Niezawodny monitoring
Działanie i zużycie hamulców za pomocą tylko jednego systemu pomiarowego.
Planowanie indywidualne
Z okresów konserwacji opartych na zużyciu, ponieważ jednostka diagnostyczna /DUE stale określa roboczą szczelinę powietrzną hamulca.
Tylko jeden zakup
Ponieważ sam system pomiarowy działa bezdotykowo i nie zużywa się.
Opcjonalna jednostka diagnostyczna /DUE firmy SEW-EURODRIVE dla wypróbowanych i przetestowanych miliony razy hamulców BE1 do BE122, a także nowych hamulców podwójnych BF11 do BF 30, przejmuje dwa zadania za pomocą tylko jednego systemu pomiarowego: monitorowanie funkcji hamulca i określanie zużycia okładziny hamulcowej. Wykonuje oba zadania poprzez ciągłe monitorowanie roboczej szczeliny powietrznej hamulca. W ten sposób można również zaplanować indywidualne, oparte na zużyciu okresy konserwacji układu hamulcowego. W praktyce oznacza to: Zawsze masz pod kontrolą działanie i zużycie hamulca.
Czujnik jest w pełni zintegrowany z hamulcem, a elektronika analizująca jest chroniona w skrzynkach zaciskowych. W rezultacie można łatwo korzystać z opcji jednostki diagnostycznej /DUE nawet w trudnych warunkach otoczenia do IP66.
Standardowo posiada również po jednym cyfrowym sygnale wyjściowym dla funkcji hamulca i zużycia okładziny hamulcowej, a także analogowy sygnał prądowy, który odpowiada wielkości roboczej szczeliny powietrznej.
System pomiarowy działa bezdotykowo w oparciu o zasadę prądów wirowych; przez czujniki przepływa prąd przemienny o wysokiej częstotliwości. Pole elektromagnetyczne indukuje prądy wirowe w płytce dociskowej, które zmieniają rezystancję AC czujnika. Jednostka analizująca przekształca tę zmianę impedancji na sygnał elektryczny (4 - 20 mA), który jest proporcjonalny do roboczej szczeliny powietrznej hamulca.
Funkcja hamulca jest monitorowana za pomocą sygnałów cyfrowych (styki zwierne), a wyjścia cyfrowe (styki rozwierne) są używane do wskazywania osiągnięcia limitów zużycia. Wyjścia prądowe umożliwiają również ciągłe monitorowanie zużycia hamulca.
Oprócz wyjść, diody LED na jednostce analizującej wskazują również działanie i zużycie każdego hamulca częściowego.
Poniższe tabele zawierają dane techniczne jednostek diagnostycznych przeznaczonych do montażu w przestrzeni okablowania silnika oraz czujników zainstalowanych w korpusie cewki.
Jednostka oceniająca | DUE-1K-00 Dla hamulców BE.. | DUE-2K-00 Dla hamulców BF.. | ||
Wyjścia sygnałowe (2 kanały) | BE.. hamulec Out1: 4 - 20 mA FCT1: DC 24 V (150 mA) WEAR1: DC 24 V (150 mA) | Hamulec częściowy 1 dla hamulców BF.. Out1: 4 - 20 mA FCT1: DC 24 V (150 mA) WEAR1: DC 24 V (150 mA) Hamulec częściowy 2 dla hamulców BF.. Out2: 4 - 20 mA FCT2: DC 24 V (150 mA) WEAR2: DC 24 V (150 mA) | ||
Pobór prądu | Maks. | mA | 190 | 360 |
Min. | mA | 40 | 80 | |
Napięcie zasilania | DC 24 V (± 15%) | |||
Kompatybilność elektromagnetyczna | DIN EN 61800-3 | |||
Zakres temperatur pracy dla jednostki ewaluacyjnej | -40 do +105 °C | |||
Wilgotność | ≤ 90% wilgotności względnej | |||
Stopień ochrony | IP20 (maks. IP66 w zamkniętej skrzynce zaciskowej) |
Czujniki | DUE-d6-00 | DUE-d8-00 |
Stopień ochrony | IP66 | IP66 |
Zakres temperatur pracy czujnika i kabla | -50 do +150 °C | -50 do +150 °C |
Jednostka diagnostyczna /DUE jest dostępna ze sprawdzonym typem silników DR.., jak również z silnikami DR.. z nowym podwójnym hamulcem. Kombinacje te są obecnie wdrażane.
Typ silnika DRN.. | BE... typ hamulca |
80MK, 80M, 90S, 90L, 100L, 100LS, 112M, 132S, 132M, 132L | BE1, BE2, BE5, BE11 |
132M, 132L, 160M, 160L, 180M, 180L | BE20 |
160M, 160L, 180M, 180L, 200L, 225S, 225M, | BE30, BE32 |
200L, 225S, 225M, 250M, 250ME, 280S, 280M, | BE60, BE62 |
250M, 250ME, 280S, 280M, 315S, 315M, 315ME, 315L, 315H | BE120, BE122 |