• Nasi eksperci znają branżę i jej wymagania.
  • Dzięki naszej globalnej sieci jesteśmy zawsze i wszędzie tam, gdzie nas potrzebujesz.
  • Dysponujemy specjalistyczną wiedzą i narzędziami, aby zapewnić optymalne wsparcie i doradztwo.
Skontaktuj się z nami już teraz
Twoje korzyści

Krótki projekt
Waga i długość ramy silnika zostały zredukowane dzięki specjalnej konstrukcji

Duża różnorodność opcji
Umożliwia niestandardowe kombinacje silników i hamulców

Jednostka diagnostyczna monitorowania funkcji i zużycia (opcjonalna)
Dzięki bezdotykowemu, ciągłemu dostarczaniu informacji o działaniu i zużyciu każdego pojedynczego hamulca

Bezpieczeństwo funkcjonalne (opcjonalnie)
Z certyfikatem zgodności z normą EN ISO 13849-1. W obszarze technologii eventowej spełnione są wymagania normy DIN 56950-1.

Znajdź odpowiedni hamulec dla siebie, korzystając z naszego modułowego systemu hamulców

Nasz hamulec mechaniczny to elektromagnetyczny hamulec tarczowy zasilany prądem stałym, który jest zwalniany elektrycznie i uruchamiany siłą sprężyny. Hamulec jest uruchamiany po przerwaniu zasilania napięciem. Spełnia on podstawowe wymogi bezpieczeństwa.

Hamulec może być również zwalniany mechanicznie, jeśli jest wyposażony w ręczny zwalniacz hamulca. Zwalnianie mechaniczne jest włączane za pomocą dźwigni ręcznej, która resetuje się automatycznie lub regulowanej śruby nastawczej. Hamulec jest sterowany za pomocą sterownika hamulca, który jest zainstalowany w skrzynce zaciskowej silnika lub w szafie sterowniczej.

Różnorodność naszej modułowej konstrukcji hamulca oznacza, że można wybrać do 3 różnych rozmiarów hamulca do instalacji na wymaganym silniku. Co więcej, moment hamowania można również zmieniać za pomocą różnych pakietów sprężyn. Wynikająca z tego różnorodność momentów hamowania zapewnia również, że rozwiązanie spełnia wymagania użytkownika.

Z naszego systemu hamulców modułowych można również wybrać hamulce o klasie bezpieczeństwa zgodne z normą EN ISO 13849-1, które są specjalnie dostosowane do wymagań w zakresie bezpieczeństwa funkcjonalnego. Wzmacniają one bezpieczny układ hamulcowy, umożliwiając wdrożenie funkcji bezpieczeństwa "bezpieczne uruchomienie hamulca" i "bezpieczne zatrzymanie hamulca" w oparciu o wymagany poziom wydajności.

Nasz modułowy system hamulcowy obejmuje również hamulce o klasie bezpieczeństwa, które mogą być używane do pracy poziomej do PL d i pionowej do PL c zgodnie z normą EN ISO 13849-1.

Podwójny hamulec: Nowy komponent w naszych bezpiecznych systemach hamulcowych

Popularnym rozwiązaniem do wdrażania bezpiecznych układów hamulcowych w środowiskach przemysłowych lub w zastosowaniach związanych z technologią eventową jest zastosowanie 2 równoległych silników z indywidualnymi hamulcami - rozwiązanie bezpieczne, ale niezbyt kompaktowe i nieefektywne kosztowo.

Dzięki najnowocześniejszym podwójnym hamulcom BF../BT.., SEW-EURODRIVE umożliwia wdrożenie bezpiecznego układu hamulcowego z 2 indywidualnymi hamulcami na jednym napędzie. Obie te konstrukcje podwójnych hamulców osiągają maksymalny poziom wydajności e (PL e) w systemach przemysłowych i zastosowaniach związanych z technologią eventową (na przykład w teatrach).

Zalety podwójnego hamulca: Mniej miejsca na instalację, mniej prac instalacyjnych, a tym samym niższe koszty. Uzupełniając bezpieczny układ hamulcowy, zapewniają zupełnie nowe możliwości dla człowieka i maszyny w zakresie bezpieczeństwa funkcjonalnego.

Formularz kontaktowy Kontakt na całym świecie

Naszą serię silników DR.. można połączyć z idealnym hamulcem BE..., aby spełnić wymagania dotyczące momentu hamowania lub pracy hamowania. Co więcej, hamulce montowane na silnikach większych niż rozmiar 90 mają dodatkową specjalną cechę. Sam hamulec jest zamontowany na płytce ciernej, którą wystarczy przymocować do osłony końcowej. Pozwala to na wymianę jednostki na większy lub mniejszy hamulec bez konieczności otwierania, demontażu lub wymiany silnika.

Nasze hamulce mogą być również zwalniane mechanicznie, gdy są wyposażone w ręczny zwalniacz hamulca. Dostępne są dwie opcje ręcznego zwalniania hamulca:

  1. Dla ręcznego zwalniania hamulca z funkcją automatycznego ponownego załączania (..HR); dźwignia ręczna wchodzi w skład dostawy.
  2. W przypadku ręcznego zwalniania hamulca z blokadą (..HF) w zestawie znajduje się śruba ustalająca.

W zależności od wymagań i warunków pracy można wybierać spośród szeregu sterowników hamulców do sterowania hamulcami tarczowymi za pomocą cewki DC. Wszystkie sterowniki hamulców są standardowo wyposażone w warystory chroniące przed przepięciami.

Sterowniki hamulca są instalowane bezpośrednio w skrzynce zaciskowej silnika lub w szafie sterowniczej. W przypadku silników klasy termicznej 180 (H) i silników przeciwwybuchowych (z wyjątkiem kategorii /3D), system sterowania musi być zainstalowany w szafie sterowniczej. Różne obudowy prostowników hamulca mają różne kolory (= kod koloru), aby ułatwić ich rozróżnienie.

Sterowanie hamulcem w przestrzeni okablowania

Napięcie zasilania hamulców z przyłączem AC jest dostarczane oddzielnie lub pobierane z układu zasilania silnika w przestrzeni okablowania. Zasilanie może pochodzić z napięcia sieciowego silnika tylko wtedy, gdy używane są silniki o stałej prędkości. Napięcie zasilania hamulca musi być dostarczane oddzielnie w przypadku silników wielobiegowych i pracy z przetwornicą częstotliwości.

Ponadto należy pamiętać, że reakcja hamulca jest opóźniona przez napięcie szczątkowe silnika, jeśli hamulec jest zasilany napięciem sieciowym silnika. Czas zadziałania hamulca podany w danych technicznych hamulca, który wynosi t2l dla odcięcia w obwodzie AC, ma zastosowanie tylko wtedy, gdy zasilanie jest oddzielne.

Wyciąg z opcji kombinacji hamulców

Typ silnika Typ hamulca Moment obrotowy
106 J
Podziałka momentu hamowania
Nm
... ... ... ...              
DR..90 BE1 120 5 7 10          
  BE2 165   7 10 14 20      
  BE5 260       14 20 28 40  
DR..100 BE2 165     10 14 20      

BE5 260       14 20 28 40 55
... ... ...                

Przegląd danych technicznych

Typ i liczba zastosowanych sprężyn hamulcowych określa poziom momentu hamowania. O ile nie określono inaczej w zamówieniu, hamulec jest standardowo wyposażony w maksymalny moment hamowania (MBmax), gdy jest zamawiany jako pojedynczy hamulec. Standardowy moment hamowania w silniku autonomicznym i motoreduktorze zależy od nominalnego momentu obrotowego silnika i może odbiegać od maksymalnego momentu hamowania. Zmniejszone momenty hamowania (MBred) można wybrać w tym samym rozmiarze hamulca dzięki dodatkowym kombinacjom sprężyn hamulcowych.

Typ hamulca MBmax
Nm
Zredukowane momenty hamowaniaMBred
Nm
Winsp
106 J
t1 10-3 s t2 10-3 s PB W
BG BGE t2II t2I
BMG02 1.2 0.8         15 28 10 100 25 15
BR03 3.2 2.4 1.6 0.8     200 25 3 30 26 200
BE05 5.0 3.5 2.5 1.8 - - 120 34 15 10 42 32
BE1 10 7.0 5.0 - - - 120 55 10 12 76 32
BE2 20 14 10 7.0 5.0 - 180 73 17 10 68 43
BE5 55 40 28 20 14 - 390 - 37 10 70 49
BE11 110 80 55 40 20 - 640 - 41 15 82 76
BE20 200 150 110 80 55 40 1000 - 57 20 88 100
BE30 300 200 150 100 75 - 1,500 - 60 16 80 130
BE32 600 500 400 300 200 150 1,500 - 60 16 80 130
BE60 600 500 400 300 200   2500   90 25 120 195
BE62 1200 1000 800 600 400   2500   90 25 120 195
BE120 1000 800 600 400 - - 390 - 120 40 130 250
BE122 2000 1600 1200 800 - - 300 - 120 40 130 250

MBmax = maksymalny moment hamowania

Systemy kontroli hamulców ...

Poniższe tabele zawierają dane techniczne systemów sterowania hamulcami do montażu w skrzynce zaciskowej silnika i w szafie sterowniczej. Różne obudowy mają różne kolory (= kod koloru), aby ułatwić ich rozróżnienie.

... W skrzynce zaciskowej

Typ Funkcja Napięcie Prąd trzymania
IHmax
A
Typ Numer publikacji Kod koloru
BG Prostownik półfalowy AC 230 - 575 V 1.4 BG 1.4 827 881 4 Czarny
AC 150 - 500 V 1.5 BG 1.5 825 384 6 Czarny
AC 24 - 500 V 3.0 BG 3 825 386 2 Brązowy
BGE Prostownik jednokierunkowy z przełączaniem elektronicznym AC 230 - 575 V 1.4 BGE 1.4 827 882 2 Czerwony
AC 150 - 500 V 1.5 BGE 1.5 825 385 4 Czerwony
AC 42 - 150 V 3.0 BGE 3 825 387 0 Niebieski
BSR Prostownik półfalowy + przekaźnik prądowy do wyłączania w obwodzie DC AC 150 - 500 V 1.0 BGE 1.5 + SR 11 825 385 4
826 761 8
Czerwony
-
1.0 BGE 1.5 + SR 15 825 385 4
826 7621 8
Czerwony
-
1.0 BGE 1.5
+ SR19
825 385 4
826 246 2
Czerwony
-
AC 42 - 150 V 1.0 BGE 3 + SR11 825 387 0
826 761 8
Niebieski
-
1.0 BGE 3 + SR15 825 387 0
826 762 6
Niebieski
-
1.0 BGE 3 + SR19 825 387 0
826 246 2
Niebieski
-
BUR Prostownik półfalowy + przekaźnik napięciowy do wyłączania w obwodzie DC AC 150 - 500 V 1.0 BGE 1.5 + UR 15 825 385 4
826 759 6
Czerwony
-
AC 42 - 150 V 1.0 BGE 3
+ UR 11
825 387 0
826 758 8
Niebieski
-
BS Obwód zabezpieczający warystora DC 24 V 5.0 BS24 826 763 4 Woda niebieska
BSG Przełączanie elektroniczne DC 24 V 5.0 BSG 825 459 1 Biały
BMP Prostownik jednokierunkowy z przełączaniem elektronicznym, zintegrowany przekaźnik napięciowy do wyłączania w obwodzie DC AC 230 - 575 V 2.8 BMP 3.1 829 507 7 -

... w szafie sterowniczej

Typ Funkcja Napięcie Prąd trzymania
IHmax
A
Typ Numer publikacji Kod koloru
BMS Prostownik jednokierunkowy jako BG AC 230 - 575 V 1.4 BMS 1.4 829 830 0 Czarny
AC 150 - 500 V 1.5 BMS 1.5 825 802 3 Czarny
AC 42 - 150 V 3.0 BMS 3 825 803 1 Brązowy
BME Prostownik jednokierunkowy z przełączaniem elektronicznym jak BGE AC 230 - 575 V 1.4 BME 1.4 829 831 9 Czerwony
AC 150 - 500 V 1.5 BME 1.5 825 722 1 Czerwony
AC 42 - 150 V 3.0 BME 3 825 723 X Niebieski
BMH Prostownik jednokierunkowy z elektronicznym przełączaniem i funkcją ogrzewania AC 230 - 575 V 1.4 BMH 1.4 829 834 3 Zielony
AC 150 - 500 V 1.5 BMH 1.5 825 818 X Zielony
AC 42 - 150 V 3.0 BMH 3 825 819 8 Żółty
BMP Prostownik jednokierunkowy z przełączaniem elektronicznym, zintegrowany przekaźnik napięciowy do odcięcia w obwodzie DC AC 230 - 575 V 1.4 BMP 1.4 829 832 7 Biały
AC 150 - 500 V 1.5 BMP 1.5 825 685 3 Biały
AC 42 - 150 V 3.0 BMP 3 826 566 6 Jasnoniebieski
AC 230 - 575 V 2.8 BMP 3.1 829 507 7 -
BMK Prostownik jednokierunkowy z przełączaniem elektronicznym, wejściem sterującym 24 VDCi odcięciem w obwodzie DC AC 230 - 575 V 1.4 BMK 1.4 829 883 5 Niebieski wodny
AC 150 - 500 V 1.5 BMK 1.5 826 463 5 Woda niebieska
AC 42 - 150 V 3.0 BMK 3 826 567 4 Jasnoczerwony
BMV Jednostka sterująca hamulca z elektronicznym przełączaniem, wejściemsterującymDC24 V i szybkim odcięciem DC 24 V 5.0 BMV 5 1 300 006 3 Biały
BST Bezpieczne sterowanie hamulcem z elektronicznym przełączaniem i zasilaniem obwodu pośredniego DC AC 460 0.6 BST 0.6S 08299714 -
AC 400 0.7 BST 0.7S 13000772 -
AC 230 1.2 BST 1.2S 13001337 -

Napędy SEW-EURODRIVE mogą być wyposażone w opcjonalne komponenty bezpieczeństwa, takie jak hamulce i/lub enkodery.

Zintegrowany hamulec bezpieczeństwa jest wyraźnie oznaczony logo FS (np. FS02) na tabliczce znamionowej silnika. Pozwala to na wdrożenie funkcji bezpieczeństwa i ocenę ich poziomu wydajności zgodnie z normą EN ISO 13849-1.

Funkcje bezpieczeństwa naszych hamulców

  • SBA (bezpieczne uruchamianie hamulca)
  • SBH (bezpieczne zatrzymanie hamulca)

Nasza statyczna i dynamiczna diagnostyka hamulca dla sterownika MOVI-PLC® jest również dostępna jako uzupełnienie systemu bezpiecznego hamowania.

  • Spowolnienie ruchu, np. układy napędowe, stoły obrotowe itp.
  • Ochrona przed upadkiem, np. podnośniki
  • Napędy pozycjonujące

Przegląd funkcji

BF.. podwójny hamulec tarczowy BT.. hamulec dwutarczowy
Zaprojektowany do zastosowań w środowisku przemysłowym Zaprojektowany do zastosowań w sektorze technologii eventowych
Opcjonalnie zaprojektowany jako bezpieczny hamulec dwutarczowy do użytku w "bezpieczeństwie funkcjonalnym" zgodnie z EN ISO 13849-1 Zawsze zaprojektowany jako bezpieczny hamulec dwutarczowy do użytku w "bezpieczeństwie funkcjonalnym" zgodnie z normą EN ISO 13849-1
Uzupełnia bezpieczny układ hamulcowy do maksymalnego poziomu wydajności e Uzupełnia bezpieczny układ hamulcowy do maksymalnego poziomu wydajności e
  Wyposażony i certyfikowany zgodnie z normą DIN 56950-1 dla technologii eventowej
  Wyjątkowo cichy dzięki specjalnym właściwościom tłumiącym

Opcje hamulców

Oprócz ręcznego zwalniania hamulca HR z funkcją automatycznego ponownego załączania, która może być używana do jednoczesnego zwalniania obu pojedynczych hamulców w hamulcu dwutarczowym, dostępna jest również nowa opcja ręcznego zwalniania hamulca HT. Oprócz podstawowej funkcji opcji HR, zawiera ona specjalny element mechaniczny na dźwigni zwalniaka ręcznego. Pozwala to na zwolnienie jednego z pojedynczych hamulców lub obu hamulców razem.
Podwójne hamulce tarczowe są dostępne od sierpnia 2015 r. w rozmiarach BF11/BT11, BF20/BT20 i BF30/BT30 i ze znamionowym momentem hamowania od 2 x 20 Nm do 2 x 300 Nm.

Cechy szczególne:

System czujników zapewnia ciągłe, w pełni bezdotykowe monitorowanie funkcji i zużycia dla każdego pojedynczego hamulca. Wyświetla stan przełączenia hamulca, monitoruje dopuszczalne zużycie i stale mierzy aktualną roboczą szczelinę powietrzną.

BF... Sprężynowy hamulec dwutarczowy ze specyfikacją rozmiaru do zastosowań przemysłowych
BT.. Sprężynowy hamulec dwutarczowy ze specyfikacją rozmiaru do zastosowań teatralnych

Wybór hamulca - możliwe kombinacje hamulców

Typ silnika Typ hamulca Winsp
106 J
Podziałka momentu hamowania
Nm
DR.112/132
BF11
BT11
2x285
2x190
2x20 2x28 2x40 2x55 2x80 2x110      
DR.160 BF20
BT20
2x445
2x300
      2x55 2x80 2x110 2x150 2x200  
DR.180 BF30
BT30
2x670
2x450
        2x75 2x100 2x150 2x200 2x300

Podwójny hamulec tarczowy może być używany w zastosowaniach przemysłowych z "bezpieczeństwem funkcjonalnym" lub bez niego. Niezwykle cicha konstrukcja BT.. z "bezpieczeństwem funkcjonalnym", która spełnia wszystkie specyficzne wymagania standardów technologii eventowej, jest dostępna do zastosowań w technologii eventowej (np. w teatrach).

  • BF... dwutarczowy hamulec bezpieczeństwa (FS02) do PL e zgodnie z EN ISO 13849-1
  • BT.. hamulec bezpieczeństwa (FS02) do PL e zgodnie z EN ISO 13849-1 i DIN 56950-1
  • Statyczna i dynamiczna diagnostyka hamulca dla sterowników SEW (MOVI-PLC®/CCU) jako uzupełnienie hamulca
  • Bezpieczny moduł hamulcowy BST do bezpiecznego sterowania hamulcem (funkcja bezpieczeństwa SBC) do PL d zgodnie z EN ISO 13849-1
  • Zastosowania przemysłowe
  • Aplikacje związane z technologią wydarzeń