Masz konkretne zapytanie i potrzebujesz fachowej porady? Wyślij do nas wiadomość z ewentualnymi pytaniami.

null

Czym jest serwoprzekładnia?

Podobnie jak wszystkie przekładnie, serwoprzekładnie służą jako konwertery momentu obrotowego i prędkości, a zatem są centralnym elementem każdego serwomotoru. Szczególna cecha serwoprzekładni: Dzięki wysokiej sztywności skrętnej przy zachowaniu bardzo niskiego lub stałego luzu obrotowego, umożliwia ona uzyskanie ekstremalnie wysokich przyspieszeń i wysokich momentów obrotowych. Serwoprzekładnie są zatem niezbędne dla operatorów instalacji, których aplikacje wymagają wysokiej dokładności pozycjonowania, krótkich czasów cykli, dokładnych prędkości, wysokich prędkości przetwarzania i maksymalnej dynamiki.

Jak działa serwoprzekładnia?

Funkcją serwoprzekładni jest redukcja prędkości obrotowej silnika. W zależności od wymagań i sposobu działania zazębienia oraz stopni serwoprzekładnia w różny sposób przenosi strumień energii. Do najważniejszych parametrów serwoprzekładni należy w związku z tym przełożenie i. Wartość ta wskazuje stosunek pomiędzy prędkością wejściową (po stronie silnika) a wyjściową prędkością obrotową (po stronie maszyny). Bezluzowe wykonanie i zoptymalizowane zazębienie sprawiają, że serwoprzekładnie mogą przejmować większe siły poprzeczne niż przekładnie standardowe, a przy wysokich prędkościach obrotowych przenosić duże momenty przyspieszenia.

Jakie są typy serwoprzekładni?

Podstawowymi serwoprzekładniami stosowanymi w technologii napędów przemysłowych są przekładnie współosiowe/przekładnie planetarne i przekładnie kątowe/przekładnie stożkowe.

Przekładnie planetarne zawsze przenoszą przepływ siły współosiowo. W ich centrum znajduje się koło słoneczne, które obraca się w kierunku obrotu i z prędkością silnika. Wokół tego koła słonecznego obracają się trzy lub więcej przekładni planetarnych, które przekazują otrzymaną siłę do zewnętrznej przekładni pierścieniowej po stronie wyjściowej. Dzięki takiej konstrukcji wał wejściowy i wyjściowy poruszają się w tym samym kierunku. To znaczy: Mają ten sam kierunek obrotu.

W przeciwieństwie do tego, przekładnia w serwoprzekładni stożkowej kieruje przepływ siły pod kątem prostym. Wał wejściowy i wyjściowy są zatem do siebie prostopadłe i obracają się w przeciwnych kierunkach.

Czym jest serwoprzekładnia? Jak działa serwoprzekładnia? Jakie są typy serwoprzekładni? Bezluzowe serwoprzekładnie dostępne w systemie modułowym Serwoprzekładnie planetarne PS.F / PS.C Serwoprzekładnie walcowo-stożkowe BS.F Czym jest serwoprzekładnia?

Jak wszystkie przekładnie serwoprzekładnie funkcjonują jako przetwornik momentu obrotowego i prędkości obrotowej stanowiąc tym samym główny element każdego serwomotoreduktora. Szczególną cechą serwoprzekładni jest to, że dzięki swojej dużej sztywności skręcania przy jednoczesnym bardzo małym luzie obrotowym umożliwiają ekstremalnie duże przyspieszenia i wysokie momenty obrotowe. Administratorzy maszyn, których aplikacje wymagają wysokiej dokładności pozycjonowania, krótkich czasów cyklu, dokładnej prędkości obrotowej, wysokiej prędkości obróbki oraz najwyższej dynamiki, decydują się na serwoprzekładnie.

Jak działa serwoprzekładnia?

Funkcją serwoprzekładni jest redukcja prędkości obrotowej silnika. W zależności od wymagań i sposobu działania zazębienia oraz stopni serwoprzekładnia w różny sposób przenosi strumień energii. Do najważniejszych parametrów serwoprzekładni należy w związku z tym przełożenie i. Wartość ta wskazuje stosunek pomiędzy prędkością wejściową (po stronie silnika) a wyjściową prędkością obrotową (po stronie maszyny). Bezluzowe wykonanie i zoptymalizowane zazębienie sprawiają, że serwoprzekładnie mogą przejmować większe siły poprzeczne niż przekładnie standardowe, a przy wysokich prędkościach obrotowych przenosić duże momenty przyspieszenia.

Jakie są typy serwoprzekładni?

W zakresie techniki napędowej na potrzeby przemysłu zastosowanie znajdują serwoprzekładnie w formie przekładni współosiowych / planetarnych lub przekładni kątowych / walcowo-stożkowych .

  • Serwomotoreduktory z przekładnią planetarną przenoszą strumień energii zawsze współosiowo. Wyposażone są w koło centralne, które obraca się zgodnie z kierunkiem obrotów silnika oraz jego prędkością obrotową. Dookoła tego koła centralnego poruszają się trzy lub więcej kół planetarnych, które przenoszą pobraną siłę na koło o zazębieniu zewnętrznym znajdującym się po stronie wyjściowej. Dzięki takiej budowie wał napędowy oraz wał wyjściowy obracają się w tym samym kierunku.
  • W przeciwieństwie do tego zazębienie w serwoprzekładni walcowo-stożkowej kieruje strumień przenoszonej energii pod kątem prostym. Tym samym wał napędowy i wał wyjściowy umieszczone są względem siebie pionowo a kierunek obrotów jest przeciwny.
Bezluzowe serwoprzekładnie dostępne w systemie modułowym

Do wyróżniających się właściwości serwomotoreduktorów należą bez wątpliwości siła, dynamika oraz precyzja. W każdej chwili mogą Państwo skorzystać z naszego systemu modułowego i przekonać się o mnogości kombinacji przekładni z silnikami w segmencie serwoprzekładni. Mogą Państwo na przykład połączyć naszą serwoprzekładnię planetarną PS.F lub PS.C z synchronicznym serwomotorem CMP.., synchronicznym serwomotorem typu DRL.. lub silnikiem trójfazowym DR... Alternatywnie mogą Państwo zdecydować się na nasze serwoprzekładnie walcowo-stożkowe BS.F.

W ramach oferty SEW-EURODRIVE skonfigurują Państwo idealny motoreduktor, który zapewni takie właściwości napędu, których wymaga Państwa aplikacja.

  • Bezluzowe serwoprzekładnie planetarne serii PS.F.. oraz PS.C.. łączą w sobie wysoką precyzję z dużą gęstością mocy i wyróżniają się szczególnie kompaktową budową. Ich konstrukcja umożliwia zatem zastosowanie w miejscach, w których nie ma zbyt dużo miejsca na instalację.
  • Niewymagające konserwacji serwoprzekładnie walcowo-stożkowe serii BS.F wyróżniają się z kolei przede wszystkim trwałością oraz elastycznością. Ich dodatkową zaletą jest luz obrotowy, który pozostaje niezmienny w całym okresie eksploatacji.
Formularz kontaktowy Kontakt na całym świecie