Hamulce oraz układy sterowania hamulca

Na życzenie dostarczymy Państwu nasze silniki oraz motoreduktory ze zintegrowanym mechanicznym hamulcem, które dostępne są w wersji z hamulcem pojedynczym lub podwójnym. A szeroka paleta dostępnych rozmiarów hamulców oraz momentów hamowania z całą pewnością obejmuje hamulec, który stanowi idealne rozwiązanie również do Państwa zastosowania.

Hamulce w systemie modułowym dostosowane do Państwa potrzeb

Hamulec podwójny

Powszechnym rozwiązaniem do realizacji bezpiecznego systemu hamowania w środowisku przemysłowym lub w zakresie techniki scenicznej jest zastosowanie 2 równoległych silników z pojedynczymi hamulcami - jest to rozwiązanie pewne i bezpieczne, ale niekonieczne oszczędne w zakresie zajmowanego miejsca optymalne pod kątem kosztów instalacji.

SEW-EURODRIVE wprowadzając nowoczesne hamulce podwójne BF../BT.. oferuje rozwiązanie opcjonalne składające się z jednego układu hamowania z 2 redundantnymi hamulcami zamontowanymi na jednym napędzie. Przy tym obie wersje hamulca podwójnego osiągają najwyższy Performance Level e (PL e) w zakresie maszyn przemysłowych oraz w zastosowaniach techniki scenicznej, np. urządzeń stosowanych w teatrach.

Do licznych zalet hamulca podwójnego należy niewielka przestrzeń zabudowy, mniejsze nakłady instalacyjne i tym samym niższe koszty. W ten sposób wykonany układ hamulcowy zapewnia całkowicie nowe możliwości w zakresie bezpieczeństwa funkcjonalnego odnośnie personelu oraz maszyn.

Z chęcią Państwu doradzimy

  • Nasi eksperci znają Państwa branżę oraz wymagania.
  • Pozostają niezmiennie do Państwa dyspozycji, w każdym miejscu na świecie.
  • Mamy odpowiednią wiedzę oraz narzędzia, aby zapewnić Państwu optymalne doradztwo.

Zalety

  • Niewielki rozmiar

    dzięki specjalnej konstrukcji o zredukowanej wadze i długości silnika.
  • Wiele opcji

    umożliwia indywidualną kombinację silnika z hamulcem.
  • Jednostka diagnostyczna do monitorowania działania i zużycia hamulca (opcjonalnie)

    która pracując w sposób bezkontaktowy dostarcza w trybie ciągłym informacje o działaniu oraz zużyciu obu hamulców.

Hamulce do silników trójfazowych serii DR..

Właściwości

Dane techniczne

Rodzaj i liczba zastosowanych sprężyn hamulcowych określa wysokość momentu hamowania. O ile nie zostało to wyraźnie inaczej wskazane w zamówieniu, hamulce wyposażane są w maksymalny możliwy moment hamowania MBmax . Dzięki dodatkowej kombinacji sprężyn hamulcowych możliwe jest wybranie mniejszych momentów obrotowych MBred dla określonego rozmiaru hamulca.

Bezpieczeństwo funkcjonalne

Bezpieczeństwo funkcjonalne: hamulce i prostowniki hamulca

Napędy SEW-EURODRIVE mogą być opcjonalnie wyposażone w komponenty z dopuszczeniami, w tym na przykład hamulce lub enkodery.

Zintegrowany hamulec z certyfikatem Safety jest jednoznacznie oznaczony za pomocą logo FS (np. FS02), które znajduje się na tabliczce znamionowej silnika. Umożliwia to realizację funkcji bezpieczeństwa oraz ocenę Performance Level według EN ISO 13849-1.

Funkcja bezpieczeństwa w zakresie hamulców

  • SBA - Safe Brake Actuation
  • SBH - Safe Brake Hold

Jako uzupełnienie bezpiecznego układu hamowania mają Państwo do dyspozycji statyczną oraz dynamiczną diagnostykę hamowania dla sterownika MOVI-PLC® .

Obszary zastosowania

  • Wyhamowywanie ruchu, np. mechanizmy jezdne, stoły obrotowe, ...
  • Zabezpieczenie przed upadkiem, np. dźwignice
  • Napędy pozycjonujące

Hamulce podwójne BF../BT.. do silników serii DR..

Właściwości

Dane techniczne

Hamulec podwójny może być stosowany w aplikacjach przemysłowych wyposażonych w „bezpieczeństwo funkcjonalne” lub nie. Na potrzeby zastosowań w zakresie techniki scenicznej, np. w teatrze, dostępna jest ekstremalnie cicha wersja BT.. wraz z „bezpieczeństwem funkcjonalnym”, która spełnia specjalne wymagania normatywne z obszaru techniki scenicznej.

Bezpieczeństwo funkcjonalne

Safety Drive

Hamulec podwójny BF.. z dopuszczeniami (FS02) do PL e według EN ISO 13849-1

Hamulec BT.. z dopuszczeniami (FS02) do PL e według EN ISO 13849-1 oraz DIN 56950-1

– statyczna lub dynamiczna diagnoza hamulca dla sterownika SEW (MOVI-PLC® / CCU) jako opcjonalne uzupełnienie

– bezpieczny moduł hamowania BST do bezpiecznego sterowania hamulcem (funkcja bezpieczeństwa SBC) do PL d według EN ISO 13849-1

Obszary zastosowania

  • Zastosowania przemysłowe
  • Zastosowania w zakresie techniki scenicznej
Kontakt

Proszę wprowadzić swój kod pocztowy, aby skontaktować się z odpowiednią osobą kontaktową.

Ostatnio odwiedzone