Dotychczas w ramach klas energooszczędności silników brano pod uwagę techniczne i prawne uwarunkowania elektromechanicznych komponentów oraz ich udział w podnoszeniu wydajności energetycznej maszyn i urządzeń. Jednak w ten sposób duży potencjał oszczędności energii nie był uwzględniany, ponieważ nie brano pod uwagę oszczędności całego układu napędowego.
Nasze produkty spełniają warunki nowej klasy wydajności systemowej
W SEW-EURODRIVE odkryliśmy potencjał płynący z uwzględnienia całego systemu i w ramach energooszczędnych rozwiązań effiDRIVE® oferujemy już od wielu lat zoptymalizowane pod kątem energetycznym układy napędowe i zapewniamy kompetentne wsparcie. Produkty wchodzące w skład systemu effiDRIVE® zostały tak zaprojektowane, aby zapewniać optymalizację sprawności, a ponadto oferują funkcjonalności, które umożliwiają znaczący wzrost wydajności energetycznej systemu napędowego. Poza tym raport energetyczny dostępny z poziomu programu do projektowania Workbench dostarcza wszechstronnej analizy dotyczącej zużycia energii.
W ramach międzynarodowej normy IEC 61800-9 opublikowano normatywne narzędzie, które umożliwia między innymi obiektywną ocenę wydajności energetycznej zarówno naszych układów napędowych, jak również pozostałych produktów.
Przy tym norma ta kładzie nacisk na połączenie silnika z falownikiem wynikające z potrzeb aplikacji, w których komponenty napędowe wykorzystywane są poniżej swoich danych znamionowych, a aplikacja wymaga pracy ciągłej i realizowana jest przy niskim stopniu dynamiki. Dobrym przykładem takich aplikacji są pompy oraz wentylatory.
Niemiecka wersja tej międzynarodowej normy została opublikowana 01.01.2018 roku pod nazwą DIN EN 61800-9-2 i zastąpiła obowiązującą dotychczas normę DIN EN 50598-2.
Zalety
-
SEW-EURODRIVE jako dostawca rozwiązań systemowych
oferuje na całym świecie zoptymalizowane układy napędowe. -
MOVIMOT® oraz MOVIGEAR® zgodne z IEC 61800-9-2
już dziś tworzą układy napędowe w klasie IES2 na potrzeby instalacji decentralnych.