Szybka instalacja
dzięki zastosowaniu standardowych połączeń wtykowych w zakresie sterowania oraz przyłączy silnikowych.
Do wydajnych instalacji transportowych - decentralny starter silnika MOVIFIT® compact do zastosowań jako starter nawrotny lub podwójny.
Mniej znaczy więcej! Funkcjonalności oraz właściwości startera MOVIFIT® compact zredukowaliśmy do niezbędnego minimum i tym samym zapewniamy idealne rozwiązanie do zastosowań wymagających niewielkiego zakresu funkcji. Urządzenie obsługuje zakresy mocy 4 kW lub 2 x 2,2 kW.
Urządzenie jest dostępne jako starter nawrotny lub podwójny. Jako starter nawrotny umożliwia pracę silnika w obu kierunkach obrotu. Zastosowany jako starter podwójny umożliwia obsługę dwóch silników, które niezależnie od siebie napędzają przepływ materiałów w jednym kierunku. W przypadku tego szczególnie ekonomicznego rozwiązania 2 silniki pracują z jednym prostym starterem silnika MOVIFIT® w wersji basic.
Dzięki temu modelowi z naszej serii urządzeń regulacyjnych projektowanie, instalacja oraz uruchamianie maszyn staną się jeszcze prostsze. Poza tym na potrzeby instalacji w polu urządzenie wyposażyliśmy w złącze energetyczne.
Ekstremalnie krótkie czasy instalacji? Tak! A przy tym obniżenie kosztów inwestycyjnych? To też jest możliwe! Gwarantuje to konsekwentna integracja rozdziału energii za pomocą nowoczesnej i niezawodnej technologii szybkozłączy zapewniającej szybkie podłączenie.
Rozdział energii w zakresie AC 3 x 400 V realizowany jest za pośrednictwem zintegrowanego w urządzeniu bloku rozdzielczego FieldPower® firmy Weidmüller. W połączeniu z AS-Interface możliwe jest dodatkowo podłączenie na potrzeby funkcji napędowej dwóch czujników. Bez ponoszenia dodatkowych kosztów czujniki można zarejestrować za pośrednictwem nadrzędnego AS-Interface i bezpośrednio przetwarzać ich sygnały.
A gdy wymagany jest troszkę większy poziom elastyczności w zakresie sterowania silnikiem, nasz falownik MOVIFIT® compact stanowi idealne rozwiązanie.
Funkcja | Starter nawrotny | Starter podwójny | Starter nawrotny | Starter podwójny |
Sterowanie | AS-Interface | Binarne sygnały sterowania | ||
Oznaczenie typu | MBS4RA-K1-A1 | MBS4DA-K1-A1 | MBS4RA-B1-A1 | MBS4DA-B1-A1 |
Maks. moc silnika kW | 4 | 2 x 2,2 | 4 | 2 x 2,2 |
Napięcie przyłączeniowe VAC | AC 3 x 380 -10% … 480 + 10% | |||
Częstotliwość sieciowa Hz | 50 / 60 | |||
Przyłącze sieciowe / przekrój kabla | Blok rozdzielczy* FieldPower® | |||
Wyłącznik instalacyjny | Zewnętrzne | |||
Wyjściowy prąd nominalny A | 10 | 2x 5 | 10 | 2x 5 |
Podłączanie silnika wg. ISO 23570-3 | 1x Q8/0 | 2x Q8/0 | 1x Q8/0 | 2x Q8/0 |
Temperatura otoczenia | –10 °C … +40 °C | |||
Stopień ochrony | IP54 | |||
Złącze serwisowe | RS485 na RJ11 (6P4C) do podłączenia panelu sterowania MB-LC | |||
Podłączenie sterowania | Złącza wtykowe M12 1x male / 2x female | Złącza wtykowe M12 2x male / 1x female | ||
Wejścia i wyjścia | 2 cyfrowe wejścia do podłączenia zewnętrznych czujników | 3 wejścia sterownicze 1 wyjście cyfrowe Wyjście DC 24 V | ||
Układ sterowania hamulca | Zasilanie za pośrednictwem przyłącza silnikowego Napięcie hamulca = napięcie sieciowe Prostownik BG ze skrzynką zaciskową silnika | |||
Wymiary DxSZxG mm | 255 x 150 x 159 |