Nowoczesne konstrukcje - układnice regałowe firmy Winkel

  • Nowoczesne konstrukcje - układnice regałowe firmy Winkel

    Rozwiązania napędowe oraz technika bezpieczeństwa dla układnic regałowych

    Dzięki naszym rozwiązaniom w zakresie napędów serwo oraz przemyślanej koncepcji bezpieczeństwa umożliwiliśmy firmie Winkel postęp technologiczny.

Dla operatorów magazynów gęstość upakowania i wydajność przeładunkowa są bardzo istotnymi aspektami. Dzięki nowej konstrukcji układnice regałowe firmy Winkel są lżejsze, nie wymagają zderzaków i mają mniejszą odległość zbliżenia.

0% odcinka buforowego – 100% bezpieczeństwa

Bezpieczne komponenty technologii Safety i nowoczesna technika napędowa firmy SEW-EURODRIVE składają się na nową koncepcję napędową

Firma Winkel GmbH wytwarza produkty dla integratorów systemów w zakresie intralogistyki działając od ponad 30 lat w obszarze techniki liniowej dużych obciążeń. Pracownicy firmy z Illingen w Wirtembergii dysponują długoletnim doświadczeniem w zakresie konstruowania i montażu układnic regałowych. Dzięki bezpiecznym komponentom technologii Safety i nowoczesnej technice napędowej firmie Winkel udało się opracować zupełnie nową koncepcję napędową dla układnic regałowych. Nowa koncepcja zapewnia znacznie ulepszoną fazę rozruchu, wyższą sztywność masztu i mniejsze wymiary. To naturalnie przełożyło się na mniejsze zapotrzebowanie na energię.

Dla operatorów magazynów gęstość upakowania i wydajność przeładunkowa są bardzo istotnymi aspektami. Układnice regałowe napędzane są często dwoma silnikami przenoszącymi siłę napędową na szynę jezdną przy udziale siły tarcia. Nie da się tu uniknąć zużycia elementów, ponieważ rolki napędowe przy zamocowaniu siłą tarcia mogą się obsunąć. Zależnie od pozycji, w jakiej znajduje się wózek podnośny, środek ciężkości obciążenia układnicy regałowej znajduje się na dole, w środku lub w najgorszym razie na górnym krańcu masztu. Wówczas przy przyspieszeniu występują wahania.

W celu ich wyrównania w przypadku popularnych koncepcji działa się przeciwko tym wahaniom silnikiem. W takim przypadku napęd musi być przystosowany do maksymalnych wychyleń. Dla projektanta oznacza to zaplanowanie około 25 do 30% więcej mocy napędowej motoreduktora i falownika, co prowadzi do wzrostu kosztów.

Postęp techniczny w firmie Winkel

Firma Winkel tworząc układnicę regałową Colibri podążyła inną ścieżką. W nowej koncepcji napędu maszt na górze i na dole napędzany jest poprzez wał ze sprzęgłem cardana oraz koło zębate i zębatkę. Zapewnia mu to podwójną ochronę i mniejsze odkształcanie. W przypadku tego rozwiązania napędowego maksymalne obciążenie znajduje się w najgorszym przypadku w środku masztu. Obciążenie ramienia dźwigni jest dwukrotnie mniejsze, a moment zginający czterokrotnie mniejszy przy założeniu takich samych obciążeń systemu. Strzałka ugięcia jest szesnastokrotnie mniejsza, co ma istotne znaczenie dla drgań. W ten sposób układnica regałowa ma wielokrotnie lżejszą i sztywniejszą konstrukcję. Poza tym możliwe jest zastosowanie silników o mniejszym zużyciu energii.

Firma Winkel zastosowała w charakterze napędu jezdnego nasz motoreduktor F..DRL.. oraz wieloosiowy serwofalownik MOVIAXIS® MXA81A.


W przypadku konwencjonalnych układnic regałowych stosuje się hydrauliczne zderzaki końca korytarza. Niniejsze rozwiązanie wymaga określenia odległości zbliżenia - poziomej strefy między regałem a ścianą budynku. Odległość od ściany przesunięta jest o długość zderzaka. Nowe rozwiązanie napędowe umożliwia zastosowanie korzystniejszych odległości zbliżenia w ramach techniki bezpieczeństwa pracy Winkel / SEW-EURODRIVE. Tym samym zbędne są zderzaki hydrauliczne oraz obszar wykraczający poza zakres pracy układarki. Cechą systemów techniki Safety jest ich niezależna od techniki napędowej praca.

Czujnik bezpieczeństwa MOVISAFE® UCS12B analizuje sygnały enkodera absolutnego. Ponadto monitoruje tor jazdy i umożliwia dojazd do wartości granicznej pozycji (SLP). W regularnych odstępach czasowych system przeprowadza funkcjonalny test hamulców. Układ hamulcowy z dopuszczeniami jest zgodny z Performance Level „d“ według EN ISO 13849-1. Rozwiązanie to otrzymało certyfikację niezależnego instytutu badawczego TÜV Südwest, który potwierdził jego zgodność z normami.

Układnice regałowa musi lekko wyjechać poza korytarz, aby manipulator mógł sięgnąć do ostatniej półki. W związku z tym szyna wychodzi poza regał. Wymusza to zastosowanie przęsła, które pełni funkcję podparcia. W przypadku nowego rozwiązania napędowego układnica regałowa firmy Winkel może być krótsza, a co za tym idzie przęsło może być zdecydowanie krótsze lub można z niego całkowicie zrezygnować.

Oszczędność miejsca 10 - 35 % w porównaniu do konwencjonalnych układnic regałowych

Wymagania klienta

Dla firmy Winkel istotne znaczenie miały korzystniejsze odległości zbliżenia, mniejszy ciężar, a w rezultacie redukcja zużycia energii. Układnice regałowe powinny charakteryzować się lżejszą konstrukcją i brakiem konieczności stosowania zderzaków.

Rozwiązanie:

Nasza technika napędowa oraz technika bezpieczeństwa zapewnia nowym układnicom regałowym firmy Winkel w porównaniu do tradycyjnych układarek mniejsze o 10 do 35 % wymiary urządzenia oraz niższe zużycie energii. Przekłada się to także na oszczędność miejsca. A mniejsze zapotrzebowanie na miejsce to więcej miejsca dla towarów. Dzięki mniejszym wymiarom układnica regałowa Colibri uzyskuje wyższą dynamikę, a tym samym wydajność przeładunkową. Wynikająca z tego wyższa gęstość upakowania to 8 - 15% więcej w porównaniu do rozwiązań konwencjonalnych. Operator magazynu redukuje w ten sposób koszt układnic regałowych, regałów, strefy wejścia oraz IT.

Kontakt
Kontakt w sprawie referencji w zakresie intralogistyki firmy Winkel

Jesteśmy do Państwa dyspozycji.

Chciałbyś skonsultować z nami swój projekt? Wyślij do nas wiadomość z ewentualnymi pytaniami.

Wyślij zapytanie
Kontakt

Proszę wprowadzić swój kod pocztowy, aby skontaktować się z odpowiednią osobą kontaktową.

Ostatnio odwiedzone