Zazwyczaj hamulec jest sterowany za pomocą sterownika hamulca, który jest zainstalowany w skrzynce zaciskowej silnika lub w szafie sterowniczej. Można wybierać spośród szerokiej gamy sterowników hamulca. Oprócz różnych napięć przyłączeniowych, dostępne są również sterowniki hamulca spełniające określone wymagania aplikacji:
Hamulce do BE2 mogą być również dostarczane do pracy z zewnętrznym źródłem napięcia DC bez dodatkowego sterowania hamulcem, na życzenie klienta.
Hamulce BE.. są wyposażone w system dwóch cewek opatentowany przez SEW-EURODRIVE. W przypadku stosowania specjalnych systemów sterowania hamulcami firmy SEW-EURODRIVE z funkcją przyspieszania, sterowanie hamulcami zapewnia, że najpierw włączana jest tylko cewka przyspieszająca, a następnie cewka podtrzymująca (cała cewka). Silne namagnesowanie impulsowe (wysoki prąd przyspieszenia) cewki przyspieszającej skutkuje bardzo krótkim czasem reakcji, szczególnie w dużych hamulcach, bez osiągania granicy nasycenia. Nośnik okładziny hamulcowej przesuwa się bardzo szybko, a silnik uruchamia się prawie bez strat podczas hamowania.
Czas reakcji na uruchomienie hamulca zależy również od tego, jak szybko energia zgromadzona w cewce hamulcowej jest rozpraszana po wyłączeniu zasilania. Dioda wolnozwojna służy do rozpraszania energii w celu "odcięcia w obwodzie prądu przemiennego". Prąd spada w tempie wykładniczym. Prąd rozprasza się znacznie szybciej przez warystor, gdy obwody DC i AC są odcinane w tym samym czasie, co obwód DC cewki. Czas reakcji ulega znacznemu skróceniu. Konwencjonalnie, odcięcie w obwodach DC i AC jest realizowane za pomocą dodatkowego styku na styczniku hamulca (odpowiedniego dla obciążenia indukcyjnego). W pewnych warunkach można użyć elektronicznych przekaźników prądowych SR.E lub przekaźników napięciowych UR.E do przerwania obwodu DC, patrz poniższa sekcja.
Obudowy BMS, BME, BMP, BMV i BMK są podobne. Napięcie zasilania i zaciski pomocnicze lub sterujące są podłączone do zacisków 1-4, zaciski 13-15 to trzy linie zasilające hamulca BE.
Poniższe tabele zawierają dane techniczne systemów sterowania hamulcami do montażu w skrzynce zaciskowej silnika i w szafie sterowniczej. Różne obudowy mają różne kolory (= kod koloru), aby ułatwić ich rozróżnienie.
Typ | Funkcja | Napięcie | Prąd trzymania IHmax A | Typ | Numer publikacji | Kod koloru |
BG | Prostownik półfalowy | AC 230 - 575 V | 1.4 | BG 1.4 | 827 881 4 | Czarny |
AC 150 - 500 V | 1.5 | BG 1.5 | 825 384 6 | Czarny | ||
AC 24 - 500 V | 3.0 | BG 3 | 825 386 2 | Brązowy | ||
BGE | Prostownik jednokierunkowy z przełączaniem elektronicznym | AC 230 - 575 V | 1.4 | BGE 1.4 | 827 882 2 | Czerwony |
AC 150 - 500 V | 1.5 | BGE 1.5 | 825 385 4 | Czerwony | ||
AC 42 - 150 V | 3.0 | BGE 3 | 825 387 0 | Niebieski | ||
BSR | Prostownik półfalowy + przekaźnik prądowy do wyłączania w obwodzie DC | AC 150 - 500 V | 1.0 | BGE 1.5 + SR 11 | 825 385 4 826 761 8 | Czerwony - |
1.0 | BGE 1.5 + SR 15 | 825 385 4 826 762 6 | Czerwony - | |||
1.0 | BGE 1.5 + SR 19 | 825 385 4 826 246 2 | Czerwony - | |||
AC 42 - 150 V | 1.0 | BGE 3 + SR11 | 825 387 0 826 761 8 | Niebieski - | ||
1.0 | BGE 3 + SR15 | 825 387 0 826 762 6 | Niebieski - | |||
1.0 | BGE 3 + SR19 | 825 387 0 826 246 2 | Niebieski - | |||
BUR | Prostownik półfalowy + przekaźnik napięciowy do wyłączania w obwodzie DC | AC 150 - 500 V | 1.0 | BGE 1.5 + UR 15 | 825 385 4 826 759 6 | Czerwony - |
AC 42 - 150 V | 1.0 | BGE 3 + UR 11 | 825 387 0 826 758 8 | Niebieski - | ||
BS | Obwód zabezpieczający warystora | DC 24 V | 5.0 | BS24 | 826 763 4 | Woda niebieska |
BSG | Przełączanie elektroniczne | DC 24 V | 5.0 | BSG | 825 459 1 | Biały |
BMP | Prostownik jednokierunkowy z przełączaniem elektronicznym, zintegrowany przekaźnik napięciowy do wyłączania w obwodzie DC | AC 230 - 575 V | 2.8 | 2.8 | 2.8 | - |
Typ | Funkcja | Napięcie | Prąd trzymania IHmax A | Typ | Numer publikacji | Kod koloru |
BMS | Prostownik jednokierunkowy jako BG | AC 230 - 575 V | 1.4 | BMS 1.4 | 829 830 0 | Czarny |
AC 150 - 500 V | 1.5 | BMS 1.5 | 825 802 3 | Czarny | ||
AC 42 - 150 V | 3.0 | BMS 3 | 825 803 1 | Brązowy | ||
BME | Prostownik jednokierunkowy z przełączaniem elektronicznym jak BGE | AC 230 - 575 V | 1.4 | BME 1.4 | 829 831 9 | Czerwony |
AC 150 - 500 V | 1.5 | BME 1.5 | 825 722 1 | Czerwony | ||
AC 42 - 150 V | 3.0 | BME 3 | 825 723 X | Niebieski | ||
BMH | Prostownik jednokierunkowy z elektronicznym przełączaniem i funkcją ogrzewania | AC 230 - 575 V | 1.4 | BMH 1.4 | 829 834 3 | Zielony |
AC 150 - 500 V | 1.5 | BMH 1.5 | 825 818 X | Zielony | ||
AC 42 - 150 V | 3.0 | BMH 3 | 825 819 8 | Żółty | ||
BMP | Prostownik jednokierunkowy z przełączaniem elektronicznym, zintegrowany przekaźnik napięciowy do odcięcia w obwodzie DC | AC 230 - 575 V | 1.4 | BMP 1.4 | 829 832 7 | Biały |
AC 150 - 500 V | 1.5 | BMP 1.5 | 825 685 3 | Biały | ||
AC 42 - 150 V | 3.0 | BMP 3 | 826 566 6 | Jasnoniebieski | ||
AC 230 - 575 V | 2.8 | BMP 3.1 | 829 507 7 | - | ||
BMK | Prostownik jednokierunkowy z przełączaniem elektronicznym, wejściem sterującym 24 V DC i odcięciem w obwodzie DC | AC 230 - 575 V | 1.4 | BMK 1.4 | 829 883 5 | Niebieski wodny |
AC 150 - 500 V | 1.5 | BMK 1.5 | 826 463 5 | Woda niebieska | ||
AC 42 - 150 V | 3.0 | BMK 3 | 826 567 4 | Jasnoczerwony | ||
BMV | Jednostka sterująca hamulca z elektronicznym przełączaniem, wejściem sterującym 24 V DC i szybkim wyłączaniem | DC 24 V | 5.0 | BMV 5 | 1 300 006 3 | Biały |
BST | Bezpieczne sterowanie hamulcem z elektronicznym przełączaniem i zasilaniem obwodu pośredniego DC | AC 460 | 0.6 | BST 0.6S | 08299714 | - |
AC 400 | 0.7 | BST 0.7S | 13000772 | - | ||
AC 230 | 1.2 | BST 1.2S | 13001337 | - |