Oszczędność czasu
Szybsze i łatwiejsze uruchomienie dzięki elektronicznej tabliczce znamionowej oraz zastosowaniu prekonfigurowanych aplikacji MOVIKIT®
Redukcja kosztów
Oszczędności w kosztach operacyjnych dzięki zastosowaniu urządzeń do odzyskiwania energii oraz standardowym funkcjom oszczędzania energii dla pracy z częściowym obciążeniem lub trybem czuwania (stand-
Elastyczność
Skalowalne funkcje bezpieczeństwa dzięki zintegrowanej funkcji STO wraz z możliwością doposażenia o karty opcyjne, zapewniające wsparcie dla dodatkowych funkcji i bezpieczną komunikację.
Otwartość
Łączność z popularnymi systemami sterowania poprzez wsparcie dla różnych protokołów komunikacyjnych.
Podstawowym wyzwaniem w procesie rozwoju naszego nowego modułowego systemu automatyki MOVI-C® była odpowiedź na pytanie, czy dzisiejsze falowniki spełnią wymagania związane z automatyzacją w przyszłości. Jednym z rozwiązań był rozwój sprawdzonych komponentów, które sprawdziły się jako niezawodne elementy systemu.
Zdecydowaliśmy się jednak na opracowanie całkowicie nowej generacji falowników, aby technologia automatyki MOVI-C® stała się rozwiązaniem nowej generacji. W naszym rozumieniu przyszłość automatyzacji zależy od każdego podzespołu, również od falowników. Dlatego w ramach nowego modułowego systemu automatyki MOVI-C® dostępne są nowe falowniki MOVIDRIVE®. Ich nazwa się nie zmienia, ale falowniki zostały od nowa opracowane i zaprojektowane. Rezultat: nowa platforma falownikowa na potrzeby wszystkich powszechnie stosowanych silników.
| |||
MOVIDRIVE® modular | MOVIDRIVE® system | MOVIDRIVE® technology | |
Napięcie znamionowe sieci V | 3 x AC 380 – 500 | 3 x AC 200 – 240 3 x AC 380 – 500 | 3 x AC 200 – 240 3 x AC 380 – 500 |
Moc nominalna modułu zasilania kW | 10 – 110 | – | – |
Moc nominalna jednostki jednoosiowej kW | – | 0.55 – 315 | 0.55 – 315 |
Wyjściowy prąd znamionowy modułu jednoosiowego A | 2 – 180 | – | – |
Wyjściowy prąd znamionowy modułu dwuosiowego A | 2 – 8 | – | – |
Zdolność przeciążeniowa | 250% | 200% | 200% |
Falowniki MOVIDRIVE® dostępne są jako falowniki jednoosiowe o mocy nominalnej do 315 kW lub jako modularne systemy wieloosiowe z modułami jedno- bądź dwuosiowymi, umożliwiające wygenerowanie prądu nominalnego do 180 A.
Na potrzeby dynamicznych ruchów falowniki zapewniają zdolność przeciążeniową do 250%. Zarówno jako jednoosiowe falowniki, jak również w wersji modularnej mogą być stosowane do sterowania wszystkimi rodzajami silników - synchronicznych i asynchronicznych silników trójfazowych z enkoderem lub bez, silników asynchronicznych w technologii LSPM lub synchronicznych i asynchronicznych silników liniowych.
Funkcja bezpieczeństwa STO PL e została przy tym zintegrowana w urządzeniu podstawowym. Dzięki zastosowaniu kart opcji dostępnych jest ponad 15 dodatkowych funkcji bezpieczeństwa.
Szczegóły poszczególnych wersji
MOVIDRIVE® modular
Kompaktowy system wieloosiowy składający się z modułów zasilania, modułów zwrotu energii, modułów jednoosiowych oraz dwuosiowych
MOVIDRIVE® system
MOVIDRIVE® technology
Poza właściwościami dostępnymi w MOVIDRIVE® system wersja MOVIDRIVE® technology oferuje:
Aby uruchomić silnik, wystarczy odczytać i wprowadzić oznaczenie jego typu z elektronicznej tabliczki znamionowej. Alternatywną jest skorzystanie z elektronicznego katalogu dostępnego z poziomu oprogramowania MOVISUITE®.
Poza tym nawet nieznane silniki nie stanowią już większego problemu. Można je uruchomić, używając funkcji automatycznego pomiaru. Optymalna wydajność energetyczna zapewniona jest dzięki zastosowaniu urządzeń zwrotu energii do sieci, magazynowania energii czy funkcji stand-by ograniczającej bieżące zapotrzebowanie. Tryb stand-by redukuje zapotrzebowanie na energię falownika podczas przerw w pracy nawet o 85%, nie przerywając przy tym komunikacji z nadrzędnym PLC.
Uruchomienie aplikacji realizowane jest za pomocą interfejsu graficznego umożliwiającego łatwe ustalenie profilu ruchu oraz za pośrednictwem automatycznego generowania kodu IEC, będącego podstawą do napisania własnego programu.
Zintegrowane złącza komunikacyjne
Wersja MOVIDRIVE® modular
Wersja MOVIDRIVE® system
Wersja MOVIDRIVE® technology
Niezależnie od tego, czy chodzi o technikę sterowania, falowniki czy napędy, zainstalowane centralnie czy decentralnie - wszystkie komponenty modułowego systemu automatyki MOVI-C® wspierają wszystkie protokoły komunikacyjne.
Państwo planują swoje maszyny zgodnie z wybraną topologią sterowania, komunikacji lub instalacji, a nasze urządzenia oraz oprogramowanie dostosuje się i wprawi maszyny w ruch.
Indywidualne aplikacje sterowania ruchem coraz częściej oparte są na profilu EtherCAT®CiA402, ponieważ sprawdza się on w złożonych procesach. Oczywiście falowniki MOVIDRIVE® wyposażone są w odpowiednie złącze i mogą bez problemu sterować nawet 30 napędami przy wykorzystaniu tylko jednego modułu zasilania.
Kategoria „Drive” obejmuje moduły oprogramowania MOVIKIT®, które uruchomione są bezpośrednio w falowniku MOVIDRIVE® technology
Do transmisji danych pomiędzy falownikiem a silnikiem potrzebny jest wyłącznie kabel hybrydowy. A nowy, cyfrowy interfejs danych MOVILINK DDI® zapewnia transmisję danych silnika, enkodera, hamulca oraz danych diagnostycznych.
Aktywując ten film, Youtube przekaże dane do USA. Więcej w naszej polityce prywatności.
Dzięki cyfrowej integracji silników z modułowego systemu automatyki MOVI-C® MOVILINK® DDI można połączyć napędy w sieć do przesyłu energii oraz danych.
Wymogi norm oraz nieunikniona współpraca człowieka i maszyny sprawiają, że coraz więcej uwagi poświęca się bezpieczeństwu pracownika. Bezpieczeństwo funkcjonalne stało się zatem nieodłącznym elementem każdego systemu.
Wprowadzając do oferty karty bezpieczeństwa MOVISAFE® CS..A, firma SEW-EURODRIVE zapewnia integralność bezpieczeństwa funkcjonalnego z serią MOVI-C®. Podstawowa funkcja bezpieczeństwa – STO, teraz na poziomie Pl e, jest dostępna w każdym falowniku MOVIDRIVE®. Wszystkie funkcje bezpieczeństwa realizowane są za pomocą karty opcji ze złączem wtykowym wyposażonej we wszystkie niezbędne złącza dla falowników: enkoder, komunikacja, funkcja STO. W ten sposób można zredukować koszty, dobierając tylko faktycznie potrzebne funkcje.
| |||||
Hardware | MOVISAFE® CSB21A | MOVISAFE® CSB31A | MOVISAFE® CSS21A | MOVISAFE® CSS31A | MOVISAFE® CSA31A |
Bezpieczne wejścia | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
Bezpieczne wyjścia | - | 2 | 2 | 2 | 2 |
Bezpieczne funkcje zatrzymania | STO, SS1+t | STO, SS1+t, SBC | STO, SS1+t, SBC | STO, SS1+t, SBC | STO, SS1+t, SBC, SBT |
Bezpieczna kontrola hamulca | – | – | SOS, SS1-r, SS2, SLS, SSR, SLA, SSM | SOS, SS1-r, SS2, SLS, SSR, SLA, SSM | SOS, SS1-r, SS2, SLS, SSR, SLA, SSM |
Funkcja bezpiecznego pozycjonowania | – | – | SLI, SDI | SLI, SDI | SLI, SDI, SCA, SLP |
Bezpieczna komunikacja | PROFIsafe, FSoE | PROFIsafe, FSoE | PROFIsafe, FSoE | PROFIsafe, FSoE | PROFIsafe, FSoE |
Dodatkowe wejście dla wielu enkoderów | – | Tak | – | Tak | Tak |