MOVIGEAR® performance to najbardziej inteligentna, wydajna i oszczędna wersja decentralnej techniki napędowej na rynku - silnik, przekładnia i elektronika sterująca znajdują się w jednej obudowie. MOVIGEAR® performance pozwala na pracę w każdej sieci opartej na topologii Ethernet.
Mechatroniczny system napędowy ze zintegrowaną elektroniką sterującą
Wykorzystaliśmy modułowy system automatyki MOVI-C® jako podstawę do dalszego rozwoju mechatronicznego systemu napędowego MOVIGEAR®.
Tak powstał MOVIGEAR® performance, który poszerza funkcjonalność i spójność naszych istniejących produktów, zwiększając tym samym zakres możliwych zastosowań decentralnej techniki napędowej SEW-EURODRIVE, wykorzystywanej przez Klientów od kilkudziesięciu lat.
Dzięki zintegrowanemu złączu cyfrowemu przekazywanie informacji o silniku odbywa się na podstawie tzw. elektronicznej tabliczki znamionowej oraz sygnałów z czujników do elektroniki sterującej, bez dodatkowych nakładów potrzebnych na instalację. Komunikacja realizowana jest poprzez złącza sieciowe jak np. PROFINET IO, EtherNet/IP™ oraz Modbus TCP oraz zintegrowane cyfrowe wejścia i wyjścia. MOVIGEAR® performance jest tym samym idealnym wyborem dla dynamicznych aplikacji przenośnikowych.
Nową, mechatroniczną jednostkę napędową wyróżnia kompaktowość oraz wysoka zdolność przeciążeniowa. Dzięki spełnieniu normy IE5, najwyższej możliwej klasy wydajności energetycznej silnika zgodnie z IEC TS 60034-30-2, jak również maksymalnej wydajności systemowej zgodnie z IEC 61800-9-2, jednostka MOVIGEAR® performance przewyższa dotychczasowe, dostępne na rynku rozwiązania.
Z chęcią Państwu doradzimy
- Nasi specjaliści znają Państwa branżę oraz jej potrzeby
- Pozostają niezmiennie do Państwa dyspozycji, w każdym miejscu na świecie
- Dysponujemy odpowiednią wiedzą oraz narzędziami, aby zapewnić Państwu optymalne doradztwo
Zalety
-
Kompatybilność
ponieważ jednolita oferta MOVI-C® ułatwia wybór między szafą sterowniczą a zdecentralizowaną instalacją -
Łatwa instalacja
dzięki opcjonalnym szybkozłączom oraz rozwiązaniom jednokablowym (jednoprzewodowym) po stronie silnika dla wszystkich funkcji -
Modułowa różnorodność
ponieważ z elementów standardowych naszego modułowego systemu automatyki tworzymy idealne rozwiązanie dla Państwa zastosowań -
Najwyższa efektywność energetyczna
dzięki połączeniu elektroniki sterującej z silnikami energooszczędnymi wszystkich klas do IE5
Zalety i cechy
- w pełni zintegrowany i kompaktowy system modułowy: silnik synchroniczny z magnesem trwałym, przekładnia i elektronika połączone w jednej mechatronicznej jednostce napędowej
- Uniwersalna konstrukcja /MU ((M1, M2, M3, M4, M5, M6): Wyrównanie ciśnień przekładni /PG
- Enkoder absolutny multiturn AZ1Z do pozycjonowania i rozszerzonego zakresu regulacji 1:2000
- Stopień ochrony: Stopień ochrony IP65 wg EN 60529
- Temperatura otoczenia: od -25 °C do +60 °C
- Opcjonalnie: DynaStop® (/DSP) - funcka hamulca elektrodynamicznego
- Rodzaj wykonania wału drążonego:
- z wpustem
- z TorqLOC®- połączenie zaciskowe
- Przeciążalność 300%
- zapobiega przewymiarowaniu napędu bazując na zapotrzebowaniu statycznym aplikacji
- redukcja infrastruktury zasilania
- zintegrowane zabezpieczenie przeciwprzeciążeniowe
- Wersje komunikacji/instalacji:
- DFC – Direct Fieldbus Communication (PROFINET, EtherNet/IPTM, Modbus TCP, POWERLINK)
- DSI – Direct Systembus Installation (EtherCAT®, SBusPLUS)
- W przygotowaniu:
- DBC – Direct Binary Communication
- DAC – Direct AS-Interface Communication
- SNI – Single Line Network Installation
- Bezpieczeństwo funkcjonalne
- zintegrowana funkcja bezpieczeństwa STO (Safe Torque Off) według IEC 61800-5-2
- Safety Integrity Level 3 według EN 61800-5-2: 2017, EN 61508: 2010
- PL e według EN ISO 13849-1: 2015
- Certyfikaty / Zgodność z Global Motor:
- CE (Europa) / UkrSEPRO (Ukraina) / EAC (Rosja, Białoruś, Kazachstan)
- W przygotowaniu: atest UL (USA oraz Kanada)
- Potencjał oszczędności energetycznej
- Sprawność silnika wg IEC 60034:
odpowiada klasie sprawności IE5 według IEC TS 60034-30-2 - Sprawność systemu napędowego według IEC 61800-9-2 (Power Drive System)
- przewyższa najwyższą zdefiniowaną klasę energooszczędności IES2 według IEC 61800-9-2 dla systemu złożonego z silnika i elektroniki
- W porównaniu do systemu referencyjnego IES2 PDS MOVIGEAR® wykazuje tylko połowę strat (nawet ze zintegrowaną przekładnią)
- Sprawność silnika wg IEC 60034:
Dane techniczne
seria / wykonanie | |||
---|---|---|---|
MGF..2-C | MGF..4-C | MGF..4-C/XT |
|
Waga kg |
16 | 26 | 28 |
klasa momentu obrotowego Nm |
200 | 400 | 400 |
Moc znamionowa kW |
0.8 | 1,5 | 2.1 |
Zakres liczby obrotów napędu min-1 |
0,9 – 593 | 0,9 – 566 | 0,9 – 566 |
Napięcie zasilające V |
380 V – 500 V przy 50/60 Hz | 380 V – 500 V przy 50/60 Hz | 400 V – 500 V przy 50/60 Hz |
Średnica wału drążonego mm |
20 / 25 / 30 / 35 / 40 | 30 / 35 / 40 | 30 / 35 / 40 |
Obszary zastosowania
Dynamiczna technika transportu bliskiego:
- regulacja prędkości
- pozycjonowanie
Obszary zastosowania:
- w poziomych systemach transportowych w intralogistyce i obsłudze paczek
- w przemyśle napojowym i spożywczym
- w przemyśle samochodowym
- w przenośnikach bagażu na lotniskach
Tobias Nittel, osoba odpowiedzialna za produkt decentralnej techniki napędowej, SEW-EURODRIVE:
„Modułowy system automatyki MOVI-C® umożliwia klientom realizację ich zastosowań zarówno z falownikami w szafie rozdzielczej, jak również z elektroniką napędową zamontowaną przy silniku czy zintegrowaną w silniku, bez odczuwalnej różnicy w projektowaniu, postępowaniu i wydajności. Elementarny moduł platformy to cyfrowa integracja silnika. Obok automatycznego uruchamiania układ przeniesienia napędu umożliwia również transmisję różnych sygnałów czujników od silnika do elektroniki bez dodatkowych nakładów instalacyjnych.”