Elastyczne użytkowanie
ponieważ nasze silniki w wersji przeciwwybuchowej mogą być eksploatowane w obu strefach zagrożonych wybuchem - z zagrożeniem gazowym oraz pyłowym.
Najwyższa dynamika
realizowana przez nowoczesne systemy nawojowe i magnetyczne - oczywiście w całym zakresie prędkości obrotowej.
Indywidualne rozwiązania napędowe
dzięki możliwości bezpośredniego montażu silnika przy przekładniach w wykonaniu ATEX z naszego sprawdzonego systemu modułowego.
Nasza serwonapędy zaprojektowane specjalnie do zastosowań w strefach zagrożonych wybuchem. Precyzja, dynamika oraz moc w szczególnie kompaktowej obudowie. Dzięki naszym silnikom serwo praca w środowiskach zagrożonych wybuchem nie stanowi żadnego problemu.
W ramach serii CMP.. dostępnych jest 6 rozmiarów (między 40 a 100) silników serwo w wersjach zgodnych z ATEX. A zakres momentu obrotowego obejmuje wartości między 0,5 a 47 Nm początkowego momentu postojowego. Bezpieczna budowa oraz dodatkowe środki ochronne spełniają wymagania dyrektywy UE 94/9/WE (ATEX), a od dnia 20.04.2016 roku dyrektywy UE 2014/34/UE (ATEX). W zależności od atmosfery, a więc otoczenia z zagrożeniem gazowym lub pyłowym, silniki dostępne są poza tym w różnych typach ochrony.
Ze względu na wymogi bezpieczeństwa silniki serwo zostały przyporządkowane do II grupy urządzeń. Mówiąc w uproszczeniu, nasze silniki w wersji przeciwwybuchowej mogą być stosowane w zakresie kategorii 3 - w strefie z zagrożeniem gazowym 2 lub strefie z zagrożeniem pyłowym 22.
Zastosowanie bez przekładni jedynie połowicznym rozwiązaniem? W takiej sytuacji mogą Państwo skorzystać z naszego systemu modułowego i połączyć silnik serwo w wersji przeciwwybuchowej z przekładnią w wykonaniu ATEX odpowiadającą Państwa oczekiwaniom. Niezależnie od rodzaju urządzenia, do Państwa dyspozycji oddajemy przekładnie walcowe-stożkowe i planetarne, przekładnie płaskie, walcowo-ślimakowe, walcowo-stożkowe lub SPIROPLAN®.
W obszarach z wybuchowymi mieszankami gazu i powietrza oraz pyłu i powietrza administratorzy maszyn muszą spełniać warunki specjalnych dyrektyw. Stosujemy się do tych dyrektyw w ramach opracowywania nowych oraz dalszego rozwoju aktualnych rozwiązań techniki napędowej w wersji przeciwwybuchowej. Zaufaj naszemu wieloletniemu doświadczeniu oraz kompetencjom.
Kategoria | Oznaczenie Ex | Cechy produktu | Opcje | Prędkość znamionowa |
II3D | II3D Ex tc IIIC T150°C X** Dc | - Charakterystyka silnika ATEX (termicznie + dynamicznie) - Współczynnik przeciążenia 3 x lo - Śruba uziemiająca - IP65 - Instrukcja obsługi ATEX - Bez wentylatora chłodzącego | Hamulec Hiperface Resolver | 2.000 3.000 4.500 |
II3GD | II3G Ex nA IIC T3 X** Gc II3D Ex tc IIIC T150°C X** Dc | Resolver |
W środowiskach zagrożonych wybuchem ze względu na mieszanki powietrza i gazu oraz powietrza i pyłu zgodnie z dyrektywą 94/9/WE (ATEX), lub od dnia 20.04.2016 roku dyrektywą UE 2014/34/UE (ATEX)
np. mieszalnik, mikser, maszyny lakiernicze, roboty