Potrzebujesz porady dotyczącej konkretnego zastosowania? Po prostu wyślij nam wiadomość z pytaniami.

Zapytaj teraz
Formularz kontaktowy Kontakt na całym świecie

Aktywując ten film, Youtube przekaże dane do USA. Więcej w naszej polityce prywatności.

Zgrzewanie punktowe - trudne zadanie

Jeśli chodzi o wygląd nadwozia samochodu, nie ma znaczenia gust - ale jeśli chodzi o jego najważniejsze zadanie, czyli jak najlepszą ochronę pasażerów przed szkodami, każdy się z tym zgodzi. Aby zapewnić bezpieczeństwo pasażerom, nadwozie samochodu musi być sztywne skrętnie, a pozostałe komponenty muszą być do niego solidnie przymocowane. W przypadku alternatywnych koncepcji napędu i mobilności należy również wziąć pod uwagę potrzebę połączenia różnych materiałów, takich jak stal, aluminium, tworzywa sztuczne i materiały kompozytowe.

To bezpieczne połączenie jest tworzone przez tysiące miejsc spawania na karoserii, drzwiach, masce itp. Każdy element przyczynia się do sztywności pojazdu, a tym samym do ochrony pasażerów. W produkcji karoserii samochodowych połączenia zgrzewane są wykonywane w pełni automatycznie z niezmienną precyzją i jakością.

Dokładnie w tym celu, siłowniki elektryczne są używane do równomiernego generowania siły kleszczy spawalniczych. Aby miejsce spawania spełniało wszystkie wymagania jakościowe, elektrody spawalnicze muszą być stale dociskane do siebie i utrzymywane z odpowiednią siłą podczas procedury spawania. Dokładność powtórzeń, niezawodność procesu i trwałość są równie ważnymi kryteriami jakości używanego napędu szczypiec spawalniczych, jak dokładne pozycjonowanie punktów spawania, tak aby otaczające powierzchnie nie zostały uszkodzone. Obejmuje to, że odpryski spawalnicze nie występują, gdy szczypce spawalnicze działają optymalnie.

Rozwiązanie techniczne

Konstrukcja mechaniczna naszego siłowniki elektryczne jest zmienna, dzięki czemu dokładnie pasuje do używanej konstrukcji kleszczy spawalniczych, niezależnie od tego, czy używasz kleszczy X czy C.

Konstrukcja siłownika elektrycznego jest dobierana w zależności od:

Więcej właściwości siłowników elektrycznych:

Elastyczne opcje dotyczące sprzężenia zwrotnego silnika, przypisania połączeń i czujników temperatury umożliwiają pracę typu plug-and-play z wiodącymi na rynku systemami sterowania robotami spawalniczymi.

Dostępne są dwa warianty integracji siłowników elektrycznych:

  • Jako 7 oś w kontrolerze robota: W tym wariancie ruch robota (6 osi) oraz ruch otwierania/zamykania kleszczy spawalniczych (7 oś) są definiowane przez kontroler robota, np. KUKA, ABB lub Fanuc. Do regulacji prądu spawania wymagany jest dodatkowo sterownik spawania.
  • Użycie sterownika spawalniczego Bosch Rexroth PRC7300 lub PRC7400: Sterownik robota kontroluje 6 osi, ale siłownik elektryczny i prąd spawania są kontrolowane i dostosowywane do siebie przez PRC7300 i PRC7400.
  Konwencjonalny Standard rynkowy Przyszłościowy
Kryteria projektowania / wyboru Siłowniki pneumatyczne Planetarny napęd śrubowy ze smarowaniem smarem stałym Śruba kulowa z
smarowaniem kąpielowym
Żywotność W zależności od konserwacji W zależności od ponownego smarowania Przez cały okres użytkowania
Prędkość Do 3 m/s Do 1,5 m/s Do 0,75 m/s
Waga i wymagana przestrzeń Niska Umiarkowana Umiarkowany
Poziom hałasu Wysoki Umiarkowany Niski
Wydajność 7 - 10% 60 - 80% 86 - 92%
Precyzja siły Niska Wymagany miernik siły +/- 150 N
Dokładność pozycjonowania Umiarkowana Wysoka Wysoka
Konserwacja Regularna konserwacja szczelności co 1,2 miliona cykli Regularne dosmarowywanie
co 2 miliony cykli
Bezobsługowy dla
przez cały okres użytkowania
Możliwość sterowania procesem (prędkość, moc, zachowanie podczas rozruchu) Brak kontroli prędkości Średnia kontrola, efekt poślizgu na początku skoku Łatwa i precyzyjna kontrola
Wpływ na środowisko Bardzo niska wydajność1 Wymagana większa ilość smaru, niska wydajność Olej musi być usuwany dopiero po zakończeniu okresu eksploatacji, bardzo wysoka wydajność
Charakterystyczna stabilność w przypadku zmian temperatury itp. przez cały okres eksploatacji Ryzyko wycieków w układzie sprężonego powietrza, prędkość zależna od sprężonego powietrza Bardzo wysoka stabilność, niezależnie od temperatury Bardzo wysoka stabilność, niezależna od temperatury
Dodatkowo wymagane narzędzia Zasilanie sprężonym powietrzem, redukcja ciśnienia, czujniki, sterownik pneumatyczny Kable do sprzężenia zwrotnego i zasilania silnika, sterownik serwomechanizmu, narzędzia do lokalnego dosmarowywania Kable do sprzężenia zwrotnego i zasilania silnika, serwowzmacniacz,
Jakość spawania punktowego Dokładność powtarzania, pozycjonowanie i
kontrola siły w zależności od powietrza
nieszczelności, konstrukcja nie może być kontrolowana bardzo dokładnie
Wysoka dokładność powtarzania, pozycjonowanie
i kontrola siły
Wysoka dokładność powtarzania, pozycjonowanie i kontrola siły
Niezawodność całego systemu Ok. 11 milionów cykli przy regularnym sprawdzaniu cylindrów
i ponownie uszczelniane
ok. 11 milionów cykli przy regularnym sprawdzaniu i ponownym uszczelnianiu cylindrów 20 milionów cykli

1 Wymagane przygotowanie sprężonego powietrza

Siłownik elektryczny Skok Maksymalny posuw
prędkość
Szczytowa siła posuwu Ciągły
siła podawania
Waga
mm m/s kN kN kg
(długość skoku
160 mm)
Rozmiar 50 70 - 600 0.75 2.65 - 8 0.6 - 3.2 5.8 - 13.6
Rozmiar 63 60 - 600 0.45 10 2.4 - 5.2 8.8 - 18.6
Rozmiar 71 100 - 1200 0.45 18 - 24 6.2 - 12 21.6 - 48.7
Wymiary - osiowo równoległe
Siłownik elektryczny A B H Y LB
Rozmiar 50
Typ S / M / L
73 217 70 / 100 / 150 / 200 / 300 / 400 / 600 221.5 / 251.5 / 301.5 / 351.5 / 451.5 / 581.5 / 781.5 Typ S: 174,5

Typ M: 223,5

Typ L: 262,5
Rozmiar 63
Typ S / M / L
88 245.5 60 / 100 / 160 / 180 / 200 / 400 / 600 235.5 / 275.5 / 335.5 / 355.5 /
375.5 / 607.5 / 807.5
Typ S:
252.8

Typ M:
302.8

Typ L:
352.8
Rozmiar 71
Typ S / M / L
115 291 100 / 160 /
200 / 400 /
600 / 800 / 1000 / 1200
326 / 386 / 426 / 686 / 886 / 1146 /
1346 / 1546
Typ S:
229

Typ M:
254

Typ L:
304

Wszystkie wymiary w mm

Wymiary - szeregowe osiowo
Siłownik elektryczny A B H Y LB
Rozmiar 50
Typ S / M / L
73 120.7 70 / 100 / 150 / 200 /
300 / 400 / 600
221.5 / 251.5 / 301.5 / 351.5 / 451.5 / 581.5 / 781.5 Typ S:
156.4

Typ M:
195.4

Typ L:
234.4
Rozmiar 63
Typ S / M / L
88 245,5 60 / 100 / 160 / 180 / 200 / 400 / 600 235.5 / 275.5 / 335.5 / 355.5 / 375.5 / 607.5 / 807.5 Typ S:
163.7

Typ M:
214.2
Rozmiar 71
Typ S / M / L
115 295 100 / 160 /
200 / 400 /
600 / 800 /
1000 / 1200
326 / 386 / 426 / 686 / 886 / 1146 / 1346 / 1546 Typ S:
211

Typ M:
236

Typ L:
286

Wszystkie wymiary w mm