Bundle - pakiety automatyzacyjne do budowy wózków AGV

Wzrost popularności wózków AGV sprawił, że konieczne stało się przedefiniowanie sposobu ich budowania. Mając na uwadze potrzebę szybkiego wprowadzenia wózka do produkcji oraz kompatybilność komponentów do różnorodnych zastosowań, wprowadziliśmy do naszej oferty pakiety automatyzacyjne. To predefiniowane, modułowe rozwiązanie, które pomaga zbudować wiele różnych modeli wózków AGV w oparciu o te same komponenty i dodatkowo przy zminimalizowanym nakładzie projektowym.

Pakiety komponentów bundle – najszybszy sposób budowy wózka AGV

Konieczność szybkiego wprowadzenia do pracy wózka AGV spełniającego szczegółowe wymagania Klienta to wyzwanie, z którym spotyka się każdy producent systemów transportowych. Aby uprościć to zadanie, wprowadziliśmy gotowe zestawy komponentów – pakiety automatyzacyjne – pozwalające na przejście od razu do fazy budowy, bez szczególnie dużych nakładów projektowych na mechanikę wózka. Dodatkowo przyspieszamy montaż AGV dzięki zastosowaniu do budowy przewodów prefabrykowanych. Błędy w okablowaniu przechodzą do przeszłości. Częścią bundle jest także zoptymalizowane oprogramowanie, pozwalające na skrócenie czasu uruchomienia do minimum. Jednocześnie otwarta platforma programistyczna CoDeSys® oznacza możliwość implementacji nawet skomplikowanej funkcjonalności.

Dostępne bundle:

  • Bundle zasilanie stacjonarne – system MOVITRANS® w postaci gotowej do uruchomienia
  • Bundle zasilanie mobilne – płyta odbiorcza oraz pakiet superkondensatorów do ładowania bezstykowego i zasilania wózka podczas jazdy
  • Bundle platforma jezdna ze sterowaniem oraz dystrybucją energii i dodatkowym falownikiem do podłączenia dodatkowego napędu
  • Bundle nawigacja – moduł nawigacji konturowej wraz ze skanerami bezpieczeństwa

Pakiety zostały przygotowane w taki sposób, aby można je było ze sobą szybko integrować. Razem tworzą one kompletny szkielet funkcjonalny wózka AGV, jednak w razie konieczności każdy z tych pakietów może działać niezależnie i być zintegrowany z Państwa urządzeniami. Pakiety i komponenty dostarczane są z niezbędną dokumentacją i oprogramowaniem do uruchomienia. Dodatkowo dostarczana jest podstawowa dokumentacja elektryczna w formie makr EPLAN, którą można łatwo zintegrować w dokumentacji całego systemu.

Funkcjonalność pakietów można rozszerzyć przez zastosowanie standardowych napędów, falowników czy sterowników bezpieczeństwa dostępnych w portfolio SEW.

Zalety

  • Fachowe, lokalne wsparcie techniczne SEW-EURODRIVE już na etapie projektowania
  • Fabryczny, fachowy serwis gwarancyjny i pogwarancyjny, łącznie z linią HOTLINE 24/7
  • Zdefiniowane przyłącza elektryczne i mechaniczne
  • Zapewnione podstawowe funkcje jazdy
  • Dodatkowa oś falownika do podłączenia napędu urządzenia obsługi ładunku
  • Zdefiniowana podstawowa koncepcja bezpieczeństwa zgodna z normami

Dostępne bundle

Bundle z platformą jezdną
Bundle z platformą jezdną

Gotowa platforma jezdna oferująca możliwość ruchu do przodu, do tyłu oraz obrót w miejscu wraz z modułem sterowania, nawigowaniem na linię MOVITRANS® oraz podstawowym okablowaniem. Nośność platformy 1500kg

Bundle zasilania stacjonarnego oraz mobilnego
Bundle zasilania stacjonarnego oraz mobilnego

System MOVITRANS® w wersji stacjonarnej oraz mobilnej pozwalający na zasilanie oraz szybkie ładowanie superkondensatorów na wózku AGV. Dostępne zasilanie 360VDC do zasilenia dodatkowych komponentów wózka.

Bundle nawigacji SEW Movinav
Bundle nawigacji SEW Movinav

Nawigowanie oraz precyzyjne parkowanie na stacji za pomocą systemu nawigacji konturowej SEW. W pakiecie ze skanerami laserowymi zapewniającymi bezpieczeństwo oraz dane pomiarowe.

Dane techniczne

Zamknij tabelę
DANE TECHNICZNE
Prędkość liniowa do 1,6 m/s
Nośność platform L80 do 1500 kg
Zasięg brak ograniczeń przy zasilaniu bezprzewodowym MOVITRANS®, około 100m z superkondensatorów*
Promień skrętu typowo ok 1 metra, możliwość obrotu w miejscu
Komunikacja kontroler ruchu serii UHX, sterowanie lokalne lub Profinet/Ethernet z użyciem WLAN
Napęd jazdy serwomotory serii CM3C z przekładniami serii K
Nawigacja śledzenie linii MOVITRANS®, nawigacja optyczna na linię, nawigacja konturowa SLAM
Pozycjonowanie z użyciem głowicy i tagów RFID, tryb parkowania w nawigacji SLAM
Bezpieczeństwo**
  • laserowe skanery bezpieczeństwa
  • wejście STO falowników
  • możliwość integracji z nadrzędnym sterownikiem bezpieczeństwa
  • zintegrowane bezpieczne hamulce na kołach podporowych z bezpiecznym przekaźnikiem hamulca
Funkcjonalność
  • jazda do przodu, do tyłu, obrót w miejscu
  • odczyt i zapis tagów RFID
  • podążanie za linią MOVITRANS®
  • realizacja stałego docisku kół do posadzki
  • zasilanie komponentów i ładowanie superkondensatorów
  1. * zintegrowane bezpieczne hamulce na kołach podporowych z bezpiecznym przekaźnikiem hamulca
  2. **koncepcja bezpieczeństwa zależna analizy ryzyka, funkcjonalności bezpieczeństwa zależne od zastosowanych komponentów zewnętrznych
W tym miejscu zamieściliśmy dla Państwa tabelę

Główne własności pakietów

Systemy zasilania

  • Zasilanie z zestawu superkondensatorów doładowywanych indukcyjnie na trasach przejazdu lub/i stacjach docelowych (MOVITRANS®). W tej wersji wózki wyposażone są w system zarządzania energią, który nie wymaga pokrycia pętlami indukcyjnymi. Czasy przejazdu z zastosowaniem tej technologii zależą od ich ilości. Modułowość systemu umożliwia jego rozbudowę w zależności od potrzeb.
  • Zasilanie pojazdów z pętli indukcyjnych zatopionych w podłożu na całych trasach przejazdu. W tej technologii nie są wymagane ani superkondensatory, ani systemy zarządzania energią. Konieczność alternatywnego źródła zasilania istnieje tylko na wypadek zaniku zasilania.
  • Zasilanie bateryjne możliwe do zaimplementowania przez Klienta.
  • Przy braku jakiejkolwiek energii zasilania istnieje możliwość mechanicznego rozsprzęglenia hamulców i ręcznego przepchnięcia pojazdu lub doładowania kondensatorów za pomocą przenośnej ładowarki.

Nawigowanie w przypadkach pojazdów, które nie poruszają się po szynach i nie mają mechanicznego naprowadzania

  • Za pomocą systemu nawigacji konturowej. Korzystając z danych pomiarowych uzyskanych z kompatybilnego skanera laserowego wózek może nawigować się po wirtualnej ścieżce bez dodatkowych fizycznych elementów prowadzących.
  • Naprowadzanie antenowe na kable pętli indukcyjnej w podłożu dla pojazdów zasilanych permanentnie z systemu MOVITRANS®.
  • Możliwość integracji dodatkowych sposobów nawigacji np. optycznej na linię

Sterowanie pojazdami

  • Wybór stacji docelowych z:
    • nadrzędnego sterownika PLC poprzez WLAN
    • managera floty poprzez WLAN
    • lokalnego, programowalnego kontrolera wózka przez panel operatorski lub przyciski

Bezpieczeństwo

  • Standardowo dostępna funkcjonalność STO falownika napędów jazdy
  • Bezpieczne hamowanie realizowane przez koła podporowe z hamulcem oraz przeznaczony do tego przekaźnik bezpieczeństwa
  • Zabudowane enkodery kół jezdnych
  • Opcjonalne funkcje bezpieczeństwa możliwe do zaimplementowania z odpowiednim sterownikiem bezpieczeństwa

Układ napędowy

  • Platforma L80 napędzana jest motoreduktorami kątowymi z synchronicznymi silnikami serwo zapewniającymi precyzyjną skrętność i podążanie zgodnie z zadanym torem jazdy.
  • Dodatkowa oś falownika do wykorzystania przez Klienta do napędzania urządzenia obsługującego ładunek.

Konstrukcja mechaniczna

  • Integracja platform jezdnej z konstrukcją nośną wózka odbywa się przez łożyskowane i wahliwe punkty łączeniowe.
  • Platforma jezdna jest zbudowana w oparciu o wahliwy przegub zapewniający stały docisk kół do posadzki i przynajmniej 3 punkty docisku do podłoża.
  • Platforma umożliwia budowę wózka o maksymalnej masie całkowitej do 1500 kg.

Z chęcią Państwu doradzimy

  • Nasi specjaliści znają Państwa branżę oraz jej potrzeby
  • Pozostają niezmiennie do Państwa dyspozycji, w każdym miejscu na świecie
  • Dysponujemy odpowiednią wiedzą oraz narzędziami, aby zapewnić Państwu optymalne doradztwo
Skontaktuj się z nami
Kontakt

Proszę wprowadzić swój kod pocztowy, aby skontaktować się z odpowiednią osobą kontaktową.