Potrzebujesz porady dotyczącej konkretnego zastosowania? Po prostu wyślij nam wiadomość z pytaniami.
Aktywując ten film, Youtube przekaże dane do USA. Więcej w naszej polityce prywatności.
Jeśli chodzi o wygląd nadwozia samochodu, nie ma znaczenia gust - ale jeśli chodzi o jego najważniejsze zadanie, czyli jak najlepszą ochronę pasażerów przed szkodami, każdy się z tym zgodzi. Aby zapewnić bezpieczeństwo pasażerom, nadwozie samochodu musi być sztywne skrętnie, a pozostałe komponenty muszą być do niego solidnie przymocowane. W przypadku alternatywnych koncepcji napędu i mobilności należy również wziąć pod uwagę potrzebę połączenia różnych materiałów, takich jak stal, aluminium, tworzywa sztuczne i materiały kompozytowe.
To bezpieczne połączenie jest tworzone przez tysiące miejsc spawania na karoserii, drzwiach, masce itp. Każdy element przyczynia się do sztywności pojazdu, a tym samym do ochrony pasażerów. W produkcji karoserii samochodowych połączenia zgrzewane są wykonywane w pełni automatycznie z niezmienną precyzją i jakością.
Dokładnie w tym celu, siłowniki elektryczne są używane do równomiernego generowania siły kleszczy spawalniczych. Aby miejsce spawania spełniało wszystkie wymagania jakościowe, elektrody spawalnicze muszą być stale dociskane do siebie i utrzymywane z odpowiednią siłą podczas procedury spawania. Dokładność powtórzeń, niezawodność procesu i trwałość są równie ważnymi kryteriami jakości używanego napędu szczypiec spawalniczych, jak dokładne pozycjonowanie punktów spawania, tak aby otaczające powierzchnie nie zostały uszkodzone. Obejmuje to, że odpryski spawalnicze nie występują, gdy szczypce spawalnicze działają optymalnie.
Konstrukcja mechaniczna naszego siłowniki elektryczne jest zmienna, dzięki czemu dokładnie pasuje do używanej konstrukcji kleszczy spawalniczych, niezależnie od tego, czy używasz kleszczy X czy C.
Konstrukcja siłownika elektrycznego jest dobierana w zależności od:
Elastyczne opcje dotyczące sprzężenia zwrotnego silnika, przypisania połączeń i czujników temperatury umożliwiają pracę typu plug-and-play z wiodącymi na rynku systemami sterowania robotami spawalniczymi.
Dostępne są dwa warianty integracji siłowników elektrycznych:
Konwencjonalny | Standard rynkowy | Przyszłościowy | |
Kryteria projektowania / wyboru | Siłowniki pneumatyczne | Planetarny napęd śrubowy ze smarowaniem smarem stałym | Śruba kulowa z smarowaniem kąpielowym |
Żywotność | W zależności od konserwacji | W zależności od ponownego smarowania | Przez cały okres użytkowania |
Prędkość | Do 3 m/s | Do 1,5 m/s | Do 0,75 m/s |
Waga i wymagana przestrzeń | Niska | Umiarkowana | Umiarkowany |
Poziom hałasu | Wysoki | Umiarkowany | Niski |
Wydajność | 7 - 10% | 60 - 80% | 86 - 92% |
Precyzja siły | Niska | Wymagany miernik siły | +/- 150 N |
Dokładność pozycjonowania | Umiarkowana | Wysoka | Wysoka |
Konserwacja | Regularna konserwacja szczelności co 1,2 miliona cykli | Regularne dosmarowywanie co 2 miliony cykli | Bezobsługowy dla przez cały okres użytkowania |
Możliwość sterowania procesem (prędkość, moc, zachowanie podczas rozruchu) | Brak kontroli prędkości | Średnia kontrola, efekt poślizgu na początku skoku | Łatwa i precyzyjna kontrola |
Wpływ na środowisko | Bardzo niska wydajność1 | Wymagana większa ilość smaru, niska wydajność | Olej musi być usuwany dopiero po zakończeniu okresu eksploatacji, bardzo wysoka wydajność |
Charakterystyczna stabilność w przypadku zmian temperatury itp. przez cały okres eksploatacji | Ryzyko wycieków w układzie sprężonego powietrza, prędkość zależna od sprężonego powietrza | Bardzo wysoka stabilność, niezależnie od temperatury | Bardzo wysoka stabilność, niezależna od temperatury |
Dodatkowo wymagane narzędzia | Zasilanie sprężonym powietrzem, redukcja ciśnienia, czujniki, sterownik pneumatyczny | Kable do sprzężenia zwrotnego i zasilania silnika, sterownik serwomechanizmu, narzędzia do lokalnego dosmarowywania | Kable do sprzężenia zwrotnego i zasilania silnika, serwowzmacniacz, |
Jakość spawania punktowego | Dokładność powtarzania, pozycjonowanie i kontrola siły w zależności od powietrza nieszczelności, konstrukcja nie może być kontrolowana bardzo dokładnie | Wysoka dokładność powtarzania, pozycjonowanie i kontrola siły | Wysoka dokładność powtarzania, pozycjonowanie i kontrola siły |
Niezawodność całego systemu | Ok. 11 milionów cykli przy regularnym sprawdzaniu cylindrów i ponownie uszczelniane | ok. 11 milionów cykli przy regularnym sprawdzaniu i ponownym uszczelnianiu cylindrów | 20 milionów cykli |
Siłownik elektryczny | Skok | Maksymalny posuw prędkość | Szczytowa siła posuwu | Ciągły siła podawania | Waga |
mm | m/s | kN | kN | kg (długość skoku 160 mm) | |
Rozmiar 50 | 70 - 600 | 0.75 | 2.65 - 8 | 0.6 - 3.2 | 5.8 - 13.6 |
Rozmiar 63 | 60 - 600 | 0.45 | 10 | 2.4 - 5.2 | 8.8 - 18.6 |
Rozmiar 71 | 100 - 1200 | 0.45 | 18 - 24 | 6.2 - 12 | 21.6 - 48.7 |
Siłownik elektryczny | A | B | H | Y | LB |
Rozmiar 50 Typ S / M / L | 73 | 217 | 70 / 100 / 150 / 200 / 300 / 400 / 600 | 221.5 / 251.5 / 301.5 / 351.5 / 451.5 / 581.5 / 781.5 | Typ S: 174,5 Typ M: 223,5 Typ L: 262,5 |
Rozmiar 63 Typ S / M / L | 88 | 245.5 | 60 / 100 / 160 / 180 / 200 / 400 / 600 | 235.5 / 275.5 / 335.5 / 355.5 / 375.5 / 607.5 / 807.5 | Typ S: 252.8 Typ M: 302.8 Typ L: 352.8 |
Rozmiar 71 Typ S / M / L | 115 | 291 | 100 / 160 / 200 / 400 / 600 / 800 / 1000 / 1200 | 326 / 386 / 426 / 686 / 886 / 1146 / 1346 / 1546 | Typ S: 229 Typ M: 254 Typ L: 304 |
Siłownik elektryczny | A | B | H | Y | LB |
Rozmiar 50 Typ S / M / L | 73 | 120.7 | 70 / 100 / 150 / 200 / 300 / 400 / 600 | 221.5 / 251.5 / 301.5 / 351.5 / 451.5 / 581.5 / 781.5 | Typ S: 156.4 Typ M: 195.4 Typ L: 234.4 |
Rozmiar 63 Typ S / M / L | 88 | 245,5 | 60 / 100 / 160 / 180 / 200 / 400 / 600 | 235.5 / 275.5 / 335.5 / 355.5 / 375.5 / 607.5 / 807.5 | Typ S: 163.7 Typ M: 214.2 |
Rozmiar 71 Typ S / M / L | 115 | 295 | 100 / 160 / 200 / 400 / 600 / 800 / 1000 / 1200 | 326 / 386 / 426 / 686 / 886 / 1146 / 1346 / 1546 | Typ S: 211 Typ M: 236 Typ L: 286 |