• Nasi eksperci rozumieją Twoją branżę i jej wymagania.
  • Dzięki naszej globalnej sieci jesteśmy zawsze i wszędzie tam, gdzie nas potrzebujesz
  • Dysponujemy specjalistyczną wiedzą i narzędziami, aby zapewnić optymalne wsparcie i doradztwo.
Skontaktuj się z nami już teraz
Twoje korzyści

Niezawodny monitoring
Działanie i zużycie hamulców za pomocą tylko jednego systemu pomiarowego.

Planowanie indywidualne
Z okresów konserwacji opartych na zużyciu, ponieważ jednostka diagnostyczna /DUE stale określa roboczą szczelinę powietrzną hamulca.

Tylko jeden zakup
Ponieważ sam system pomiarowy działa bezdotykowo i nie zużywa się.

Funkcjonalność i zużycie są zawsze pod kontrolą

Opcjonalna jednostka diagnostyczna /DUE firmy SEW-EURODRIVE dla wypróbowanych i przetestowanych miliony razy hamulców BE1 do BE122, a także nowych hamulców podwójnych BF11 do BF 30, przejmuje dwa zadania za pomocą tylko jednego systemu pomiarowego: monitorowanie funkcji hamulca i określanie zużycia okładziny hamulcowej. Wykonuje oba zadania poprzez ciągłe monitorowanie roboczej szczeliny powietrznej hamulca. W ten sposób można również zaplanować indywidualne, oparte na zużyciu okresy konserwacji układu hamulcowego. W praktyce oznacza to: Zawsze masz pod kontrolą działanie i zużycie hamulca.

Czujnik jest w pełni zintegrowany z hamulcem, a elektronika analizująca jest chroniona w skrzynkach zaciskowych. W rezultacie można łatwo korzystać z opcji jednostki diagnostycznej /DUE nawet w trudnych warunkach otoczenia do IP66.
Standardowo posiada również po jednym cyfrowym sygnale wyjściowym dla funkcji hamulca i zużycia okładziny hamulcowej, a także analogowy sygnał prądowy, który odpowiada wielkości roboczej szczeliny powietrznej.

System pomiarowy działa bezdotykowo w oparciu o zasadę prądów wirowych; przez czujniki przepływa prąd przemienny o wysokiej częstotliwości. Pole elektromagnetyczne indukuje prądy wirowe w płytce dociskowej, które zmieniają rezystancję AC czujnika. Jednostka analizująca przekształca tę zmianę impedancji na sygnał elektryczny (4 - 20 mA), który jest proporcjonalny do roboczej szczeliny powietrznej hamulca.

Funkcja hamulca jest monitorowana za pomocą sygnałów cyfrowych (styki zwierne), a wyjścia cyfrowe (styki rozwierne) są używane do wskazywania osiągnięcia limitów zużycia. Wyjścia prądowe umożliwiają również ciągłe monitorowanie zużycia hamulca.
Oprócz wyjść, diody LED na jednostce analizującej wskazują również działanie i zużycie każdego hamulca częściowego.

Formularz kontaktowy Kontakt na całym świecie
  • Dwa cyfrowe sygnały wyjściowe (DC 24 V):
    • 1 wyjście cyfrowe z funkcją styku NO jako monitorowanie funkcji hamulca: Określenie prawidłowej funkcji hamulca (hamulec zwolniony/załączony)
    • 1 wyjście cyfrowe z funkcją styku NC jako monitorowanie zużycia hamulca:
      Określanie maksymalnego limitu zużycia hamulca (robocza szczelina powietrzna OK/zbyt duża)
  • Sygnał prądowy proporcjonalny do szczeliny powietrznej (od 4 do maks. 20 mA).
  • Czujnik jest całkowicie zintegrowany z korpusem cewki
  • Diody LED w jednostce analizującej wskazują stan wyjść cyfrowych
  • Jednostka analizująca (elektronika) jest zawsze instalowana w skrzynce zaciskowej i ma stopień ochrony IP całego napędu.
  • Czujniki o stopniu ochrony IP66, dzięki czemu napęd może być oferowany z ogólnym stopniem ochrony IP66.
  • Określanie zużycia okładziny hamulcowej i funkcji hamulca jest bezdotykowe i nie powoduje zużycia.
  • Opcjonalna jednostka diagnostyczna /DUE jest w pełni zmontowana i skalibrowana w silniku hamulcowym.
  • Przełącznik DIP do ustawiania rozmiaru czujnika i maksymalnego dopuszczalnego zużycia w celu optymalnego dostosowania do aplikacji w połączeniu z monitorowaniem stanu.
  • Jeśli tarcza hamulcowa zostanie wymieniona lub szczelina powietrzna zostanie zresetowana w przypadku zużycia, nie jest wymagana nowa kalibracja czujnika wiroprądowego, ponieważ środowisko instalacji czujnika nie ulega zmianie.
  • Warianty połączeń:
    • Bezpośrednio przez zacisk klatkowy
    • Podłączenie przez złącze M12 (4 lub 8 pinów)
  • Możliwość doposażenia w jednostkę diagnostyczną
  • Jednostka ewaluacyjna jest dostępna w dwóch wersjach:
    • DUE-1K: Wersja jednokanałowa dla BE... hamulców
    • DUE-2K: Wersja dwukanałowa dla hamulców BF...
  • Wersja dwukanałowa posiada wyjście cyfrowe dla funkcji hamulca i zużycia okładziny hamulcowej dla każdego hamulca częściowego, a także analogowy sygnał prądowy.

Poniższe tabele zawierają dane techniczne jednostek diagnostycznych przeznaczonych do montażu w przestrzeni okablowania silnika oraz czujników zainstalowanych w korpusie cewki.

Jednostka oceniająca DUE-1K-00
Dla hamulców BE..
DUE-2K-00
Dla hamulców BF..
Wyjścia sygnałowe (2 kanały) BE.. hamulec
Out1: 4 - 20 mA
FCT1: DC 24 V (150 mA)
WEAR1: DC 24 V (150 mA)
Hamulec częściowy 1 dla hamulców BF..
Out1: 4 - 20 mA
FCT1: DC 24 V (150 mA)
WEAR1: DC 24 V (150 mA)

Hamulec częściowy 2 dla hamulców BF..
Out2: 4 - 20 mA
FCT2: DC 24 V (150 mA)
WEAR2: DC 24 V (150 mA)
Pobór prądu Maks. mA 190 360
  Min. mA 40 80
Napięcie zasilania DC 24 V (± 15%)
Kompatybilność elektromagnetyczna DIN EN 61800-3
Zakres temperatur pracy dla jednostki ewaluacyjnej -40 do +105 °C
Wilgotność ≤ 90% wilgotności względnej
Stopień ochrony IP20 (maks. IP66 w zamkniętej skrzynce zaciskowej)
Czujniki DUE-d6-00 DUE-d8-00
Stopień ochrony IP66 IP66
Zakres temperatur pracy
czujnika i kabla
-50 do +150 °C -50 do +150 °C

Jednostka diagnostyczna /DUE jest dostępna ze sprawdzonym typem silników DR.., jak również z silnikami DR.. z nowym podwójnym hamulcem. Kombinacje te są obecnie wdrażane.

Typ silnika DRN.. BE... typ hamulca
80MK, 80M,
90S, 90L,
100L, 100LS,
112M,
132S, 132M, 132L


BE1, BE2, BE5, BE11
132M, 132L,
160M, 160L,
180M, 180L

BE20
160M, 160L,
180M, 180L,
200L,
225S, 225M,

BE30, BE32
200L,
225S, 225M,
250M, 250ME,
280S, 280M,

BE60, BE62
250M, 250ME,
280S, 280M,
315S, 315M, 315ME, 315L, 315H

BE120, BE122
  • Zastosowania wymagające mechanicznego hamulca bezpieczeństwa
  • Przenośniki logistyczne wszystkich rozmiarów
  • Zastosowania związane z podnoszeniem
  • Zastosowania, w których należy zapobiegać nieplanowanym przestojom maszyn
  • Obszary zastosowań, w których wdrażane są indywidualnie zaplanowane, oparte na zużyciu interwały konserwacyjne
  • Zastosowania o podwyższonych wymaganiach dotyczących niezawodności działania
  • Możliwość stosowania na całym świecie we wszystkich branżach