Kontakt

Proszę wprowadzić swój kod pocztowy, aby skontaktować się z odpowiednią osobą kontaktową.

Dostosowane do aplikacji

Zazwyczaj hamulec jest sterowany za pomocą sterownika hamulca, który jest zainstalowany w skrzynce zaciskowej silnika lub w szafie sterowniczej. Można wybierać spośród szerokiej gamy sterowników hamulca. Oprócz różnych napięć przyłączeniowych, dostępne są również sterowniki hamulca spełniające określone wymagania aplikacji:

  • Z funkcją przyspieszania dla wysokiej częstotliwości przełączania (przy użyciu opatentowanego systemu dwóch cewek, np. BGE../BME../BSG..)
  • Z funkcją szybkiego wyłączania zapewniającą wysoką dokładność zatrzymania (ze zintegrowanymi lub dodatkowymi przekaźnikami szybkimi, np. BMP./BSR./BUR..)
  • Ze zintegrowaną funkcją ogrzewania (BMH..)
  • Z dodatkowymi wejściami sterującymi 24 V DC dla sterownika PLC lub falownika (np. BMK.. lub BMV..)
  • Jako element bezpieczeństwa do funkcjonalnie bezpiecznego przerwania dopływu energii do hamulca (BST..).

Hamulce do BE2 mogą być również dostarczane do pracy z zewnętrznym źródłem napięcia DC bez dodatkowego sterowania hamulcem, na życzenie klienta.

Szczególnie krótki czas reakcji przy włączaniu

Hamulce BE.. są wyposażone w system dwóch cewek opatentowany przez SEW-EURODRIVE. W przypadku stosowania specjalnych systemów sterowania hamulcami firmy SEW-EURODRIVE z funkcją przyspieszania, sterowanie hamulcami zapewnia, że najpierw włączana jest tylko cewka przyspieszająca, a następnie cewka podtrzymująca (cała cewka). Silne namagnesowanie impulsowe (wysoki prąd przyspieszenia) cewki przyspieszającej skutkuje bardzo krótkim czasem reakcji, szczególnie w dużych hamulcach, bez osiągania granicy nasycenia. Nośnik okładziny hamulcowej przesuwa się bardzo szybko, a silnik uruchamia się prawie bez strat podczas hamowania.

Szczególnie krótki czas reakcji przy wyłączaniu

Czas reakcji na uruchomienie hamulca zależy również od tego, jak szybko energia zgromadzona w cewce hamulcowej jest rozpraszana po wyłączeniu zasilania. Dioda wolnozwojna służy do rozpraszania energii w celu "odcięcia w obwodzie prądu przemiennego". Prąd spada w tempie wykładniczym. Prąd rozprasza się znacznie szybciej przez warystor, gdy obwody DC i AC są odcinane w tym samym czasie, co obwód DC cewki. Czas reakcji ulega znacznemu skróceniu. Konwencjonalnie, odcięcie w obwodach DC i AC jest realizowane za pomocą dodatkowego styku na styczniku hamulca (odpowiedniego dla obciążenia indukcyjnego). W pewnych warunkach można użyć elektronicznych przekaźników prądowych SR.E lub przekaźników napięciowych UR.E do przerwania obwodu DC, patrz poniższa sekcja.

Instalacja szafy sterowniczej BM...

Obudowy BMS, BME, BMP, BMV i BMK są podobne. Napięcie zasilania i zaciski pomocnicze lub sterujące są podłączone do zacisków 1-4, zaciski 13-15 to trzy linie zasilające hamulca BE.

Systemy kontroli hamulców

Poniższe tabele zawierają dane techniczne systemów sterowania hamulcami do montażu w skrzynce zaciskowej silnika i w szafie sterowniczej. Różne obudowy mają różne kolory (= kod koloru), aby ułatwić ich rozróżnienie.

... W skrzynce zaciskowej

Typ Funkcja Napięcie Prąd trzymania
IHmax
A
Typ Numer publikacji Kod koloru
BG Prostownik półfalowy AC 230 - 575 V 1.4 BG 1.4 827 881 4 Czarny
AC 150 - 500 V 1.5 BG 1.5 825 384 6 Czarny
AC 24 - 500 V 3.0 BG 3 825 386 2 Brązowy
BGE Prostownik jednokierunkowy z przełączaniem elektronicznym AC 230 - 575 V 1.4 BGE 1.4 827 882 2 Czerwony
AC 150 - 500 V 1.5 BGE 1.5 825 385 4 Czerwony
AC 42 - 150 V 3.0 BGE 3 825 387 0 Niebieski
BSR Prostownik półfalowy + przekaźnik prądowy do wyłączania w obwodzie DC AC 150 - 500 V 1.0 BGE 1.5 + SR 11
825 385 4
826 761 8

Czerwony
-
1.0 BGE 1.5 + SR 15
825 385 4
826 762 6

Czerwony
-
1.0 BGE 1.5 + SR 19
825 385 4
826 246 2

Czerwony
-
AC 42 - 150 V 1.0 BGE 3 + SR11
825 387 0
826 761 8

Niebieski
-
1.0 BGE 3 + SR15
825 387 0
826 762 6

Niebieski
-
1.0 BGE 3 + SR19
825 387 0
826 246 2

Niebieski
-
BUR Prostownik półfalowy + przekaźnik napięciowy do wyłączania w obwodzie DC AC 150 - 500 V 1.0 BGE 1.5 + UR 15
825 385 4
826 759 6

Czerwony
-
AC 42 - 150 V 1.0 BGE 3
+ UR 11

825 387 0
826 758 8

Niebieski
-
BS Obwód zabezpieczający warystora DC 24 V 5.0 BS24 826 763 4 Woda niebieska
BSG Przełączanie elektroniczne DC 24 V 5.0 BSG 825 459 1 Biały
BMP Prostownik jednokierunkowy z przełączaniem elektronicznym, zintegrowany przekaźnik napięciowy do wyłączania w obwodzie DC AC 230 - 575 V 2.8 2.8 2.8 -

... w szafie sterowniczej

Typ Funkcja Napięcie Prąd trzymania
IHmax
A
Typ Numer publikacji Kod koloru
BMS Prostownik jednokierunkowy jako BG AC 230 - 575 V 1.4 BMS 1.4 829 830 0 Czarny
AC 150 - 500 V 1.5 BMS 1.5 825 802 3 Czarny
AC 42 - 150 V 3.0 BMS 3 825 803 1 Brązowy
BME Prostownik jednokierunkowy z przełączaniem elektronicznym jak BGE AC 230 - 575 V 1.4 BME 1.4 829 831 9 Czerwony
AC 150 - 500 V 1.5 BME 1.5 825 722 1 Czerwony
AC 42 - 150 V 3.0 BME 3 825 723 X Niebieski
BMH Prostownik jednokierunkowy z elektronicznym przełączaniem i funkcją ogrzewania AC 230 - 575 V 1.4 BMH 1.4 829 834 3 Zielony
AC 150 - 500 V 1.5 BMH 1.5 825 818 X Zielony
AC 42 - 150 V 3.0 BMH 3 825 819 8 Żółty
BMP Prostownik jednokierunkowy z przełączaniem elektronicznym, zintegrowany przekaźnik napięciowy do odcięcia w obwodzie DC AC 230 - 575 V 1.4 BMP 1.4 829 832 7 Biały
AC 150 - 500 V 1.5 BMP 1.5 825 685 3 Biały
AC 42 - 150 V 3.0 BMP 3 826 566 6 Jasnoniebieski
AC 230 - 575 V 2.8 BMP 3.1 829 507 7 -
BMK Prostownik jednokierunkowy z przełączaniem elektronicznym, wejściem sterującym 24 V DC i odcięciem w obwodzie DC AC 230 - 575 V 1.4 BMK 1.4 829 883 5 Niebieski wodny
AC 150 - 500 V 1.5 BMK 1.5 826 463 5 Woda niebieska
AC 42 - 150 V 3.0 BMK 3 826 567 4 Jasnoczerwony
BMV Jednostka sterująca hamulca z elektronicznym przełączaniem, wejściem sterującym 24 V DC i szybkim wyłączaniem DC 24 V 5.0 BMV 5 1 300 006 3 Biały
BST Bezpieczne sterowanie hamulcem z elektronicznym przełączaniem i zasilaniem obwodu pośredniego DC AC 460 0.6 BST 0.6S 08299714 -
AC 400 0.7 BST 0.7S 13000772 -
AC 230 1.2 BST 1.2S 13001337 -
Formularz kontaktowy Kontakt na całym świecie