Produkcja żelaza i stali

Żelazo jest najczęściej stosowanym metalem na świecie, a jednym z jego najważniejszych zastosowań jest produkcja stali. Bez stali nie byłoby samochodów, jakie znamy dzisiaj, ani podzespołów do produkcji dóbr konsumpcyjnych, takich jak np. telefony. Produkcja stali w hucie jest najtańszą metodą wytwarzania stali. Nowe metody wytwarzania żelaza i stali sprawiają, że produkcja "zielonej" stali jest w zasięgu ręki.

Technika napędowa dla przemysłu stalowegoT
  • Transport i rozprowadzanie surowca w wielkich piecach
  • Załadunek konwertera stali
  • Obróbka złomu stalowego
  • Załadunek pieca łukowego
  • Transport materiału przy użyciu wózka typu torpedo i wozu
  • Transport materiału przy użyciu wózka do kadzi lejniczej

Transport i rozprowadzanie surowca w wielkich piecach

Transport i rozprowadzanie surowca w wielkich piecach

Serce stalowni nigdy się nie zatrzymuje. Wielki piec hutniczy produkuje ponad 5 milionów ton żelaza rocznie, i to w trybie ciągłym przez wiele lat. Codziennie konieczne jest przetransportowanie znacznych ilości materiału - ruda gruba, pellet, spieki, koks i inne wymagane surowce są wprowadzane do wielkiego pieca partiami za pomocą przenośnika taśmowego lub pochylonego podnośnika z wciągarką. Dopływ materiału nie może zostać przerwany. Systemy transportowe muszą działać w 100%. Napędy SEW-EURODRIVE to długodystansowcy na pełnych obrotach.

Załadunek konwertera stali

Załadunek konwertera stali
Załadunek konwertera stali
Załadunek konwertera stali
Załadunek konwertera stali

Konwertor napełnia się złomem stalowym i płynnym żelazem z wielkiego pieca. Dopływ tlenu powoduje zmniejszenie zawartość węgla, w następstwie czego żelazo staje się stalą. Cały proces trwa około pół godziny. Nieplanowany przestój w pracy maszyny w czasie tego istotnego etapu procesu to koszmar dla menedżera zakładu. Dzięki technice napędowej SEW-EURODRIVE można uniknąć takich sytuacji.

Obróbka złomu stalowego

Obróbka złomu stalowego

W ramach procesów gospodarki cyrkularnej złom stalowy jest rozdrabniany, a następnie sortowany. Za pomocą statków, pociągów lub ciężarówek złom transportowany jest do huty stali. Przeładunek złomu odbywa się za pomocą olbrzymich magnesów lub, w przypadku mniejszych kawałków, przez chwytaki dźwigowe.

Załadunek pieca łukowego

Załadunek pieca łukowego

Elektryczne piece łukowe znajdują zastosowanie w małych lub szczególnie energooszczędnych hutach stali, jak również w hutach produkujących „zieloną” stal. W tym przypadku piec łukowy wypełnia się złomem stalowym i wkłada elektrody. Przepływający prąd topi stal, a płynna stal przelewana jest do wózków kadziowych po przechylaniu pieca.

Transport materiału przy użyciu wózka typu torpedo i wozu

Transport materiału przy użyciu wózka typu torpedo i wozu żużlowego

Wózki typu torpedo transportują płynne żelazo lub płynną stal do dalszej obróbki. W tym kontekście ważne jest to, aby napędy wózków zapewniały bezpieczny ruch obrotowym podczas opróżniania i bezwibracyjną eksploatację podczas ruchu pod dużym obciążeniem.

Transport materiału przy użyciu wózka do kadzi lejniczej

Transport materiału przy użyciu wózka do kadzi lejniczej

Płynna stal transportowana jest z konwertera stali lub pieca łukowego za pośrednictwem wózków kadziowych. Stal obrabiana w hucie poddawana jest wielu etapom, określanych jako metalurgia pozapiecowa. Jednym z zabiegów jest obróbka próżniowa, w której ze stali usuwane są nieprzydatne gazy.

Team work - producenci maszyn oraz SEW-EURODRIVE

Dostępność maszyn ma najwyższy priorytet. Oferujemy Państwu:

  • wytrzymałe i trwałe rozwiązania, które zapewnią nieprzerwaną produkcję, dzień po dniu
  • niezawodność dostaw na najwyższym poziomie na rynku - dzięki temu zaplanowane prace konserwacyjne zostaną wykonane bez opóźnień
  • analizy czasu eksploatacji napędów (również dla produktów innych firm)
  • rozwiązania wymiany lub modernizacji użytkowanych systemów napędowych, ze zwiększeniem wydajności instalacji (na życzenie)
  • diagnostykę uszkodzeń
  • indywidualne szkolenia dla Państwa pracowników
  • usystematyzowany przegląd wszystkich napędów w Państwa zakładzie wraz z zaleceniami w zakresie naprawy i wymiany komponentów - przegląd podlega stałej aktualizacji i jest dostępny online przez cały czas
  • propozycje optymalizacji obecnej strategii utrzymania ruchu - w ramach współpracy z SEW-EURODRIVE mają Państwo zawsze dostęp do wysokiej jakości napędów zastępczych i części zamiennych w krótkim czasie. SEW-EURODRIVE to Państwa partner w zakresie napraw przekładni (również produktów innych firm)
  • części zamienne jak łożyska, uszczelki, koła zębate i wałki zębnika
  • naprawy napędów poprzez wymianę części wewnętrznych jak również remonty obudowy
  • rozwiązania z naszego modułowego systemu produktów, a w razie potrzeby indywidualne rozwiązania dostosowane do potrzeb

Z chęcią Państwu doradzimy

  • Nasi specjaliści znają Państwa branżę oraz jej potrzeby
  • Pozostają niezmiennie do Państwa dyspozycji, w każdym miejscu na świecie
  • Dysponujemy odpowiednią wiedzą oraz narzędziami, aby zapewnić Państwu optymalne doradztwo
Skontaktuj się z nami