Silnik sterowany elektronicznie DRC.. uzupełnia naszą ofertę mechatronicznych układów napędowych do zastosowań decentralnych. Model ten jest rozwiązaniem oferującym wysoką wydajność oraz maksymalną elastyczność nie tylko w zakresie zadań techniki napędowej.
Szczególnie wydajny silnik sterowany elektronicznie DRC.. w klasie energooszczędności IE4

Kompaktowa konstrukcja naszego silnika sterowanego elektronicznie DRC.. łączy i integruje elektronikę z silnikiem synchronicznym wyposażonym w magnesy trwałe. Czyni z niego idealne rozwiązanie do zastosowań decentralnych w przypadkach, w których wymagana jest maksymalna elastyczność w zakresie konfiguracji przekładni. W połączeniu z wysokowydajną przekładnią walcowo-stożkową, walcową, płaską lub jako silnik do zabudowy jednostka DRC.. zapewnia wydajny oraz decentralny układ napędowy. Silnik sterowany elektronicznie DRC.. dostępny jest w identycznych wariantach komunikacyjnych co MOVIGEAR® oraz w czterech rozmiarach i zakresie mocy od 0,55 kW do 4 kW. Dzięki temu możliwe jest osiągnięcie ciągłego momentu obrotowego o wartości 2,6 Nm lub 19,1 Nm.
Te właściwości oraz zgrane ze sobą komponenty sprawiają, że silnik sterowany elektronicznie DRC.. jest inteligentnym mechatronicznym układem napędowym do zastosowań stawiających wysokie wymagania w zakresie niezawodności i trwałości. Jednostka zapewnia tym samym dużą dostępność maszyn oraz maksymalne bezpieczeństwo eksploatacji.
Elastyczność w zakresie praktycznych zastosowań, wysoka wydajność energetyczna oraz nadzwyczajna moc silnika DRC.. czynią z niego ekonomiczne i przyszłościowe rozwiązanie, które sprawdzi się również w Państwa aplikacji.
Konfigurator produktów
- Szczegółowe informacje o wybranym przez Państwa produkcie
- Dane CAD oraz dokumentacja dotycząca przeprowadzonej konfiguracji
- Bezpośrednia możliwość wysłania zapytania lub złożenia zamówienia
Zalety
-
Wykorzystanie potencjalnych oszczędności
ponieważ wysoka sprawność całkowita układu zmniejsza zużycie energii nawet o 50% w stosunku do konwencjonalnych systemów napędowych -
Redukcja wariantów
ponieważ zakres prędkości obrotowej ze stałym momentem obciążenia oraz wysokim momentem obciążenia umożliwia zastosowanie jednego wariantu urządzenia do wielu zadań -
Uproszczona instalacja
dzięki połączeniu przesyłu energii oraz komunikacji w jednym przewodzie, co redukuje nakłady instalacyjne oraz ryzyko popełnienia błędu -
Oszczędność miejsca
ponieważ kompletna integracja komponentów oraz kompaktowa budowa redukuje niezbędną przestrzeń montażową -
Ekonomiczne planowanie
ponieważ właściwości oraz zalety rozwiązania zapewniają obniżenie kosztów związanych z utrzymaniem części zamiennych na magazynie i redukcję ogólnych kosztów eksploatacyjnych
Dane techniczne
Seria |
Moc znamionowa kW |
Zakres regulacji |
Znamionowy moment obrotowy Nm |
Maksymalny moment obrotowy Nm |
---|---|---|---|---|
DRC1 |
0.55 |
1/2000 |
2.65 |
6.6 |
DRC2 |
1.5 |
1/2000 |
7.20 |
18 |
DRC3 |
3 |
1/2000 |
14.3 |
35.8 |
DRC4 | 4 | 1/2000 | 19.1 | 36.2 |
Właściwości
Dzięki unikalnym rozwiązaniom oraz klasie energooszczędności IE4 silnik sterowany elektronicznie może być stosowany na całym świecie w sposób elastyczny i uniwersalny, ponieważ został zaprojektowany do pracy z napięciem zasilającym pomiędzy 380 V a 500 V przy 50/60 Hz.
- Kompleksowy mechatroniczny układ napędowy w połączeniu z naszymi wysokowydajnymi przekładniami - walcowo-stożkową, walcową lub płaską - albo jako silnik do zabudowy
- Kołnierze standardowe do połączenia z naszymi przekładniami 7 generacji
- Kołnierze IEC do silników do zabudowy oraz montażu adapterów
- Opcjonalnie z hamulcem mechanicznym
- Zintegrowana funkcja bezpieczeństwa STO (Safe Torque Off)
Decentralne przetwarzanie sygnałów czujników i elementów wykonawczych
Opcje aplikacyjne GIO12 oraz GIO13 dają możliwość odczytu oraz przetwarzania sygnałów różnych elementów wykonawczych oraz czujników, które znajdują się w bezpośredniej bliskości napędu. Dostępne są następujące opcje dla urządzeń SNI oraz DCS:
Opcja aplikacyjna GIO12B
- Sterowanie do dwóch cyfrowych elementów wykonawczych
- Przetwarzanie do czterech cyfrowych czujników
Opcja aplikacyjna GIO13B
- 1 wyjście cyfrowe
- 4 wejścia cyfrowe (z czego 2 nadają się do zastosowania jako wejścia dla częstotliwości sterującej)
- 1 wyjście analogowe
- 1 wejście analogowe
Topologie instalacji
Silnik sterowany elektronicznie DRC.. - Single Line Network Installation (SNI)
- Wykorzystanie infrastruktury energetycznej do przekazywania sygnałów komunikacyjnych
- Znaczna redukcja nakładów instalacyjnych, ponieważ niezbędne jest podłączenie wyłącznie przewodu zasilającego
- Możliwość wykonania sieci roboczych o rozciągnięciu sięgającym 100 m oraz łącznie 10 urządzeń
Silnik sterowany elektronicznie DRC.. z magistralą systemową (DSC)
- Zastosowanie napędu w aplikacjach znajdujących się w pobliżu maszyn, które stawiają wysokie wymagania w zakresie dynamiki napędu oraz wydajności magistrali
Silnik sterowany elektronicznie DRC.. - binarny (DBC)
Silnik sterowany elektronicznie DRC.. (DAC)
- Proste podłączenia sieci przemysłowej
- Szybkie i ekonomiczne wykonanie technicznych instalacji transportowych
- Możliwość parametryzacji w zakresie stałych prędkości obrotowych oraz ramp
- Zintegrowana funkcja bezpieczeństwa STO
Obszary zastosowania
Silniki DRC.. mogą być wykorzystywane zarówno w zakresie zastosowań w technice transportowej, jak również jako uniwersalne silniki aplikacyjne w wielu obszarach logistycznych, między innymi w:
- Intralogistyce
- Logistyce lotniskowej
- Przemyśle spożywczym oraz produkcji napojów
- Przemyśle samochodowym