Co przekładnie planetarne mają wspólnego z produkcją cukru?
Producent cukru z powodzeniem zmodernizował napęd swojego młyna
Cukier. Każdy kocha cukier. Od najmłodszych lat odczuwamy słodki smak jako przyjemny. Nie bez powodu natura dodała lekką słodycz do mleka matki. Jednak wielu ludzi ma tendencję do spożywania zbyt dużej ilości cukru w ciągu swojego życia. Czy to dla pocieszenia duszy, czy jako wzmacniacz smaku - cukier jest zawarty w wielu produktach spożywczych, nawet w tych, w których się go nie spodziewamy, takich jak currywurst czy colesław. Przemysł cukrowniczy kwitnie na całym świecie.
Trzystopniowa przekładnia planetarna i reduktory prędkości rozwiązały problem
Trzystopniowa przekładnia planetarna i reduktory prędkości rozwiązały problem
Całkowity remont przestarzałych napędów byłby bardzo kosztowny i nie przyniósłby żadnych szczególnych korzyści pod względem wydajności i produktywności zakładu. W związku z tym wymieniono nieefektywne napędy turbin parowych młyna.
Rozwiązaniem okazały się przekładnie przemysłowe
Nowa przekładnia przemysłowa jest przygotowana do transportu
Nowa przekładnia przemysłowa jest przygotowana do transportu
Zwiększamy precyzję naszych przekładni przemysłowych serii XP - Wytrzymała, 3-stopniowa przekładnia planetarna, która została specjalnie zoptymalizowana do pracy w młynach do trzciny cukrowej. Seria XP ma wszystko, co jest wymagane do mielenia trzciny cukrowej, na przykład wysoki moment obrotowy, silne pochłanianie uderzeń i niską prędkość. Dzięki temu doskonale nadają się do kruszarek i dyfuzorów trzciny cukrowej. Przekładnie XP dowiodły swojej niezawodności w kilkuset instalacjach na całym świecie.
W połączeniu z naszym 2-stopniowym reduktorem prędkości, przekładnia przekładnie planetarne serii XP firmy SEW-EURODRIVE stanowią praktyczną drogę do modernizacji przestarzałych napędów w młynach trzciny cukrowej.
Modernizacja zamiast wymiany
Prezentacja 3D przekładni planetarnej w systemie
Prezentacja 3D przekładni planetarnej w systemie
W miarę postępu projektu inżynierowie i technicy serwisowi SEW-EURODRIVE byli zawsze obecni, aby pomóc naszemu klientowi w demontażu, przygotowaniu miejsca, instalacji nowego układu napędowego i fazie osiowania.
Przed uruchomieniem SEW przeprowadził analizę drgań, ugięcia fundamentu i osiowania. Wszystkie testy zakończyły się pomyślnie, zgodnie z doskonałą reputacją SEW-EURODRIVE. Wyniki testów były tak dobre, że zdecydowaliśmy się nawet pójść o krok dalej.
Kominy turbin parowych w Rio Grande Valley Sugar Growers
Dla przemysłu cukrowniczego wydajna technologia napędowa jest kluczem do sprawnego przetwarzania trzciny cukrowej. Trzcinę cukrową uprawia się głównie na Karaibach i w USA. Ciepło i brud są głównymi wyzwaniami w tych obszarach. Wymagania stawiane przekładniom są wysokie. Ponadto cukier jest pożywieniem i musi być przetwarzany z zachowaniem wymaganej higieny. Awaria napędu jest bardzo kosztowna dla operatorów i należy jej zapobiegać wszelkimi sposobami. Modernizacja i monitorowanie stanu to cenne możliwości minimalizowania ryzyka awarii.
Technologia napędowa stosowana przez producenta cukru Rio Grande Valley Sugar Growers była dość stara. Dlatego nie działała już niezawodnie. Dlatego przestarzałe przekładnie zostały zastąpione nowoczesnymi i wydajnymi przekładniami planetarnymi i reduktorami prędkości firmy SEW-EURODRIVE. Nie tylko zmodernizowano fabrykę, ale także obniżono koszty eksploatacji i konserwacji.
Kiedy zakład Rio Grande został zmodernizowany, kierownik zakładu Mark Nittler musiał najpierw wymienić nieefektywne napędy turbin parowych młyna. Całkowity remont przestarzałych napędów byłby bardzo kosztowny i nie przyniósłby żadnych szczególnych korzyści w zakresie wydajności i produktywności zakładu.
Firma SEW-EURODRIVE była w stanie zaoferować Nittlerowi niezbędne know-how, aby mógł z powodzeniem zmodernizować zakład - obejmując wszystkie etapy, od budowy systemu po instalację i analizę końcową.
"Jestem pod ogromnym wrażeniem naszej fachowej wiedzy. Za każdym razem, gdy czegoś potrzebujemy, dzwonimy do was, a oni proponują bardzo dobre rozwiązanie. Zainstalowaliśmy je i okazało się bardzo niezawodne. To naprawdę zrobiło na mnie wrażenie. Wysyłali ludzi z całego świata, żeby to sprawdzili. W każdym razie, nie mają żadnych problemów", wspomina zadowolony kierownik zakładu.
W miarę postępu projektu, inżynierowie i technicy serwisowi z SEW-EURODRIVE byli zawsze obecni, aby pomóc naszemu klientowi w demontażu, przygotowaniu miejsca, instalacji nowego układu napędowego i fazie osiowania.
"Koszty wymiany były mniej więcej takie same, jak koszty remontu jednego z naszych innych napędów - z uwzględnieniem kosztów instalacji napędów wymiennych. Ale jak dotąd jesteśmy tam dopiero 2 miesiące, ale myślę, że czas pokaże" - dodaje Nittler.
Firma SEW była tutaj i udzieliła nam sporej pomocy przy instalacji pod względem inżynieryjnym. Przyjechali, sprawdzili to, co zrobiliśmy i zweryfikowali, czy - ich zdaniem - wytrzyma.