Krótki projekt
Waga i długość ramy silnika zostały zredukowane dzięki specjalnej konstrukcji
Duża różnorodność opcji
Umożliwia niestandardowe kombinacje silników i hamulców
Jednostka diagnostyczna monitorowania funkcji i zużycia (opcjonalna)
Dzięki bezdotykowemu, ciągłemu dostarczaniu informacji o działaniu i zużyciu każdego pojedynczego hamulca
Bezpieczeństwo funkcjonalne (opcjonalnie)
Z certyfikatem zgodności z normą EN ISO 13849-1. W obszarze technologii eventowej spełnione są wymagania normy DIN 56950-1.
Nasz hamulec mechaniczny to elektromagnetyczny hamulec tarczowy zasilany prądem stałym, który jest zwalniany elektrycznie i uruchamiany siłą sprężyny. Hamulec jest uruchamiany po przerwaniu zasilania napięciem. Spełnia on podstawowe wymogi bezpieczeństwa.
Hamulec może być również zwalniany mechanicznie, jeśli jest wyposażony w ręczny zwalniacz hamulca. Zwalnianie mechaniczne jest włączane za pomocą dźwigni ręcznej, która resetuje się automatycznie lub regulowanej śruby nastawczej. Hamulec jest sterowany za pomocą sterownika hamulca, który jest zainstalowany w skrzynce zaciskowej silnika lub w szafie sterowniczej.
Różnorodność naszej modułowej konstrukcji hamulca oznacza, że można wybrać do 3 różnych rozmiarów hamulca do instalacji na wymaganym silniku. Co więcej, moment hamowania można również zmieniać za pomocą różnych pakietów sprężyn. Wynikająca z tego różnorodność momentów hamowania zapewnia również, że rozwiązanie spełnia wymagania użytkownika.
Z naszego systemu hamulców modułowych można również wybrać hamulce o klasie bezpieczeństwa zgodne z normą EN ISO 13849-1, które są specjalnie dostosowane do wymagań w zakresie bezpieczeństwa funkcjonalnego. Wzmacniają one bezpieczny układ hamulcowy, umożliwiając wdrożenie funkcji bezpieczeństwa "bezpieczne uruchomienie hamulca" i "bezpieczne zatrzymanie hamulca" w oparciu o wymagany poziom wydajności.
Nasz modułowy system hamulcowy obejmuje również hamulce o klasie bezpieczeństwa, które mogą być używane do pracy poziomej do PL d i pionowej do PL c zgodnie z normą EN ISO 13849-1.
Naszą serię silników DR.. można połączyć z idealnym hamulcem BE..., aby spełnić wymagania dotyczące momentu hamowania lub pracy hamowania. Co więcej, hamulce montowane na silnikach większych niż rozmiar 90 mają dodatkową specjalną cechę. Sam hamulec jest zamontowany na płytce ciernej, którą wystarczy przymocować do osłony końcowej. Pozwala to na wymianę jednostki na większy lub mniejszy hamulec bez konieczności otwierania, demontażu lub wymiany silnika.
Nasze hamulce mogą być również zwalniane mechanicznie, gdy są wyposażone w ręczny zwalniacz hamulca. Dostępne są dwie opcje ręcznego zwalniania hamulca:
W zależności od wymagań i warunków pracy można wybierać spośród szeregu sterowników hamulców do sterowania hamulcami tarczowymi za pomocą cewki DC. Wszystkie sterowniki hamulców są standardowo wyposażone w warystory chroniące przed przepięciami.
Sterowniki hamulca są instalowane bezpośrednio w skrzynce zaciskowej silnika lub w szafie sterowniczej. W przypadku silników klasy termicznej 180 (H) i silników przeciwwybuchowych (z wyjątkiem kategorii /3D), system sterowania musi być zainstalowany w szafie sterowniczej. Różne obudowy prostowników hamulca mają różne kolory (= kod koloru), aby ułatwić ich rozróżnienie.
Napięcie zasilania hamulców z przyłączem AC jest dostarczane oddzielnie lub pobierane z układu zasilania silnika w przestrzeni okablowania. Zasilanie może pochodzić z napięcia sieciowego silnika tylko wtedy, gdy używane są silniki o stałej prędkości. Napięcie zasilania hamulca musi być dostarczane oddzielnie w przypadku silników wielobiegowych i pracy z przetwornicą częstotliwości.
Ponadto należy pamiętać, że reakcja hamulca jest opóźniona przez napięcie szczątkowe silnika, jeśli hamulec jest zasilany napięciem sieciowym silnika. Czas zadziałania hamulca podany w danych technicznych hamulca, który wynosi t2l dla odcięcia w obwodzie AC, ma zastosowanie tylko wtedy, gdy zasilanie jest oddzielne.
Typ silnika | Typ hamulca | Moment obrotowy 106 J | Podziałka momentu hamowania Nm | |||||||
... | ... | ... | ... | |||||||
DR..90 | BE1 | 120 | 5 | 7 | 10 | |||||
BE2 | 165 | 7 | 10 | 14 | 20 | |||||
BE5 | 260 | 14 | 20 | 28 | 40 | |||||
DR..100 | BE2 | 165 | 10 | 14 | 20 | |||||
| BE5 | 260 | 14 | 20 | 28 | 40 | 55 | |||
... | ... | ... |
Typ i liczba zastosowanych sprężyn hamulcowych określa poziom momentu hamowania. O ile nie określono inaczej w zamówieniu, hamulec jest standardowo wyposażony w maksymalny moment hamowania (MBmax), gdy jest zamawiany jako pojedynczy hamulec. Standardowy moment hamowania w silniku autonomicznym i motoreduktorze zależy od nominalnego momentu obrotowego silnika i może odbiegać od maksymalnego momentu hamowania. Zmniejszone momenty hamowania (MBred) można wybrać w tym samym rozmiarze hamulca dzięki dodatkowym kombinacjom sprężyn hamulcowych.
Typ hamulca | MBmax Nm | Zredukowane momenty hamowaniaMBred Nm | Winsp 106 J | t1 10-3 s | t2 10-3 s | PB W | ||||||
BG | BGE | t2II | t2I | |||||||||
BMG02 | 1.2 | 0.8 | 15 | 28 | 10 | 100 | 25 | 15 | ||||
BR03 | 3.2 | 2.4 | 1.6 | 0.8 | 200 | 25 | 3 | 30 | 26 | 200 | ||
BE05 | 5.0 | 3.5 | 2.5 | 1.8 | - | - | 120 | 34 | 15 | 10 | 42 | 32 |
BE1 | 10 | 7.0 | 5.0 | - | - | - | 120 | 55 | 10 | 12 | 76 | 32 |
BE2 | 20 | 14 | 10 | 7.0 | 5.0 | - | 180 | 73 | 17 | 10 | 68 | 43 |
BE5 | 55 | 40 | 28 | 20 | 14 | - | 390 | - | 37 | 10 | 70 | 49 |
BE11 | 110 | 80 | 55 | 40 | 20 | - | 640 | - | 41 | 15 | 82 | 76 |
BE20 | 200 | 150 | 110 | 80 | 55 | 40 | 1000 | - | 57 | 20 | 88 | 100 |
BE30 | 300 | 200 | 150 | 100 | 75 | - | 1,500 | - | 60 | 16 | 80 | 130 |
BE32 | 600 | 500 | 400 | 300 | 200 | 150 | 1,500 | - | 60 | 16 | 80 | 130 |
BE60 | 600 | 500 | 400 | 300 | 200 | 2500 | 90 | 25 | 120 | 195 | ||
BE62 | 1200 | 1000 | 800 | 600 | 400 | 2500 | 90 | 25 | 120 | 195 | ||
BE120 | 1000 | 800 | 600 | 400 | - | - | 390 | - | 120 | 40 | 130 | 250 |
BE122 | 2000 | 1600 | 1200 | 800 | - | - | 300 | - | 120 | 40 | 130 | 250 |
Napędy SEW-EURODRIVE mogą być wyposażone w opcjonalne komponenty bezpieczeństwa, takie jak hamulce i/lub enkodery.
Zintegrowany hamulec bezpieczeństwa jest wyraźnie oznaczony logo FS (np. FS02) na tabliczce znamionowej silnika. Pozwala to na wdrożenie funkcji bezpieczeństwa i ocenę ich poziomu wydajności zgodnie z normą EN ISO 13849-1.
Funkcje bezpieczeństwa naszych hamulców
Nasza statyczna i dynamiczna diagnostyka hamulca dla sterownika MOVI-PLC® jest również dostępna jako uzupełnienie systemu bezpiecznego hamowania.