie MAXOLUTION® do kolejek EMS z bezpieczną komunikacją
  • Sterownik MOVIPRO® PHCBezpieczna komunikacja WLAN pomiędzy pojazdem a stacjonarnym sterownikiem bezpieczeństwa
  • Zintegrowany falownik do napędu podnoszenia; oś jazdy i pozostałe osie z możliwością rozszerzenia za pomocą falowników decentralnych
  • Bezpieczne rozpoznawanie pozycji za pomocą systemu odczytującego kody 2D
  • Szybka diagnoza poprzez wyświetlacz 7-mio segmentowy na sterowniku
  • Moduł pamięci parametrów umożliwiający szybkie uruchomienie i wymianę urządzeń w sytuacji awaryjnej
  • Szczegółowa diagnoza pojazdów z poziomu MOVIVISION®
  • Opcjonalny panel do ręcznego sterowania pojazdami

Schemat technologiczny Elektrycznej kolejki podwieszanej EMS safety

Schemat technologiczny Elektrycznej kolejki podwieszanej EHB safety

Technika bezpieczeństwa pracy

  • Wydajny sterownik bezpieczeństwa MOVISAFE HM31 – SIL 3/ PL e®

Dostępne funkcje bezpieczeństwa PL d:

  • STO, SLS, SLP oraz bezpieczne sterowanie hamulcem (Safe Brake Control (SBC) osi podnoszącej
  • STO, SLS oraz SLP dla osi jezdnej oraz osi pomocniczych
  • Awaryjne zatrzymanie urządzenia dzięki bezpiecznej komunikacji realizowanej za pośrednictwem falowodu szczelinowego
  • Pobieranie parametrów sterowania i bezpieczeństwa poprzez sieć WLAN
  • Opcjonalnie: bezpieczne monitorowanie odstępów (SDM®) pomiędzy pojazdami w obszarze montażu

Stacjonarne funkcje komunikacji

  • Kontroler systemu/segmentów do koordynacji i diagnozy pojazdów
  • Niezawodna ekranowana komunikacja WLAN w falowodzie szczelinowym
  • Wizualizacja i obsługa za pomocą systemu opartego na Windows takich jak panele HML lub PC
  • Opcjonalne sterowanie zwrotnicami za pośrednictwemMOVIPRO ® PHE Advanced

Funkcje oprogramowania

  • Koordynacja i monitorowanie przez inteligentne oprogramowanie systemowe MOVIVISION® (np. praca ciągła z różnymi długościami taktów montażowych, monitorowanie odległości pomiędzy zawieszkami, jazda synchroniczna, routing, doagnostyka zawieszek)
  • Parametryzacja i diagnozowanie w aplikacji typu klient-serwer z zarządzeniem uprawnieniami dostępu
  • Parametryzowany interfejs do połączenia z nadrzędnym sterownikiem PLC
  • Szczegółowa diagnostyka
  • Monitorowanie stanu (Condition Monitoring)
  • Opcjonalnie: wirtualne uruchomienie z wykorzystaniem symulacji 3D w oparciu o docelowe oprogramowanie
  • Opcjonalnie: oprogramowanie Motion Profile Manager umożliwiający szybką zmianą profili podnoszenia, obrotu, oraz obwiedni

Dane techniczne

  • Falownik do 22 kW do osi podnoszenia
  • Falownik do 4 kW do osi jazdy oraz opcjonalnych osi pomocniczych
  • Ciągła komunikacja bezpieczna WLAN w ekranowanym falowodzie szczelinowym
  • Możliwa dokładność pozycjonowania do +/- 2mm
  • Kontroler segmentów koordynuje do 50 pojazdów; możliwa struktura kaskadowa składająca się z 10 kontrolerów segmentowych
  • Sterownik bezpieczeństwa PFF-HM31 PLe
  • Możliwość podłączenia do ProfiSafe, CIP Safety i innych

Dlaczego warto korzystać z rozwiązań MAXOLUTION® EMS w przemyśle motoryzacyjnym?

EMS do niewielkich obciążeń ze sterowaniem połówkowym

EMS Basic

  • Sprawdzone rozwiązanie dla prostych zadań transportowych ze sterowaniem odcinkowym, przy pomocy sygnałów połówkowych
  • Możliwość sterowania tylko jedną osią napędową – napęd jazdy
  • Szybki i proste uruchomienie dzięki oprogramowaniu do parametryzacji i modułowi pamięci
  • Może być instalowany w istniejących systemach kolejek podwieszanych (retrofit) – wdrażanych szybko i niezawodnie przez nasz zespół serwisowy

Systemy EMS do niewielkich obciążeń z komunikacją WLAN

EMS Advanced

  • Bardziej elastyczny – bardziej przyjazny dla użytkownika
  • Ciągła komunikacja z każdą z zawieszek poprzez WLAN
  • Oś jezdna plus opcjonalna oś dodatkowa
  • Kompletny system: sterownik stacjonarny, komunikacja, system pozycjonowania, sterowanie mobilne i nie tylko
  • Opcjonalnie: Doskonale dostosowane komponenty mechaniczne: szyna nośna z wbudowanym falowodem szczelinowym
  • Wirtualny rozruch z symulacją i emulacją
  • Możliwość łatwego nadzorowania systemu – DriveRadar® / monitorowanie stanu i prewencyjne utrzymanie ruchu

EMS do pracy z dużymi obciążeniami z komunikacją WLAN

EMS Safety

  • Szybki, precyzyjny i bezpieczny
  • Zintegrowane funkcje wieloosiowe jazdy, podnoszenia oraz obrotu
  • Kompletny system: sterownik stacjonarny, komunikacja, system pozycjonowania, sterowanie mobilne i nie tylko
  • Wirtualny rozruch z symulacją i emulacją
  • Rozbudowane funkcje bezpieczeństwa zgodnie z SIL3 (PL d/e)
  • Opcjonalne monitorowanie bezpiecznej odległości (SDM®) w celu optymalizacji długości taktów produkcyjnych
  • Użytkownik może w prosty sposób dostosowywać i zmieniać wysokości podnoszenia
  • Możliwość łatwego nadzorowania systemu – DriveRadar® / monitorowanie stanu i prewencyjne utrzymanie ruchu

Z chęcią Państwu doradzimy

  • Nasi specjaliści znają Państwa branżę oraz jej potrzeby
  • Pozostają niezmiennie do Państwa dyspozycji, w każdym miejscu na świecie
  • Dysponujemy odpowiednią wiedzą oraz narzędziami, aby zapewnić Państwu optymalne doradztwo
Kontakt

Proszę wprowadzić swój kod pocztowy, aby skontaktować się z odpowiednią osobą kontaktową.

Ostatnio odwiedzone