Silniki synchroniczne DR..J (technologia LSPM)

Szukają Państwo silnika o najwyższej wydajności energetycznej oraz kompaktowej budowie? W takiej sytuacji silnik DR..J z technologią LSPM powinien przyciągnąć Państwa uwagę, ponieważ seria tych silników spełnia warunki trzech klas różnych energooszczędności - IE2, IE3 oraz IE4.

Wydajne energetycznie rozwiązanie napędowe

Silniki synchroniczne DR...J (technologia LSPM)
Silniki synchroniczne wersja DR...J (technologia LSPM)
Silniki synchroniczne wersja DR...J (technologia LSPM)

Silnik typu Line Start Permanent Magnet (LSPM) jest trójfazowym silnikiem asynchronicznym, którego wirnik klatkowy wyposażony jest dodatkowo w magnesy trwałe. Po asynchronicznym rozruchu silnik synchronizuje się na częstotliwość roboczą, a następnie pracuje w trybie synchronicznym. Jest to technologia, która otwiera przed Państwem nowe, elastyczne możliwości zastosowania w zakresie techniki napędowej.

Silniki synchroniczne nie wykazują podczas pracy żadnych strat na wirniku i zaskakują swą wysoką sprawnością przy jednoczesnej kompaktowej budowie. W tej samej klasie energooszczędności rozmiar silnika DR..J z technologią LSPM jest mniejszy o 2 stopnie w stosunku do silnika seryjnego o takiej samej mocy.

Oto przykładowe porównanie:

Silnik seryjny DRE.. o mocy 1,1 kW, rozmiar 90M, klasa energooszczędności IE2. Teraz dzięki technologii LSPM możliwe jest zastosowanie silnika DRE..J o mniejszym rozmiarze (80S) w tej samej klasie. Wydajny oraz ekonomiczny wariant!

Wraz w wprowadzeniem na rynek silników DR..J (z technologią LSPM) udało się nam jako producentowi silników połączyć zalety trwałej i odpornej jednostki asynchronicznej z zaletami w zakresie kompaktowej budowy silników synchronicznych o niewielkich stratach. Aby zapewnić większą efektywność w zakresie Państwa zastosowań.

Zastosowanie bez przekładni jedynie połowicznym rozwiązaniem? W takiej sytuacji mogą Państwo skorzystać z naszego systemu modułowego i połączyć silnik LSPM zgodnie z zapotrzebowaniem z przekładnią walcową, płaską, walcowo-ślimakową, walcowo-stożkową lub SPIROPLAN® . Nasza oferta uwzględnia również wszystkie typy przekładni w seryjnej kombinacji z silnikami DR..J dostępnych jako motoreduktory.

Oczywiście zapewniamy również na potrzeby sterowania oraz regulacji odpowiednie falowniki. Aby falowniki były optymalnie zintegrowane z naszymi silnikami, motoreduktorami i dostosowane do Państwa zastosowania, projektujemy i zapewniamy indywidualną elektronikę do napędów.

Konfigurator produktów

  • Szczegółowe informacje o Państwa indywidualnym produkcie
  • Dane CAD oraz dokumentacja dotycząca Państwa konfiguracji
  • Bezpośrednia możliwość wysłania zapytania lub złożenia zamówienia
Skonfiguruj produkt teraz

Zalety

  • Większa wydajność energetyczna

    ponieważ silniki synchroniczne DR..J mogą być stosowane na całym świecie, w tym w najwyższej klasie energooszczędności IE4.
  • Redukcja rozmiaru

    gdyż silnik DR..J może być mniejszy aż o dwa rozmiary w stosunku do porównywalnego standardowego silnika asynchronicznego.
  • Stała prędkość obrotowa

    ponieważ silnik DR..J pracuje ze stałą prędkością obrotową niezależnie od obciążenia - synchronicznie z częstotliwością roboczą bez poślizgu.

Właściwości

Silnik synchroniczny DR...J (technologia LSPM)

Klasy sprawności

  • Silniki DR..J spełniają wymagania klasy energooszczędności IE2 do IE4
  • Silnik typu Line Start Permanent Magnet
    • nasza technologia LSPM dzięki zastosowaniu magnesów trwałych umożliwia rozruch silnika synchronicznego poprzez klatkę.
    • w porównaniu do silników seryjnych serii DR.. o identycznej mocy możliwe jest zastosowanie mniejszego rozmiaru przy tej samej klasie energooszczędności.
  • Silnik jest zaprojektowany do pracy z prostymi falownikami i sterowaniem u/f
  • Podczas pracy nie występują żadne straty na wirniku
  • Dostępnych jest łącznie 9 rozmiarów (71S do 100L)
  • Kompaktowa i wytrzymała budowa, niewymagająca konserwacji
  • Praca synchroniczna silników zgodnie z częstotliwością roboczą
  • Bezpoślizgowa regulacja prędkości obrotowej bez sprzężenia zwrotnego enkodera
  • Praca grupowa większej ilości silników ze zsynchronizowaną prędkością obrotową z jednym falownikiem
  • Sprawdzone połączenie z MOVIMOT®- motoreduktorem ze zintegrowanym falownikiem
  • Wysoki zakres prędkości obrotowej ze stałym momentem obrotowym bez wentylatora chłodzącego
  • Dostępnych jest wiele wersji dodatkowych systemu modułowego w zakresie silników
  • Możliwość połączenia z naszymi motoreduktorami

Wydajność energetyczna

Wydajność energetyczna

Seria DR..

Jeden silnik, trzy klasy energooszczędności

  • Wersja DRU..J / technologia LSPM = klasa energooszczędności IE4;
    moc 0,18 kW do 3,0 kW
  • Wersja DRP..J / technologii LSPM = klasa energooszczędności IE3;
    moc 0,37 kW do 4,0 kW
  • Wersja DRE..J / technologii LSPM = klasa energooszczędności IE2;
    moc 0,37 kW do 4,0 kW

Oprócz produktów wchodzących w skład modułu oszczędności energii nasze energooszczędne rozwiązania effiDRIVE® obejmują również kompetentne doradztwo w zakresie energii oraz modularne, indywidualne usługi serwisowe. Dowiedz się więcej!

Sterowanie

  • w centralnych instalacjach, np. w zakresie techniki procesowej
    • silnik DR..J może być eksploatowany w podłączeniu bezpośrednim do sieci lub falownika - jako napęd pojedynczy lub grupowy, np. z falownikami MOVITRAC® LTP B i MOVITRAC® B
  • w decentralnych instalacjach, np. w zakresie techniki transportowej
    • mogą Państwo po prostu zintegrować silnik DR..J z jednostką MOVIMOT®. Ten komponent napędowy, motoreduktor ze zintegrowanym falownikiem, porusza i steruje układem przeniesienia napędu bezpośrednio z pola.

Dane techniczne

Wersja silnika DR..J w klasie energooszczędności do IE4

Praca z falownikiem / 50 Hz

Stały moment obrotowy w zakresie od 300 do 1500 min-1 [CT 1:5]

Zamknij tabelę
Wersja Klasa energooszczędności Rozmiar Moc PN
kW
DRE..J IE2 71S – 100M 0.37 – 4.0
DRP..J IE3 71S – 100L 0.37 – 4.0
DRU..J IE4 71S – 100L 0.18 – 3.0
W tym miejscu zamieściliśmy dla Państwa tabelę

Praca z falownikiem / 87 Hz

Stały moment obrotowy w zakresie od 300 do 2610 min-1 [CT 1:8.7]

Zamknij tabelę
Wersja Klasa energooszczędności Rozmiar Moc PN
kW
DRE..J --* 71S – 100M 0.55 – 5.5
DRP..J --* 71S – 100L 0.55 – 5.5
DRU..J --* 71S – 100L 0.25 – 4.0
W tym miejscu zamieściliśmy dla Państwa tabelę

Tryb sieciowy / 50 Hz

Znamionowa prędkość obrotowa: 1 500 min-1

Zamknij tabelę
Wersja Klasa energooszczędności Rozmiar Moc PN
kW
DRE..J IE2 71S – 100M 0.37 – 4.0
DRP..J IE3 71S – 100L 0.37 – 4.0
DRU..J IE4 71S – 100L 0.18 – 3.0
W tym miejscu zamieściliśmy dla Państwa tabelę

Obszary zastosowania

  • Zastosowanie w trybie pracy ciągłej, np. przenośniki taśmowe dla bagaży w logistyce na lotniskach lub zastosowanie w pompach
  • Zastosowania wymagające dużej stałości prędkości obrotowej, np. napędy do pomp przędzalniczych do transportu materiałów w maszynach tekstylnych, napędy do walców w przemyśle szklanym lub napędy transportowe przy procesach przyspieszania
  • W przypadku nowo planowanych maszyn, które wymagają wysokich sprawności, silniki DR..J w klasie IE4 z technologię LSPM mogą zastąpić np.
    • silniki reluktancyjne lub
    • silniki w klasie IE2 o tym samym rozmiarze
  • Silnik ten sprawdził się w zastosowaniach w zakresie technologii procesowych w połączeniu z falownikami MOVITRAC® LTP B i MOVITRAC® B jako napęd pojedynczy lub grupowy.
  • W zastosowaniach w zakresie techniki napędowej w instalacjach decentralnych można połączyć silnik DR..J z jednostką MOVIMOT® oraz dodatkowymi dostępnymi opcjami okablowania i komunikacji.
Kontakt

Proszę wprowadzić swój kod pocztowy, aby skontaktować się z odpowiednią osobą kontaktową.

Ostatnio odwiedzone