Silniki trójfazowe o zmiennej liczbie pól serii DR.. (2 prędkości obrotowe)

Prostą do zrealizowania i ekonomiczna alternatywa zmiany prędkości w maszynach i urządzeniach są silniki z 2 prędkościami obrotowymi. Oferujemy Państwu silniki trójfazowe o zmiennej liczbie pól serii DR.. o następujących kombinacjach mocy: od 0,15 kW / 0,20 kW do 18 kW / 34 kW. W tak szerokiej ofercie z całą pewnością znajdą Państwo silnik dostosowany do określonej aplikacji.

2 prędkości w stosunku 1:2 lub 1:4

Silniki trójfazowe o zmiennej liczbie pól serii DR..
Silniki trójfazowe o zmiennej liczbie pól serii DR..
Silniki trójfazowe o zmiennej liczbie pól serii DR..

Silniki trójfazowe o zmiennej liczbie pól z 2 prędkościami obrotowymi wykonujemy w rozmiarach i wersjach DR63 oraz DRS.. jako 4/2- oraz 8/4-polowe silniki z prędkościami w stosunku 1:2, jak również 8/2-polowe silniki w stosunku 1:4 (wyłącznie DRS..).

Również te silniki pochodzą z naszego systemu modułowego, a Państwo mogą skorzystać z jego zalet, takich jak na przykład to, że silniki trójfazowe o zmiennej liczbie pól oferujemy w wersji zarówno dla krajów, w których częstotliwość sieciowa wynosi 50 Hz, jak również dla tych z częstotliwością 60 Hz oraz z odpowiednim napięciem. Oczywiście silniki trójfazowe o zmiennej liczbie pól posiadają wszystkie certyfikaty zgodnie z wytycznymi międzynarodowych jednostek dopuszczających, co zapewnia możliwość ich zastosowania na całym świecie, np. w Kanadzie (dopuszczenie CSA), w Stanach Zjednoczonych Ameryki (dopuszczenie UR) lub w Chinach (dopuszczenie CCC).

Szeroka paleta wersji dodatkowych stanowi uzupełnienie naszej oferty. Dzięki temu z całą pewnością znajdą Państwo idealny napęd, który pasuje do określonej aplikacji i zastosowania. Mogą Państwo na przykład wybrać jeden z trzech rozmiarów hamulca dla każdego rozmiaru silnika i tym samym tak zwymiarować hamulec, aby zatrzymywanie napędu było realizowane bezpiecznie oraz w możliwie jak najkrótszym czasie.

Decydując się na naszą ofertę w zakresie silników o zmiennej liczbie pól oszczędzają Państwo czas oraz optymalizują proces wyboru i zamawiania silnika jak i całą logistykę. Jesteśmy firmą działającą na całym świecie a nasza oferta dostępna jest w 48 krajach.

Zastosowanie bez przekładni jedynie połowicznym rozwiązaniem? W takiej sytuacji mogą Państwo skorzystać z naszego systemu modułowego i połączyć silniki trójfazowe o zmiennej liczbie pól z 2 prędkościami obrotowymi serii DR63 oraz DRS.. z przekładnią walcową, płaską, walcowo-ślimakową, walcowo-stożkową lub SPIROPLAN® . Nasza oferta uwzględnia również wszystkie typy przekładni w seryjnej kombinacji jako motoreduktory.

Konfigurator produktów

  • Szczegółowe informacje o Państwa indywidualnym produkcie
  • Dane CAD oraz dokumentacja dotycząca Państwa konfiguracji
Skonfiguruj produkt teraz

Właściwości

  • Dzięki prostemu przełączeniu uzwojenia osiągnięto dwie prędkości silnika
  • Silniki o zmiennej liczbie pól stanowią łatwą do zrealizowania i ekonomiczną alternatywę dla aplikacji, które wymagają „tylko” dwóch prędkości
  • Silniki o zmiennej liczbie pól nie podlegają globalnym wytycznym w zakresie sprawności, również w przypadku, w którym tylko jedna z prędkości jest na stałe eksploatowana w trybie pracy ciągłej
  • Szeroka paleta wersji dodatkowych oferowanych przez system modułowy SEW-EURODRIVE, jak również różne stosunki prędkości (1:2 lub 1:4) dają perspektywy różnych zastosowań
  • Silniki o zmiennej liczbie pól są zgodnie z naszym systemem modułowym rozwijane we własnym zakresie oraz zgodnie z naszymi wysokimi wymaganiami jakościowymi i produkowane seryjnie w naszych zakładach

Dane techniczne na przykładzie 400 V / częstotliwość sieciowa 50 Hz

Prędkości w stosunku 1:2 lub 1:4

Silniki 4/2-polowe

Tryb pracy S1

Zamknij tabelę
Typ silnika
DR63
PN
kW
MN
Nm
nN
1/min
IN
A
DR63M 4/2 0.15
0.2
1.05
0.71
1 370
2 710
0.55
0.53
DR63L 4/2 0.2
0.28
1.39
0.99
1 370
2 710
0.67
0.67
W tym miejscu zamieściliśmy dla Państwa tabelę

Tryb pracy S1

Zamknij tabelę
Typ silnika
DRS..
PN
kW
Mn
Nm
nM
1/min
IN
A
DRS71S 4/2 0.25
0.37
1.71
1.3
1 400
2 720
1.05
1
DRS71M 4/2 0.4
0.63
2.75
2.25
1 380
2 660
1.24
1.66
DRS80M 4/2 0.55
0.88
3.6
2.95
1 455
2 860
1.43
1.91
DRS90S 4/2 0.88
1.3
5.9
4.45
1 430
2 780
2.4
3
DRS90M 4/2 1.2
1.8
8
6.2
1 440
2 780
3.15
4.1
DRS100M 4/2 1.5
2.2
10
7.4
1 430
2 840
3.35
4.3
DRS100L 4/2 2.5
3
17.1
10.1
1 400
2 840
5.5
5.8
DRS132S 4/2 3.3
4
21.5
13.1
1 450
2 915
9
7.5
DRS132M 4/2 4.4
5.5
29
17.9
1 455
2 930
11.3
9.9
DRS160S 4/2 6
7.5
39
24.5
1 470
2 950
12
17
DRS160M 4/2 8.8
11
57
35.5
1 465
2 940
17.5
25
DRS180L 4/2 13
15
84
48.5
1 475
2 960
23.5
31.5
DRS180L 4/2 18.5
20
120
65
1 470
2 960
34.5
45.5
W tym miejscu zamieściliśmy dla Państwa tabelę

Prędkości w stosunku 1:4

Silniki 8/2-polowe

Tryb pracy S3 40/60 %

Zamknij tabelę
Typ silnika
DRS..
PN
kW
MN
Nm
nN
1/min
IN
A
DRS71S 8/2 0.06
0.5
0.84
0.83
685
2 870
0.48
0.98
DRS71M 8/2 0.1
0.4
1.43
1.34
670
2 840
0.66
1.04
DRS80S 8/2 0.15
0.6
2.15
2.1
670
2 710
0.95
1.9
DRS80M 8/2 0.22
0.9
3.1
3.1
680
2 780
1.15
2.4
DRS90M 8/2 0.3
1.3
4.05
4.3
710
2 880
1.41
3.3
DRS90L 8/2 0.45
1.8
6
5.9
720
2 905
2.5
4.7
DRS100M 8/2 0.6
2.4
8.1
7.9
710
2 890
3.1
5.4
DRS112M 8/2 0.8
3
10.8
10.4
710
2 750
4.2
6.7
DRS132M 8/2 1.1
4.6
14.8
15.7
710
2 800
4.6
8.5
W tym miejscu zamieściliśmy dla Państwa tabelę

Prędkości w stosunku 1:2 lub 1:4

Silniki 8/4-polowe

Tryb pracy S1

Zamknij tabelę
Typ silnika
DRS..
PN
kW
MN
Nm
nN
1/min
IN
A
DRS71S 8/4 0.1
0.18
1.39
1.23
685
1 400
0.49
0.52
DRS71M 8/4 0.16
0.3
2.25
2.05
685
1 400
0.71
0.79
DRS80M 8/4 0.22
0.4
2.95
2.65
710
1 440
0.98
0.98
DRS90M 8/4 0.3
0.6
4.05
4
710
1 440
1.44
1.42
DRS90L 8/4 0.44
0.88
6
5.9
700
1 425
1.9
1.98
DRS100M 8/4 0.66
1.3
9.1
8.7
690
1 420
2.65
2.9
DRS100L 8/4 0.9
1.8
12.5
12.2
690
1 410
3.5
4
DRS112M 8/4 1.2
2.2
17
15.1
675
1 390
4.2
4.6
DRS132S 8/4 1.6
3.3
22.5
23
680
1 385
5.8
6.8
DRS132M 8/4 2.1
4.2
29.5
29
680
1 390
7
8.6
DRS160S 8/4 2.7
5.5
35.5
35.5
725
1 470
9.2
11
DRS160M 8/4 3.8
7.5
49.5
48.5
730
1 470
12.9
15
DRS180S 8/4 5.5
10
75
65
730
1 465
17.4
18.7
DRS180L 8/4 7.5
15
97
97
135
1 470
22.5
27.5
DRS200L 8/4 11
22
143
142
735
1 475
35
41.5
DRS225S 8/4 14
28
182
181
735
1 475
45
52
DRS225M 8/4 18
34
230
220
740
1 475
57
63
W tym miejscu zamieściliśmy dla Państwa tabelę

Dodatkowe funkcje

Wersje napędu

Zamknij tabelę
Rodzaj Oznaczenie produktu / oznaczenie katalogowe
Silnik IEC na łapach
/FI
Silnik kołnierzowy IEC
z otworem,
/FF
Silnik kołnierzowy IEC
z gwintem
/FT
Silnik kołnierzowy ogólny
(niezgodny z IEC)
/FL
Silnik do zabudowy przy przekładni
(silnik do zabudowy bez przekładni)
/FG
Silnik kołnierzowy IEC
z otworem oraz łapami IEC
/FE
Silnik kołnierzowy IEC
z gwintem oraz łapami IEC
/FY
Silnik kołnierzowy ogólny
(niezgodny z IEC) z łapami
/FK
W tym miejscu zamieściliśmy dla Państwa tabelę

Mechaniczne elementy zewnętrzne

Zamknij tabelę
Rodzaj Oznaczenie produktu / oznaczenie katalogowe
Hamulec /BE.. (ze wskazaniem wielkości)
Ręczne zwalnianie hamulca /HF lub /HR
Sprzęgło jednokierunkowe
(blokada bez kierunku obrotu)
/RS
końcówka wału po stronie B,
Druga końcówka wału
/2W
Otwór (otwory) spustowy (-e) dla
skroplin
/DH
W tym miejscu zamieściliśmy dla Państwa tabelę

Opcje wentylatorów

Zamknij tabelę
Rodzaj Oznaczenie produktu / oznaczenie katalogowe
Ciężki wentylator
(z żeliwa szarego)
/Z
Metalowy wentylator
(z aluminium)
/AL
Bez wentylatora
(bez wentylatora / bez wentylacji)
/U
strona B zamknięta
(bez wentylatora / bez wentylacji)
/OL
Wentylator chłodzący /V
Daszek ochronny /C
Dźwiękochłonna osłona wentylatora /LN
W tym miejscu zamieściliśmy dla Państwa tabelę

Podłączenie

Zamknij tabelę
Rodzaj Oznaczenie produktu / oznaczenie katalogowe
Złącza wtykowe SEW-EURODRIVE /IS lub /ISU (złącze wtykowe tylko po stronie silnika)
Złącze wtykowe firmy Harting:
HAN 10 ES
/AS.. (ze wskazaniem ryglowania oraz schematu połączeń)
Złącze wtykowe firmy Harting:
HAN MODULAR
/AB..; / AC.., / AD.., / AK, / AM (ze wskazaniem ryglowania oraz schematu połączeń)
Złącze wtykowe (ogólne) /IV
Zacisk szeregowy z zaciskami sprężynowymi /KCC
Zacisk szeregowy z zaciskami sprężynowymi m.in. do napędu przenośnika podwieszanego /KC1 (profil C1)
W tym miejscu zamieściliśmy dla Państwa tabelę

Sprzężenia zwrotne prędkościowe poprzez montaż enkodera

Zamknij tabelę
Rodzaj Oznaczenie produktu / oznaczenie katalogowe
Enkodery wbudowane /EI7.
(z identyfikacją liczby impulsów)
Enkodery do dodatkowego montażu dla DR63 /EH1.
(z identyfikacją elektrycznego złącza)
Enkodery do dodatkowego montażu dla DRS.. (rozmiar silnika 71-132) /ES7., /AS7.
(z identyfikacją elektrycznego złącza)
Enkodery do dodatkowego montażu dla DRS.. (rozmiar silnika 160 – 225) /EG7., /AG7.
(z identyfikacją elektrycznego złącza)
Montaż enkoderów po stronie klienta /XV.., /XH..
(z identyfikacją mechanicznego i elektrycznego złącza)
W tym miejscu zamieściliśmy dla Państwa tabelę

Z rozpoznawaniem termicznego przeciążenia

Zamknij tabelę
Rodzaj Oznaczenie produktu / oznaczenie katalogowe
Trzy przełączniki bimetalowe
jeden czujnik na fazę silnika
/TH
Trzy termistory PTC (rezystory PTC)
jeden czujnik na fazę silnika
/TF
Jeden czujnik temperatury KTY84 – 130 /KY
Jeden czujnik temperatury PT100 /PT
Trzy czujniki temperatury PT100,
jeden czujnik na fazę silnika
/PT
W tym miejscu zamieściliśmy dla Państwa tabelę

Obszary zastosowania

  • Przykład 1:
    Aby ograniczyć mechaniczne obciążenie przy rozruchu, stosuje się niską prędkość aby w następnej kolejności przełączyć bez zatrzymywania na pracę z wysoką prędkością. Aby nie ominąć położenia docelowego, na krótko przed celem następuje ponowne przełączenie na niższą prędkość, później napęd jest wyłączany i doprowadzany do zatrzymania często za pomocą silnika (pozycjonowanie z wysoką prędkością / z prędkością pełzania). Tego typu przypadki zastosowania spotykane są m.in. w mechanizmach jezdnych i dźwignicach, np. w dźwigach.
  • Przykład 2:
    Stały transport materiału odbywający się tylko w jednym kierunku prowadzi do dużej zmienności obciążenia w zakresie kierunków obrotów silnika. W celu czasowej optymalizacji pustego ruchu powrotnego następuje przełączenie na wyższą prędkość i powrót do pozycji startowej. Tego typu zastosowania praktykowane są m.in. w przenośnikach pochyłych transportujących np. materiały budowlane lub sypkie, kolejkach linowych oraz stołach obrotowych.
  • Przykład 3
    W przypadku silnie zmiennego napływu transportowanych dóbr następuje stopniowanie prędkości, co zapewnia zmniejszenie obciążenia maszyn i urządzeń. Tego typu rozwiązania stosowane są m.in. w zakresie przenośników taśmowych dla materiałów budowlanych, sypkich lub kartonów.

Z chęcią Państwu doradzimy

  • Nasi specjaliści znają Państwa branżę oraz jej potrzeby
  • Pozostają niezmiennie do Państwa dyspozycji, w każdym miejscu na świecie
  • Dysponujemy odpowiednią wiedzą oraz narzędziami, aby zapewnić Państwu optymalne doradztwo
Kontakt

Proszę wprowadzić swój kod pocztowy, aby skontaktować się z odpowiednią osobą kontaktową.

Ostatnio odwiedzone