RSS Feed

SEW-EURODRIVE napędza pasje

10.07.2018

Na początku lipca odbyła się uroczysta premiera bolidu Maria - czwartej konstrukcji Zespołu Wyścigowego Politechniki Poznańskiej PUT Motorsport, wspieranego przez SEW-EURODRIVE.

Bolid zawdzięcza swoją nazwę Marii Skłodowskiej – Curie.

Bolid zawdzięcza swoją nazwę Marii Skłodowskiej – Curie. Skąd taki pomysł? Otóż plac, przy którym znajduje się warsztat zespołu, również jest nazwany na cześć podwójnej, polskiej noblistki, a studenci pracujący nad bolidem nazywają ten warsztat swoim drugim domem.

W czasie pierwszej części premiery, w Auli Magna Centrum Wykładowo – Konferencyjnego Politechniki Poznańskiej, zaproszeni goście mogli zapoznać się z technicznymi rozwiązaniami bolidu Marii, dzięki którym jest on o 10 kg lżejszy (masa bolidu - 195 kg), sztywniejszy, prostszy w konstrukcji (i dzięki temu bardziej niezawodny) czy wreszcie i bardziej wytrzymały.

Pierwsza część premiery odbyła się w Auli Magna Centrum Wykładowo – Konferencyjnego Politechniki Poznańskiej.

Konstruktorzy bolidu przedstawili również korzyści wynikające z zastosowania udoskonalonego układu chłodzenia, większego momentu obrotowego, zoptymalizowanej krzywej mocy i wykorzystania do budowy nowoczesnych materiałów (m.in. tytan w układzie wydechowym czy włókno węglowe w układzie dolotowym).

Druga, dynamiczna część premiery, odbyła się w Ośrodku Doskonalenia Techniki Jazdy – Akademii Kierowcy w Międzychodzie. Goście mogli obserwować, oprócz samego przejazdu na torze, jak wyglądają testy i serwis bolidu w czasie wyścigu. Co więcej, na miejscu zaproszeni Goście mogli podziwiać pokaz Autocrossu, jednej z dynamicznych konkurencji zawodów Formula Student. A co to za zawody?

Dynamiczna część premiery odbyła się w Ośrodku Doskonalenia Techniki Jazdy – Akademii Kierowcy w Międzychodzie.

To seria wyścigów, w której co roku biorą udział studenci uczelni z całego świata, którzy podczas konkurencji statycznych oraz dynamicznych prezentują samodzielnie zaprojektowane i zbudowane konstrukcje. Obecnie świat Formuły Student zasila ponad 600 zespołów, corocznie aktywnie uczestniczących w zawodach zarówno z bolidami o napędzie spalinowym, jak i elektrycznym.

Bolid Maria jest  o 10 kg lżejszy (masa bolidu - 195 kg), sztywniejszy, prostszy w konstrukcji (i dzięki temu bardziej niezawodny) czy wreszcie bardziej wytrzymały niż poprzednik.

Już wkrótce cztery rundy zawodów, na które wybiera się zespół PUT Motorsport. Najbliższe wydarzenie już 11 lipca na słynnym Silverstone już 11 lipca. Kolejne wyścigi odbędą się między innymi w Czech oraz na słynnym, niemieckim torze Formuły 1 Hockenheimring.

SEW-EURODRIVE trzyma kciuki za Marię!