Uniwersalność
Moduł silnika krokowego doskonale nadaje się do włączenia do istniejącego systemu MOVI-PLC® I/O - można go zatem dodać do innych wejść/wyjść i/lub łącznika magistrali za pomocą szyny profilowej
Skalowalność
Na jednym łączniku magistrali można stosować różne moduły, np. do 27 modułów silników krokowych na magistrali tylnej ścianki
Prostota
Moduł oprogramowania krokowego MOVIKIT® Custom (zawarty wzestawie) oparty na normie IEC 61131-3 sprawia, że integracja i uruchomienie są proste i szybkie
Wszystko z jednego źródła
Nasze w pełni kompleksowe portfolio automatyzacji oznacza, że klienci potrzebują tylko jednej osoby do kontaktu w sprawie kompletnej technologii napędów i automatyzacji
Przyjazny dla zasobów
Prosta regulacja formatu i inne zaimplementowane tryby sterowania umożliwiają ekonomiczne wykonywanie nawet podobnych aplikacji
Kompaktowy
Właściwości silnika krokowego umożliwiają integrację bez przekładni, oszczędzając miejsce instalacji
Stały wzrost różnorodności produktów oraz rosnące zapotrzebowanie rynku na indywidualizację, w połączeniu z ogólnym trendem w kierunku produkcji w partiach o wielkości jednostkowej (batch size 1), sprawiają, że w maszynach coraz częściej zachodzi potrzeba zmiany formatów i produktów. Nasz system napędowy do zmiany formatu został zaprojektowany dokładnie z myślą o tych wyzwaniach. Składa się on z terminala silnika krokowego (modułu silnika krokowego), kabli siłownika i enkodera oraz samego silnika krokowego. Od strony oprogramowania system wspierany jest i zintegrowany z modułem programowym MOVIKIT® Custom Stepper, opartym na standardzie IEC 61131-3.
Oprócz wyjątkowo prostych i szybkich regulacji formatów, różne tryby sterowania umożliwiają także realizację zadań związanych z wahaniami obciążeń oraz aplikacjami z kontrolą momentu – w sposób ekonomiczny i efektywny.
W coraz większej liczbie zastosowań preferuje się dziś napędy elektromagnetyczne zamiast tradycyjnych siłowników pneumatycznych. Istnieje ku temu wiele powodów. Kluczowe znaczenie mają niska sprawność rozwiązań pneumatycznych, wysokie koszty związane z uruchomieniem, przezbrojeniami, serwisem i utrzymaniem ruchu, a także ograniczone możliwości sterowania tymi systemami.
Najnowsze porównania całkowitych kosztów pokazały, że przy obecnych cenach komponentów i energii elektrycznej napędy elektromagnetyczne mogą się zwrócić już w ciągu kilku miesięcy – nawet w przypadku prostych ruchów punkt–punkt z dwoma pozycjami krańcowymi. Co więcej, znacząco przyczyniają się one do redukcji śladu węglowego. Napędy elektromagnetyczne zapewniają również większą elastyczność w projektowaniu procesów produkcyjnych oraz systemów monitorowania produkcji. Dzięki możliwości precyzyjnego sterowania wspierają optymalne zarządzanie procesami i otwierają nowe możliwości dla jeszcze bardziej efektywnej produkcji.
Podsumowując – wszystkie te zalety jednoznacznie dowodzą, że napędy elektromagnetyczne stanowią atrakcyjną alternatywę dla konwencjonalnych systemów pneumatycznych. Wspierają one przemysł w działaniu w sposób bardziej zrównoważony – zarówno pod względem ekonomicznym, jak i ekologicznym:
Cechy i korzyści
Tryby sterowania
Nasz system napędowy ze zmianą formatu obejmuje kable połączeniowe M12 do siłowników i enkoderów o czterech różnych długościach.
Typ kabla | Cechy kabla połączeniowego | Zgodność | Dostępne długości (zmienne) m |
Kabel czujnika | M12, 8-stykowy, kodowany A, żeński | CC, UKCA, UL | 1, 3, 5, 10 |
Kabel siłownika | M12, 4-stykowy, z kodem T, żeński | CC, UKCA, UL | 1.5, 3, 5, 10 |
Silniki krokowe są dostępne w rozmiarach kołnierzy NEMA 23 i NEMA 34, dzięki czemu są dostosowane do międzynarodowych standardów. Wszystkie silniki posiadają enkoder inkrementalny i złącze wtykowe M12 dla zasilania i enkodera. Dzięki stopniowi ochrony IP65 silniki krokowe mogą być używane nawet w trudnych warunkach otoczenia.
Rozmiar | NEMA 23 | NEMA 34 | |||
Maks. moment obrotowy Nm | 1.2 | 1.8 | 2.8 | 4.5 | 8.5 |
Prąd/faza A | 2 | 3 | 3 | 4.5 | 4.5 |
Rozdzielczość | 1000 (TTL), 4000 (ppr) | ||||
Waga kg | 0.64 | 1.2 | 1.4 | 2.1 | 3.0 |
Prefabrykowany moduł oprogramowania krokowego oparty na standardzie IEC 61131-3 ułatwia integrację systemu napędowego zmieniającego format z aplikacją.
Wspólnie z klientem analizujemy całą maszynę, aby znaleźć najlepsze rozwiązanie dla konkretnego zastosowania. Koncentrujemy się w szczególności na zastosowaniach w następujących branżach:
Nasz system napędowy ze zmianą formatu doskonale nadaje się do np: