Nowy zelektryfikowany system jednoszynowy dla przenośników kabinowych w zakładzie montażowym ciągników John Deere

  • Zelektryfikowany system jednoszynowy z żółtą ramą podnoszącą transportuje zielone kabiny kierowców

    Bezpieczeństwo jest najważniejsze

    John Deere błyskawicznie unowocześnia swoje przenośniki kabinowe dzięki nowym elektrycznym systemom jednoszynowym bezpieczeństwa EMS.

Najnowocześniejsza technologia bezpieczeństwa zapewnia pracownikom John Deere bezpieczeństwo podczas pracy pod zawieszonymi ładunkami

System transportu kabin kierowców w fabryce ciągników w Mannheim, należącej do producenta maszyn rolniczych John Deere, miał już za sobą lepsze czasy, więc mógł być wykorzystany tylko w jeden sposób: Stary system musiał zostać jak najszybciej wymieniony. Po modernizacji za pomocą zelektryfikowanego systemu jednoszynowego z rozwiązania bezpieczeństwa MAXOLUTION® EMS, przenośnik kabinowy w John Deere jest teraz wyposażony w najnowszą technologię, jaką ma do zaoferowania rynek, w tym napędy, elektronikę i technologię bezpieczeństwa.

Projekt w skrócie

John Deere GmbH & Co. KG

Logo firmy John Deere
  • Lokalizacja: Mannheim (Niemcy)
  • Branża: Produkcja maszyn rolniczych
  • Zastosowanie: System transportowy do kabin kierowców w zakładzie montażu ciągników

Więcej informacji o firmie John Deere:

Zielone ciągniki w szeregu przed warsztatem fabrycznym
  • Założona w 1838 r. w Grand Detour w stanie Illinois (USA)
  • Założyciel firmy, John Deere, rozpoczyna produkcję pługów z polerowanej stali.
  • W 1948 r. firma przenosi się do Moline w stanie Illinois (USA).
  • W 1959 r. firma John Deere przejmuje niemieckiego producenta maszyn rolniczych Heinrich Lanz GmbH i otwiera zakład w Mannheim.
  • Mannheim jest drugim co do wielkości zakładem John Deere na świecie i największym zakładem produkcyjnym poza Stanami Zjednoczonymi.
  • Ponad 60 000 pracowników na całym świecie (2017)

Bezpieczeństwo na pierwszym miejscu

Gotowe zielone ciągniki John Deere w budynku fabryki
Wszystko gotowe: Ciągniki John Deere gotowe do pracy w polu
  • Modernizacja w zakładzie produkcji ciągników z nowym systemem transportowym dla kabin kierowców
  • Utrzymanie trzyminutowego cyklu produkcyjnego w John Deere
  • Prosta inżynieria zakładu
  • Zachowanie istniejącego systemu szyn
  • Pełna konwersja zespołu ciągnika w ciągu dwóch tygodni
  • Całkowita wymiana elektroniki
  • Bezpieczny transport kabin kierowcy z miejsca dostawy na plac montażowy
  • Bezpieczna praca pod zawieszoną kabiną
  • Niezawodne i bezpieczne podnoszenie i opuszczanie
  • Technologia bezpieczeństwa w zakładzie montażowym wymagała aktualizacji
  • Wysokiej jakości technologia i serwis
  • Szybka dostępność części zamiennych
  • Stałe monitorowanie i diagnostyka systemu

Wszystko z jednego źródła

Żółta struktura zelektryfikowanego systemu jednoszynowego z technologią napędową
Zelektryfikowany system jednoszynowy z napędem i technologią bezpieczeństwa

Praktycznie całe portfolio produktów MAXOLUTION® program zostało wykorzystane do modernizacji systemu transportu kabinowego w firmie John Deere: Począwszy od motoreduktorów, poprzez falownik bliskiego pola i technologię sterowania, aż po technologię bezpieczeństwa, wszystko zostało dostarczone przez SEW-EURODRIVE:

  • Siedem zelektryfikowanych systemów jednoszynowych wykorzystujących rozwiązanie systemowe MAXOLUTION® Bezpieczeństwo EMS
  • Technologia napędu bliskiego pola zajmująca niewiele miejsca i odporna na wibracje
  • Motoreduktory walcowo-stożkowe ze specjalnym sprzęgłem w stopniu wyjściowym przekładni, dostosowanym do prędkości transportu i obciążenia kabin
  • Wielozadaniowe systemy bezpieczeństwa chroniące osoby pracujące pod zawieszonymi ładunkami
  • Wysokowydajny system MOVISAFE® typ sterowania bezpieczeństwa PFF-HM31 umożliwia zależną od położenia prędkość i komunikację
  • Jeden zdecentralizowany MOVIPRO® sterownik napędu, pozycjonowania i pojazdu każdy do sterowania dwoma motoreduktorami o mocy 5,5 kW (napędy podnoszące) jako napęd grupowy o mocy 11 kW
  • MOVIFIT® kontroler do zasilania silnika o mocy 0,55 kW
  • MOVIVISION® oprogramowanie zakładu do prostej inżynierii, wirtualnego uruchamiania, stałego monitorowania i diagnostyki, w tym monitorowanie stanu podczas produkcji

Pełna modernizacja gwarantująca bezpieczeństwo ukończona w zaledwie dwa tygodnie

Montaż ciągnika w John Deere: ciężka praca pod zawieszoną kabiną kierowcy
Bezpieczny montaż ciągnika pod zawieszonym ładunkiem
  • Kompletna konwersja systemu w ciągu zaledwie dwóch tygodni (przerwa urlopowa w John Deere w okresie świąteczno-noworocznym 2016/2017)
  • Wirtualne uruchomienie symulowane z wyprzedzeniem znacznie skraca czas potrzebny na rzeczywiste uruchomienie
  • Modernizacja przenośnika kabinowego: teraz absolutnie najnowocześniejszy dzięki nowemu MAXOLUTION® Elektryczny system jednoszynowy bezpieczeństwa EMS
  • Kompleksowe rozwiązanie napędowe dla John Deere z jednego źródła
  • Zelektryfikowany system jednoszynowy spełnia wszystkie techniczne aspekty bezpieczeństwa:
    • Bezpieczny transport kabin kierowcy z miejsca dostawy do miejsca montażu
    • Bezpieczne podnoszenie i opuszczanie kabin kierowcy
    • Bezpieczna praca pod zawieszonym ładunkiem
  • Wysoki stopień satysfakcji z obsługi i doradztwa
  • Dzięki gęstej sieci punktów serwisowychSEW-EURODRIVE jest zawsze pod ręką dla producentów rolnych.
  • Niezawodny monitorowanie stanu podczas procesu montażu
  • Wysoki stopień elastyczności: System można łatwo doposażyć lub zmodernizować.
  • Szybki przepływ materiałów
  • Zwiększona wydajność: Zamiast wcześniejszych 25 000 ciągników, w okresach wzmożonego popytu można teraz wyprodukować ponad 45 000 pojazdów

Przenośnik kabinowy John Deere zapewnia maksymalne bezpieczeństwo

John Deere
John Deere

Ładuję materiał wideo...

John Deere

Wideo: Zastosowanie w firmie John Deere w Mannheim

Jak transportować, podnosić i opuszczać kabiny kierowców ważące do 850 kg podczas montażu ciągników? Jak zapewnić bezpieczeństwo ludziom, którzy muszą pracować pod tak zawieszonymi ładunkami? Jak w jak najkrótszym czasie zaktualizować przenośnik kabinowy - wymagający element wyposażenia pod względem technologii bezpieczeństwa?

Obejrzyj nasz film, aby poznać odpowiedzi na te i wiele innych pytań. Przekonaj się, jak potężny ciągnik jest produkowany przez producenta maszyn rolniczych John Deere w Mannheim przy użyciu technologii napędowej SEW-EURODRIVE. I uzyskaj interesujący wgląd w korzyści płynące z naszego MAXOLUTION® EMS, zelektryfikowanego systemu jednoszynowego wyposażonego w najnowocześniejszą technologię bezpieczeństwa.

Cytat Hansa Zieglera, kierownika projektu w firmie John Deere

Nasza współpraca z SEW-EURODRIVE jest doskonała, podobnie jak obsługa, którą otrzymujemy.

Otwórz

Cytat Bernharda Pehlegrima, kierownika projektu w SEW-EURODRIVE

"Nasze rozwiązanie bezpieczeństwa MAXOLUTION® EMS zapewnia technologię napędu, technologię sterowania i komponenty systemu bezpieczeństwa, w tym technologię czujników".

Otwórz

Wrażenia z projektu

Projekt w szczegółach

Jesień to czas żniw: John Deere zapewnia ciągniki

Zbliżenie ciągnika John Deere na tle błękitnego nieba
Ciągniki są istotnym elementem inżynierii rolniczej

Pod koniec lata i na początku jesieni prace na polach zaczynają nabierać tempa. Nadszedł czas żniw. Ciągniki holujące odpowiednie przyczepy ruszają do pracy przy koszeniu plonów, zbieraniu bel siana, transportowaniu zebranego zboża z pola lub oraniu świeżo zebranych plonów.

Aby zapewnić wystarczającą podaż nowych ciągników, charakterystyczne zielono-żółte maszyny rolnicze zjeżdżają z linii produkcyjnej w fabryce John Deere w Mannheim. John Deere w Mannheim w trzyminutowych odstępach. Opuszczają fabrykę w różnych rozmiarach i wyposażone w różne silniki, w zależności od wymagań ich przyszłych właścicieli.

Czas żniw bez potężnych maszyn rolniczych jest całkowicie niewyobrażalny. Ciągniki, z ich uderzającym kolorem i wyglądem, są częstym widokiem na naszych farmach i polach, służąc jako doskonała globalna reklama dla amerykańskiej firmy John Deere. amerykańskiej firmy John Deere z siedzibą w Moline w stanie Illinois..

Technologia napędu, która sprawdza się od dziesięcioleci, ma przewagę

Kilka zielonych i żółtych ciągników w szeregu w warsztacie fabrycznym John Deere w Mannheim.
Bez Bruchsal nie byłoby ciągników John Deere w Mannheim.

Co trzy minuty "Johnny", jak pieszczotliwie nazywane są maszyny rolnicze John Deerezjeżdża z przenośnika taśmowego w Mannheim. Ale co produkcja ciągników John Deere w Mannheim ma wspólnego z Bruchsal? Dwie rzeczy: Po pierwsze, kabiny kabiny kierowcy pochodzą z siostrzanej fabryki w Bruchsal.. Po drugie, technologia technologia bezpiecznej jazdy wykorzystywana w procesie produkcji pochodzi z SEW-EURODRIVE w Bruchsal..

Niezawodne rozwiązania w zakresie napędów i automatyzacji w połączeniu z doskonałym serwisem od SEW-EURODRIVE zapewniły utrzymanie wysokiej produktywności w obu zakładach przez dziesięciolecia. W końcu jakość, bezpieczeństwo i kompleksowa obsługa są tak samo ważne dla SEW-EURODRIVE, jak dla producenta maszyn rolniczych.

Było to wystarczające uzasadnienie dla decydentów w fabryce ciągników John Deere, aby zaufać firmie SEW-EURODRIVE w kwestii modernizacji starzejącego się przenośnika kabinowego w Mannheim. Niemiecka filia John Deere zdecydowała się nie wymieniać tylko pojedynczych napędów, wybierając zamiast tego kompletne rozwiązanie w zakresie modernizacji technologii napędówktóre przybrało formę zelektryfikowanego systemu jednoszynowego wyposażonego w optymalną technologię bezpieczeństwa.

Rozwiązanie systemowe MAXOLUTION® zapewnia szybszy przepływ materiału

Silniki do ciągników są produkowane w zakładzie produkcyjnym John-Deere w Saran niedaleko Orleanu we Francji. Jednakże producent ciągników produkuje kabiny kierowcy w Bruchsal - niedaleko siedziby głównej SEW-EURODRIVE. Ze względu na zsynchronizowanym procesom produkcji kabin i ciągników w firmie John Deere, kabiny są dostarczane na krótko przed montażem. Czas realizacji wynosi zaledwie dwa dni.

Gdy kabiny wyjdą z magazynu w Mannheim, pozostaje jeszcze kilka drobnych czynności do wykonania w ramach montażu wstępnego. Stamtąd są one przenoszone na stół obrotowy, na którym kabiny są wyrównywane w celu przymocowania do ramy windy zelektryfikowanego systemu jednoszynowego. W tym celu kotwice przesuwają się pod kabiną z tyłu, jak ramiona wózka widłowego.

Mimo że wszystkie kabiny mają różne konstrukcje w zależności od typu i rozmiaru przyszłego ciągnika, ten proces wewnątrzzakładowy jest zawsze identyczny w John Deere. W oparciu o zasadę samozaciskania, kabina jest następnie zabezpieczana na miejscu własnym ciężarem podczas transportu. Tak przygotowane kabiny czekają na odbiór. Ciągnik, do którego zostaną później przypisane, jest już określony w przepływie materiałów.

Jeden po drugim, wózki transportowe w zelektryfikowanym systemie jednoszynowym transportują kabiny kierowców w kierunku procesu łączenia. Ponieważ proces łączenia trwa dłużej niż trzy minuty w "małżeństwie" (połączenie kabiny z układem napędowym ciągnika), łączenie odbywa się na dwóch równoległych liniach aby umożliwić utrzymanie trzyminutowego cyklu w przepływie materiału. Przełącznik przydziela przychodzące kabiny do lewej i prawej strony. Podwójny czas cyklu jest zatem dostępny dla tego etapu procesu w fabryce John Deere.

To, jak dobrze i szybko działa przepływ materiałów, zależy zarówno od koordynacji procesów w zakładzie, jak i od dostosowanej do potrzeb technologii napędu i automatyzacji w systemie przenośników.

Jedną z ważnych cech w pełni zmodernizowanego zelektryfikowanego systemu jednoszynowego: Dzięki modułowej Rozwiązanie systemowe MAXOLUTION® Bezpieczeństwo EMS z kompaktową, zdecentralizowaną strukturą, nowy system przenośników kabinowych idealnie pasuje do ciasnych przestrzeni.

Po dotarciu na miejsce montażu kabina operatora jest najpierw automatycznie opuszczana na wstępną wysokość, na której nikt nie może doznać obrażeń. Dopiero wtedy operator John Deere przejmuje kontrolę za pomocą ręcznego terminala, ręcznie przesuwając kabinę do właściwej pozycji łączenia nad układem napędowym, a następnie opuszczając ramę podnośnika zelektryfikowanego systemu jednoszynowego dalej do poziomu łączenia.

"Małżeństwo" w John Deere - z optymalną technologią bezpieczeństwa

Operator łączy podwieszaną kabinę kierowcy z układem napędowym ciągnika (silnikiem, osiami i hydrauliką).
Bezpieczna praca między kabiną a podwoziem

Kto nie kocha ślubów? SEW-EURODRIVE ma szczęście być stałym gościem w zakładzie produkcyjnym ciągników John Deere. Chociaż wiele ślubów, które odbywają się tutaj każdego dnia - w rzeczywistości co trzy minuty - nie są zbyt romantyczne, oferują one duże bezpieczeństwo i doskonałe perspektywy na przyszłość.

Ceremonia zaślubin początkowo brzmi awanturniczo, ponieważ ze względu na proces montażu, operator musi czasami pozostawać pod zawieszonym ładunkiem, a zatem między kabiną a układem napędowym (silnikiem, osiami i hydrauliką ciągnika).. Jednak zaawansowana technologia bezpieczeństwa jest absolutnie niezbędna na tym stanowisku montażowym. Aby zapewnić, że pracownicy John Deere mogą bezpiecznie wykonywać swoją pracę między komponentami, nadmiarowe środki w zelektryfikowanym systemie jednoszynowym zapewniają podwójne bezpieczeństwo pracy podczas całego procesu.

Właściwe rozwiązanie dla optymalnego bezpieczeństwa pracy: konsekwentnie redundantna konstrukcja par pasów i technologii napędu zapewnia podwójną ochronę: Nie jedna, ale dwie pary pasów wykonanych z wysoce stabilnego materiału są używane do zapewnienia optymalnego trzymania ramy windy i kabiny kierowcy w zelektryfikowanym systemie jednoszynowym "MAXOLUTION®". Z kolei każda z tych par pasów jest nawinięta wokół centralnego wału w środku EMS w dwóch warstwach (bifilar). Umożliwia to symetryczne podnoszenie i opuszczanie kabin.

Technologia napędu w zelektryfikowanym systemie jednoszynowym jest również redundantna: Dwa silniki, z których każdy jest w stanie samodzielnie poruszać i hamować ramę windy, gwarantują podwójne bezpieczeństwo.gwarantują podwójne bezpieczeństwo. Dwa czujniki, znane jako enkodery linkowezapewniają bezpieczną wysokość i prędkość podnoszenia. Mogą one również wykrywać i powiadamiać pracowników w odpowiednim czasie o wszelkich odchyleniach od symetrii lub niewspółosiowości ramy podnoszącej.

Ten najnowocześniejszy system bezpieczeństwa zapewnia podwójną ochronę pod kilkoma względamiPracownicy John Deere mogą bez obaw sięgać pod podwieszony ładunek, aby podłączyć przewody elektryczne, węże hydrauliczne i połączenia śrubowe - zapewniając, że wszystko działa płynnie w połączeniu kabiny operatora z układem napędowym.

Obecnie najcięższa kabina operatora w John Deere waży 850 kg. Limit udźwigu przenośnika kabiny wynosi 1500 kg, więc jest dużo miejsca do zabawy.

Ostatnio odwiedzone