Kontakt

Proszę wprowadzić swój kod pocztowy, aby skontaktować się z odpowiednią osobą kontaktową.

Sprzęgła, hamulce, ramy fundamentowe itd. – skompletujemy dla Państwa idealne rozwiązanie systemowe

Potrzebują Państwo gotowego rozwiązania systemowego do określonej aplikacji? Rozwiązanie powinno być kompleksowo i dokładnie zaplanowane, zaprojektowane i zainstalowane zgodnie z Państwa wymaganiami? Od samego początku chcą Państwo mieć tylko jedną osobę kontaktową, aby w sposób nieskomplikowany i kompleksowy przejść przez cały projekt i ewentualne późniejsze prace obsługowe?

SEW-EURODRIVE to idealny wybór. Nasi eksperci skomponują dla Państwa kompletny pakiet napędowy, dzięki któremu w sposób perfekcyjny będą Państwo mogli realizować założone zadania. A wszystko to od jednego dostawcy, zaplanowane w najmniejszym szczególe i wyposażone dokładnie w te komponenty, które wymagane są w Państwa określonej aplikacji.

Kompletne rozwiązanie w zakresie zadań napędowych zapewnione przez SEW-EURODRIVE oznacza, że otrzymają Państwo optymalny pakiet charakteryzujący się najlepszym współczynnikiem ceny do jakości. Dodatkowo nasze portfolio produktowe zostało rozszerzone w ramach współpracy ze znanymi producentami komponentów.

Teraz mogą się Państwo skoncentrować tylko i wyłącznie na projektowanej aplikacji. My zajmiemy się szczegółowym i kompleksowym planowaniem i konstrukcją, jak również instalacją Państwa kompletnego rozwiązania napędowego. Poza tym nasi Klienci mogą na nas liczyć w innych sytuacjach - dzięki globalnej sieci zakładów montażowych i serwisowych oferujemy usługi dla każdej fazy w cyklu życia maszyny.

Sprzęgła po stronie wejściowej

Pomiędzy silnikiem a przekładnią stosowane są różnego rodzaju sprzęgła. Najczęściej wybieranym jest sprzęgło kłowe lub sprzęgło hydrauliczne - w zależności od aplikacji czy oczekiwanych właściwości.

  • kompensacja niewielkiego przesunięcia osiowego, promieniowego lub kątowego pomiędzy obiema piastami sprzęgła
  • elastomery w połączeniu sprzęgła dzięki swoim elastycznym właściwościom zapewniają tłumienie uderzeń i wibracji ze strony silnika, a tym samym redukują obciążenie przekładni przez silnik
  • różne wersje, na przykład z bębnem lub tarczą hamulcową
  • opróżniająca komora redukująca moment rozruchowy silnika zapewniająca łagodny i bezpieczny rozruch przenośników taśmowych, kubełkowych lub innych urządzeń charakteryzujących się ciężkim rozruchem
  • łatwy montaż i demontaż (sprzęgło hydrauliczne można demontować poprzecznie)
  • opcjonalna jednostka monitorująca do rozpoznawania przegrzania oraz zatrzymania maszyny w razie konieczności w odpowiednim czasie
  • różne wersje, na przykład z bębnem lub tarczą hamulcową: umożliwia to wykorzystanie hamulca, z niewielkim momentem hamowania (ze względu na montaż po stronie wejściowej)

Sprzęgła po stronie wyjściowej

Aby połączyć pakiet napędowy z wałem aplikacji klienta, możliwe jest zastosowanie różnych rodzajów sprzęgła - w zależności od wymagań klienta. W grę wchodzą w szczególności sprzęgła palcowe, kłowe, zębate oraz kołnierzowe

  • kompensacja niewielkiego przesunięcia osiowego, promieniowego lub kątowego pomiędzy obiema piastami sprzęgła
  • elastomery w połączeniu sprzęgła dzięki swoim elastycznym właściwościom zapewniają tłumienie uderzeń i wibracji ze strony silnika, a tym samym redukują obciążenie przekładni przez silnik
  • kompensacja przesunięcia osiowego, promieniowego lub kątowego pomiędzy obiema piastami sprzęgła
  • elastomery w połączeniu sprzęgła dzięki swoim elastycznym właściwościom zapewniają tłumienie uderzeń i wibracji ze strony silnika, a tym samym redukują obciążenie przekładni przez silnik
  • sprzęgło sztywne skrętnie
  • kompensacja przesunięcia osiowego, promieniowego lub kątowego pomiędzy obiema piastami sprzęgła
  • wersja z połączeniem wpustowym lub cylindrycznym połączeniem wtłaczanym
  • sztywne przenoszenie sił

Pakiety napędowe na konstrukcjach stalowych

Ramy wahliwe, ramy fundamentowe lub indywidualne ramy napędowe zgodnie z wytycznymi klienta oferują możliwość umieszczenia wszystkich zmontowanych komponentów napędowych na jednej konstrukcji stalowej w sposób oszczędzający miejsce.

  • Konstrukcja stalowa do wspólnego montażu przekładni, sprzęgła (hydraulicznego) i silnika (w razie konieczności również hamulca), jak również urządzeń ochronnych, takich jak osłony
  • sztywne połączenie z wałem urządzenia klienta oraz elastyczne połączenie poprzez ramię reakcyjne
  • Ramię reakcyjne utrzymuje pakiet napędowy w pozycji poziomej i zapobiega jego rotacji. Wszystkie pozostałe siły przejmuje wał wyjściowy.
  • konstrukcja stalowa do wspólnego montażu przekładni, sprzęgła i silnika (w razie konieczności również hamulca), jak również urządzeń ochronnych, takich jak np. osłony.
  • sztywne połączenie z podłożem
  • połączenie z wałem urządzenia klienta realizowane za pomocą elastycznego sprzęgła zapobiega naprężeniom wynikającym z przemieszczenia statycznego
  • SEW-EURODRIVE konstruuje ramę fundamentową zgodnie z określonymi wytycznymi klienta. Rama jest tak zaprojektowana, aby pochłonąć specyficzne dla danego projektu zewnętrzne siły i momenty maszyny, a następnie odprowadzić je do konstrukcji podstawy.
  • gotowa indywidualna rama napędowe według wytycznych klienta

Hamulce

W przypadku hamulców po stronie wejściowej do wyboru są różne wersje wykonania. Zazwyczaj wybierane są hamulce bębnowe lub tarczowe.

  • najczęściej stosowany jako hamulec zatrzymujący służący do niezawodnego zatrzymania np. taśm przenośnikowych: w tym przykładowym zastosowaniu hamulec zapobiega przed ruchem powrotnym podczas postoju taśmy
  • urządzenia monitorujące do kontroli funkcji stanu eksploatacji, jak również unikania nieprawidłowej obsługi
  • moment hamowania można ustawić w szerokim zakresie
  • opcje: automatyczna regulacja ze względu na zużycie, wyłącznik krańcowy hamulec odhamowany/zahamowany, ręczne zwalnianie z monitorowaniem bezpieczeństwa
  • najczęściej stosowany jako hamulec roboczy do skutecznego wyhamowywania np. taśmy przenośnikowej wykorzystując różne prędkości obrotowe aż do zatrzymania
  • urządzenia monitorujące do kontroli funkcji stanu eksploatacji, jak również unikania nieprawidłowej obsługi
  • automatyczne urządzenie regulujące do samoczynnego wyrównania okładzin hamulcowych (w przypadku zużycia), aby zachować równomierny moment hamowania i zapewnić ciagłość funkcji hamowania
  • moment hamowania można ustawić w szerokim zakresie dzięki czemu nie dochodzi do przeciążenia powodowanego hamulcem
  • zatrzymanie w odpowiednim czasie, np. taśmy przenośnikowej w przypadku ciagu wielu transporterów, przez co nie powstaje przepełnienie taśmy odbierającej
  • opcje: automatyczna regulacja ze względu na zużycie, wyłącznik krańcowy hamulec odhamowany/zahamowany, ręczne zwalnianie z monitorowaniem bezpieczeństwa

Zewnętrzne układy smarowania oraz chłodzenia oleju

  • Układy chłodzenia oleju dostępne jako chłodnica olejowo-powietrzna lub olejowo-wodna
  • Instalacja zasilania olejem w przypadku smarowania za pomocą pompy silnikowej, która zapewnia zasilanie olejem; pompa silnikowa jest zewnętrznym urządzeniem podłączonym do przekładni i jest niezależna od prędkości obrotowej przekładni
  • Dostępne są różne warianty jako kombinacja instalacji zasilania olejem oraz układu chłodzenia oleju do smarowania przekładni i równoczesnego (w razie konieczności do wyboru) chłodzenia przekładni
  • prawie nieograniczony wzrost mocy cieplnej
  • docelowa redukcja maksymalnej temperatury kąpieli olejowej wydłuża okres eksploatacji oleju
  • wytrzymała pompa zębata
  • lepkość początkowa do 5000 cSt
  • duża dostępność i elastyczność dzięki zastosowaniu silników SEW-EURODRIVE
  • prawie nieograniczony wzrost mocy cieplnej
  • docelowa redukcja maks. temperatury kąpieli olejowej wydłuża okres eksploatacji oleju
  • prawie zerowa emisja hałasu
  • wytrzymała pompa zębata
  • lepkość początkowa do 5000 cSt
  • duża dostępność i elastyczność dzięki zastosowaniu silników SEW-EURODRIVE
  • pompę silnikową można włączyć niezależnie od przekładni, aby zapewnić wystarczające smarowanie przekładni przed uruchomieniem
  • nadaje się szczególnie do zastosowania w przypadku sterowania falownikiem (przekładnia) i długich ramp rozruchowych (przekładnia)
  • wytrzymała pompa zębata
  • lepkość początkowa do 5000 cSt
  • dostępne z filtrem pojedynczym lub podwójnym
  • duża dostępność i elastyczność dzięki zastosowaniu silników SEW-EURODRIVE.
  • możliwa kombinacja z chłodnicą wodną lub powietrzną
  • opcje: Manometr, termometr, przepływomierz, czujnik ciśnienia
Formularz kontaktowy Kontakt na całym świecie