MOVITRANS® spot - jeszcze większa moc szczytowa dzięki punktowemu transferowi energii

Chcą Państwo szybko i elastycznie transportować towary na duże odległości bez potrzeby wykorzystania wszelkiego rodzaju przenośników? W takiej sytuacji najlepszym rozwiązaniem są mobilne systemy transportowe. Idealnym sposobem zasilania takiego systemu jest MOVITRANS®, który jest bezstykowy, cichy i odporny na zużycie. Brakuje miejsca na szafę rozdzielczą? Dzięki nowemu decentralnemu rozwiązaniu MOVITRANS® zaoszczędzą Państwo miejsce i czas.

Większy prześwit oraz zwiększona moc i elastyczność

Grafika 3D: Indukcyjne zasilanie mobilnych pojazdów transportowych – elastycznie za pośrednictwem ciągów liniowych lub ładowania punktowego
Bezkontaktowy przekaz energii MOVITRANS®
Bezkontaktowy przekaz energii MOVITRANS®

W wielu zakładach maszyny i urządzenia są oddalone od siebie na znaczne odległości. Wcześniej połączenia między nimi realizowane były za pomocą kosztownych i wymagających dużych nakładów na konserwację przenośników lub pojazdów kierowanych przez pracowników. Dziś mobilne systemy transportowe pokonują takie odcinki bez najmniejszych problemów.

Jeżeli materiały lub towary muszą szybko pokonywać długą drogę i być bezpiecznie transportowane z punku A do punktu B, najlepszym systemem zasilania dla bezobsługowych pojazdów jest nasz MOVITRANS®.

Jak to osiągnęliśmy? Rozwiązanie jest proste. W przypadku systemu MOVITRANS® przesył energii realizowany jest bezkontaktowo przez szczelinę powietrzną, dzięki czemu połączenie jest całkowicie bezobsługowe oraz odporne na zużycie. Poza tym bezstykowe zasilanie pozwala również na osiąganie wysokich prędkości przekraczających 10 m/s.

Cały system działa na zasadzie indukcyjnego transferu energii. Przesył energii elektrycznej do jednego lub wielu mobilnych urządzeń odbywa się przy tym w sposób bezkontaktowy za pośrednictwem na stałe poprowadzonego przewodu. Możliwe jest też ładowanie stacjonarne w punkcie postojowym poprzez płytę ładowania. Kosztowne oraz wprowadzające wiele ograniczeń prowadniki kabli czy szyny prądowe to już przeszłość.

Z chęcią Państwu doradzimy

  • Nasi specjaliści znają Państwa branżę oraz jej potrzeby
  • Pozostają niezmiennie do Państwa dyspozycji, w każdym miejscu na świecie
  • Dysponujemy odpowiednią wiedzą oraz narzędziami, aby zapewnić Państwu optymalne doradztwo

MOVITRANS@ spot - bezpieczny, niezużywający się i łatwy w utrzymaniu

  • Właściwości Właściwości
  • Icon MOVITRANS® spot Bezpieczne odłączanie
  • Obszary zastosowania Obszary zastosowania
  • Komponenty stacjonarne Komponenty stacjonarne
  • Komponenty mobilne Komponenty mobilne
  • Certyfikaty / Zgodność Certyfikaty, zgodność

Właściwości

  • Projektowanie przesyłu energii bez żadnych ograniczeń
  • Bezpieczny punktowy przesył energii
  • Możliwość elastycznego użytkowania również w przestrzeni publicznej
  • Kompaktowa budowa o dużej gęstości mocy
  • Wszystkie kable przyłączeniowe z wtykami
  • Wysoka wydajność
  • Możliwość łączenia z hybrydowymi rozwiązaniami akumulatorowymi
  • Łatwa instalacja i automatyczne uruchamianie
  • Rozwiązanie jest odporne na zużycie oraz nie wymaga konserwacji

Bezpieczne odłączanie

SAFS: bezpieczne odłączanie zasilania w przypadku nieaktywnych płyt ładowania

Aby zapobiec sytuacji, w której ludzie znajdą się w obszarze oddziaływania niewidzialnego pola elektromagnetycznego, nasza technologia MOVITRANS® została wyposażona w unikalne funkcje bezpieczeństwa "SAFS". Ten skrót oznacza Safe AC Field Stop (AC = prąd zmienny). Dzięki funkcji SAFS można na przykład w bezpieczny sposób wyłączyć punkt ładowania, gdy nie znajduje się nad nim żaden pojazd. Dzięki temu nie generuje on pola.

Funkcja SAFS spełnia wymogi poziomu bezpieczeństwa SIL2

  • Gdy jest aktywna, przez płytę ładowania nie przepływa prąd zmienny i nie jest wytwarzane zmienne pole elektromagnetyczne.
  • Dzieje się tak, ponieważ bezpieczny dwukanałowy sygnał 24 V blokuje na jednym z wejść wyjście, które wytwarza wysoką częstotliwość.
  • SAFS jest zgodny ze standardem ISO 13849 w odniesieniu do Performance Level d (skrót PL d) lub ze standardem systemów napędowych IEC 61800-5-2.

Obszary zastosowania

Idealne rozwiązanie do elastycznego transportu materiału i personelu:

  • Transportery osób
  • Autonomiczne systemy mobilne
  • Układnice

Komponenty stacjonarne

Częstotliwość układu: 50 kHz

Decentralne zasilanie TES30

  • Szafa rozdzielcza nie jest potrzebna
  • Moc: 8 kW
  • Napięcie sieciowe U: 380 V – 500 V +- 10%
  • Stopień ochrony: IP54
  • Wszystkie wejścia i wyjścia urządzenia wykonane jako złącza wtykowe

Skrzynka kompensacyjna TCS50

  • Kompensuje zasilanie i indukcyjność płyty ładowania
  • Stopień ochrony: IP65

Płyty zasilania TFS10A (patrz zdjęcie) oraz TFS50A

  • Indukcyjne ładowanie punktowe
  • Wysoka moc ładowania sięgająca nawet 11kW
  • Sprawdza się w przypadku ruchu wózków widłowych
  • Może być zainstalowana w posadzce (TFS10A) lub w płytach montażowych (TFS50A)

Płyta montażowa TIS30A

  • Instalacja MOVITRANS® spot łącznie z TFS50A jest możliwa bez ingerencji w posadzkę
  • Dzięki wyposażeniu płyt montażowych w rowki i wpusty możliwy jest szybki montaż i demontaż powierzchniowy - zwiększa to tym samym elastyczność i możliwość adaptacji zakładu

Komponenty mobilne

Głowica odbiorcza TDM80E

  • Moc nominalna: do 11 kW w 4 minuty
  • Różne typy do różnych wartości napięcia wyjściowego
  • Komunikacja za pośrednictwem EtherCAT®/SBusplus
  • Napięcie znamionowe: do DC 60 V
    • Możliwość zastosowania na zewnątrz w temperaturach od +5° C do +40° C
  • Napięcie znamionowe: do DC 360 V
    • Możliwość zastosowania na zewnątrz w temperaturach od -25° C do +55° C

Układ magazynowania energii EKV - MOVI-DPS® (Drive Power Solution) / Układ superkondensatorów

  • Konfigurowalny układ superkondensatorów przystosowany do zapotrzebowania na energię
  • Magazynowanie energii lub buforowanie obciążenia szczytowego przy wykorzystaniu superkondensatorów
  • Szybki oraz bezpośredni odbiór i oddawanie energii
  • Możliwa duża liczba cykli ładowania
  • Moduł kondensatora umożliwiający podłączenie ogniw 100F lub 350F
  • Możliwość podłączenia dodatkowego kabla sygnałowego na potrzeby monitorowania napięcia i temperatury superkondensatora

Certyfikaty, zgodność

Do wszystkich wskazanych komponentów MOVITRANS® spot:

  • CE (Europa)
  • EAC - Euroazjatycka Unia Gospodarcza (Armenia, Białoruś, Kazachstan, Kirgistan, Rosja)
  • UKCA (Wielka Brytania)

Redukcja kosztów inwestycji, uruchomienia i utrzymania

W ostatecznym rozrachunku decentralne i bezstykowe zasilanie MOVITRANS® jest optymalnym wyborem, gdy chcą Państwo zwiększyć produktywność, redukując jednocześnie koszty. Dlaczego?

  • Takie rozwiązanie umożliwi Państwu skrócenie czasu instalacji i uruchomienia dzięki łatwej obsłudze oraz brakowi konieczności zastosowania szafy rozdzielczej.
  • W znacznym stopniu zredukują Państwo koszty inwestycyjne, ponieważ nawet w przypadku przekształcenia fabryki i koncepcji maszyn mogą Państwo nadal wykorzystać większość istniejących komponentów. Nie ma potrzeby nowych inwestycji.
  • Redukcja kosztów dzięki wysokiej wydajności energetycznej: połączenie najnowocześniejszych technologii oraz krótkich dróg rozdziału energii w przypadku ładowania liniowego lub punktowego zapewnia eksploatację maszyn przy wysokiej wydajności.
  • Długofalowa redukcja nakładów związanych z konserwacją, ponieważ MOVITRANS® zapewnia zwiększoną dostępność maszyn.

Stosowanie naszego oprogramowania inżynieryjnego MOVITOOLS® MotionStudio ułatwi Państwu uruchomienie oraz wykorzystanie decentralnej bezstykowej technologii MOVITRANS®.

Zalety

  • Elastyczne zastosowanie

    Jest to możliwe dzięki innowacyjnej technologii punktowej MOVITRANS®, którą można też stosować w przestrzeni publicznej.
  • Zoptymalizowana wydajność

    Systemy można ładować, gdy ładunek jest przenoszony, a dodatkowo dostępnych jest wiele rodzajów ładowania.
  • Wysoki prześwit

    MOVITRANS® spot przenosi energię przez szczelinę powietrzną między płytą załadowczą a podbieraczem.
  • Łatwa konfiguracja

    Dzięki modułowej budowie systemu MOVITRANS® możliwe jest jego dostosowanie do zmiennych zadań oraz modyfikacja.
  • Obniżenie kosztów eksploatacyjnych

    MOVITRANS® zapewnia zwiększoną dostępność maszyn oraz długofalowe oszczędności nakładów na prace konserwacyjne.

Przegląd systemu

Zakres systemu

MOVITRANS® składa się ze stacjonarnych oraz mobilnych komponentów systemowych . Zapewniają one łatwą i prostą integrację z istniejącymi systemami automatyki:

  • W przypadku ułożonego w posadzce przewodu lub płyty ładowania, konieczne jest zastosowanie płaskiej głowicy odbiorczej.
  • Szczelina powietrzna pomiędzy przewodami a głowicą powinna wynosić około 20 mm. Dzięki temu możliwa jest wysoka wydajność transferu również w sytuacjach, w których głowica nie znajduje się w niezmiennej odległości od przewodów.
Obraz SEW 1

Szafa rozdzielcza nie jest wymagana

2

  • Odporna obudowa z aluminium
  • Montaż w pobliżu jednostki zasilającej TES30A
  • Kompensuje indukcyjność kabla i płyty ładowania
  • Klasa ochrony: IP65

3

  • Indukcyjne ładowanie punktowe
  • Wysoka moc ładowania sięgająca nawet 11kW
  • Sprawdza się w przypadku ruchu wózków widłowych
  • Może być zainstalowana w posadzce (TFS10A) lub w płytach montażowych (TFS50A)

4

  • Instalacja MOVITRANS® spot łącznie z TFS50A możliwa bez ingerencji w posadzkę
  • Dzięki wyposażeniu płyt montażowych w rowki i wpusty możliwy jest szybki montaż i demontaż powierzchniowy - zwiększa to tym samym elastyczność i możliwość adaptacji zakładu

5

Głowica odbiorcza TDM80E110-D06-B03-0 z bezpośrednim podłączeniem:

  • Moc nominalna: do 11 kW przez 4 minuty
  • Różne typy do różnych do różnych wartości napięcia wyjściowego
  • Komunikacja za pośrednictwem EtherCAT®/SBusplus
  • Napięcie znamionowe: do DC 60 V (możliwość zastosowania na zewnątrz w temperaturach od +5° C do +40° C)
  • Napięcie znamionowe: do DC 360 V (możliwość zastosowania na zewnątrz w temperaturach od -25° C do +55° C)

6

  • Konfigurowalny układ superkondensatorów przystosowany do zapotrzebowania na energię
  • Magazynowanie energii lub buforowanie obciążenia szczytowego przy wykorzystaniu superkondensatorów
  • Szybki oraz bezpośredni odbiór i oddawanie energii
  • Możliwa duża liczba cyklów ładowania
  • Moduł kondensatora umożliwiający podłączenie ogniw 100F lub 350F
  • Możliwość podłączenia dodatkowego kabla sygnałowego na potrzeby monitorowania napięcia i temperatury superkondensatora

Legenda

  1. 1
    Stacjonarne: decentralne zasilanie TES
  2. 2
    Stacjonarne: skrzynka kompensacyjna TCS50
  3. 3
    Stacjonarne: płyta ładowania TFS10A i TFSA50A
  4. 4
    Stacjonarne: płyty instalacyjne TIS30A
  5. 5
    Mobilne: głowica odbiorcza TDM80E
  6. 6
    Magazynowanie energii EKV MOVI-DPS®

Dr Jochen Mahlein, szef obszaru biznesowego Technologia Ładowania dla systemów mobilnych:

„MOVITRANS® spot to kolejny etap w systematycznym rozwoju naszego portfolio produktów do bezstykowego przesyłu energii. To doskonałe rozwiązanie dla tych, którzy szukają niezużywającego się, możliwego do stosowania w różnych miejscach rozwiązania do ładowania pojazdów z magazynami energii znajdującymi się na trasie przejazdu. MOVITRANS® spot oferuje zarówno systemy podłogowe, jak i elastyczne instalacje napodłogowe, które można w dowolnym momencie doposażyć, aby pomóc w budowie adaptowalnej fabryki przyszłości."

Kontakt

Proszę wprowadzić swój kod pocztowy, aby skontaktować się z odpowiednią osobą kontaktową.

Dowiedz się więcej
MOVITRANS®

Bezstykowy przesył energii MOVITRANS® zaprezentowany w prosty sposób przez dr. Hansa Krattenmachera, Dyrektora Zarządzającego ds. Innowacji - Mechatronika

Pliki do pobrania

Service
Service

Service

Case study
Bezkontaktowy przekaz energii MOVITRANS® od SEW-EURODRIVE w nietypowym zastosowaniu
Bezkontaktowy przekaz energii MOVITRANS®

Ładuję materiał wideo...

Bezkontaktowy przekaz energii MOVITRANS® od SEW-EURODRIVE w nietypowym zastosowaniu

MOVITRANS® w nietypowym zastosowaniu

MOVITRANS® można wykorzystać nie tylko do transportu techologicznego, ale też zasilać urządzenia transportowe na naczepie.

Pliki do pobrania

Podobne produkty

Ostatnio odwiedzone