Równoległe rozmieszczenie silnika i bębna liny
dzięki zastosowaniu przekładni walcowej płaskiej o zwiększonym rozstawie osi
Oszczędności w zakresie kosztów i masy
ponieważ przekładnie walcowe o zwiększonym rozstawie osi nie wymagają przewymiarowania przekładni
Mały ciężar oraz niewielkie drgania
dzięki obudowie z żeliwa szarego zoptymalizowanej pod kątem masy i sztywności
Zawsze perfekcyjne dopasowanie
dzięki precyzyjnemu stopniowaniu w odniesieniu do klas momentu obrotowego od 12,8 do 112 kNm oraz przełożenia w zakresie od 14 do 250
Szybka dostępność
ponieważ przekładnie do dźwignic oferowane są jako produkt katalogowy, a określenie parametrów realizowane jest za pomocą specjalnego programu obliczeniowego
Możliwość indywidualnej konfiguracji
dzięki różnorodnym opcjom pozwalającym na optymalne dostosowanie do sytuacji montażowej
W dźwignicach często stosuje się przekładnie o osiach równoległych, w przypadku których bęben linowy oraz silnik zainstalowane są po tej samej stronie przekładni . Dlatego też kompaktowe przekładnie uniwersalne muszą być często przewymiarowane, gdyż rozstaw osi pomiędzy wałem wejściowy a wyjściowym nie jest wystarczająco duży.
W nowej serii przekładni przemysłowych X../HC.. przeznaczonej do dźwignic zastosowano większy rozstaw osi.
Takie rozwiązanie zapewnia konstruktorom urządzeń dźwigowych wiele zalet, które mają decydujące znaczenie podczas opracowywania konstrukcji tych urządzeń:
Zmniejszenie całkowitej masy do przeniesienia w ten sposób oznacza dodatkowe oszczędności w zakresie zużycia energii energii. Aby jeszcze bardziej zwiększyć ten efekt, w razie potrzeby można również zmniejszyć napędy jezdne.
Nie tylko optymalna instalacja, ale także optymalne użytkowanie i konserwacja. Również w tym przypadku seria aplikacji X..e/HC z jej opcjami jest nieskomplikowana w użyciu i łatwa w utrzymaniu.
Aby przejąć obciążenie z sił wciągnika linowego, przekładnia wyposażona jest standardowo we wzmocniony wał pełny oraz wzmocnione łożyskowanie. W zależności od konstrukcji na potrzeby połączenia z aplikacją dostępne są również napędy z wałem drążonym. Ponadto oferujemy możliwość montażu na łapach lub z ramieniem reakcyjnym, zapewniającym zabezpieczenie przed momentem obrotowym.
Specjalne programy obliczeniowe umożliwiają zaprojektowanie instalacji pod kątem zdefiniowanego okresu eksploatacji, np. w zakresie typowych dla FEM układów obciążenia oraz klasyfikacji urządzeń dźwigowych. W obliczeniach można jednak uwzględnić też inne wytyczne klienta w odniesieniu do bezpieczeństwa oraz pozostałych współczynników zastosowania.
Standardowe rozwiązanie do zastosowań w podnośnikach: Dzięki naszej serii X..e/HC można optymalnie pokryć zakres momentu obrotowego od 12,8 do 112 kNm w zależności od potrzeb. Szeroka gama opcji wyposażenia, w tym adaptery silnika, konsole hamulcowe, sprzęgła, hamulce i silniki (hamulcowe), rozszerzają produkt w kompletne rozwiązanie napędowe.
Konstrukcja przekładni | Etapy | Przełożenie i | Nominalny moment obrotowy MN2 kNm |
Przekładnia walcowa X..e/HC | 3 do 4 stopni | 14 - 250 | 12.8 - 112 |