Uruchomienie i konserwacja

Analiza stanu napędu

Indywidualne i systematyczne rejestrowanie danych o stanie technicznym

Analiza stanu napędu

Analiza stanu napędu opiera się na systematycznej rejestracji stanu technicznego napędów oraz komponentów automatyki.

W jej ramach tworzymy i realizujemy kompleksowe koncepcje - od wstępnego doradztwa oraz określenia optymalnej metody analitycznej po instalację i diagnostykę. Zakres usługi obejmuje pomiar zdefiniowanych parametrów, ich interpretację, wizualizację oraz przesłanie odpowiednich danych do Państwa systemu utrzymania maszyn. Głównym założeniem analizy zorientowanej na określony cel jest odpowiednia wiedza oraz niezbędne czujniki. Dzięki rozwiązaniom SEW-EURODRIVE nie stanowi to większego problemu. Wyniki pomiarowe porównujemy z wartościami empirycznymi wynikającymi z naszego wieloletniego doświadczenia, dzięki czemu jesteśmy w stanie sprawić, że będą Państwo mogli zawczasu przeciwdziałać wszelkim problemom.

Możliwe jest indywidualne zestawianie ze sobą następujących usług:

  • Termografia szaf sterowniczych i komponentów napędów
  • Badania endoskopowe w ramach diagnostyki przekładni
  • Wizualna kontrola techniki napędowej
  • Analiza stanu przy obciążeniu
  • Analiza wpływu otoczenia specyficznego dla danego urządzenia
  • Pomiar poboru prądu
    oraz wiele innych

Zalety

  • Obniżenie kosztów magazynowych

    poprzez redukcję zaopatrzenia w części zamienne oraz ich magazynowania, jak również celowe dostarczanie materiałów.
  • Wyższa produktywność

    dzięki całkowitemu wykorzystaniu wydajności maszyn.
  • Wysoka dostępność maszyn

    wynikająca z konserwacji ukierunkowanej na redukcję zużycia części i utrzymania maszyn oraz możliwości lepszego planowania przestojów produkcyjnych.
  • Niezawodność maszyn

    dzięki stałej analizie oraz kontroli maszyn i urządzeń podlegających usłudze monitorowania.

Jednostki diagnostyczne

Czas to pieniądz - powiedzenie to okazuje się być szczególnie trafnym w kontekście utrzymania maszyn. Dlatego też zalecamy skorzystanie z optymalnego połączenia produktu z usługą, jakim są: Jednostki diagnostyczne dla napędów w ramach modułowego systemu usług CDS® . Łatwy monitoring i diagnostyka podczas eksploatacji.

Jednostka diagnostyczna DUO, Diagnostic Unit Oil Aging

Diagnostyka oleju przekładniowego poprzez analizę termiczną

Jednostka diagnostyczna DUO

Właściwości:

  • Czujnik służący do określania pozostałego czasu eksploatacji oleju w przekładni oraz precyzyjnego wskazania terminu wymiany oleju
  • Zainstalowany w przekładni czujnik mierzy temperaturę oleju, przekazuje wyniki pomiarowe do sterownika, który na ich podstawie oblicza pozostały czas eksploatacji zgodnie z wprowadzonym rodzajem oleju
  • Jednostka diagnostyczna uwzględnia przy tym odporność oksydacyjną różnych rodzajów oleju przy obciążeniu termicznym

Zalety:

  • Obniżenie kosztów związanych z zakupem oleju
  • Optymalne wykorzystanie żywotności oleju
  • Uruchomienie bezpośrednio przy jednostce diagnostycznej (bez komputera)
  • Łatwe rozpoznawanie oraz odczyt pozostałego czasu eksploatacji oleju
  • Parametryzacja w zakresie 5 różnych rodzajów oleju
  • Komunikaty ostrzegawcze przy przekroczeniu wartości granicznych, np maks. temperatury oleju
  • Stała kontrola procesu starzenia się oleju
  • Indywidualne planowanie interwałów czasowych konserwacji

NOWOŚĆ: Opcjonalna jednostka diagnostyczna /DUE, Diagnostic Unit Eddy Current

Diagnostyka hamulców dzięki ciągłemu monitoringowi funkcji oraz zużycia

Opcjonalna jednostka diagnostyczna /DUE

Właściwości:

  • Idealny czujnik umożliwiający monitorowanie zużycia hamulca (BE../ BF.. / BT..) oraz jego działania
  • System pomiarowy do bezdotykowego monitorowania roboczej szczeliny powietrznej
  • Za pomocą jednego czujnika możliwe jest równoczesne monitorowanie prawidłowego funkcjonowania hamulca oraz zużycia okładziny hamulcowej

Zalety:

  • Identyfikacja zużycia okładziny hamulcowej w odpowiednim czasie
  • Niezawodne monitorowanie funkcji hamowania
  • Bezdotykowy i, tym samym, niepodlegający zużyciu system pomiarowy
  • Analiza bezpośrednio przy użyciu falownika marki SEW-EURODRIVE wyposażonego w odpowiedni protokół błędów
  • Możliwość zastosowania w strefach wilgotnych do IP66
  • Indywidualne planowanie interwałów czasowych konserwacji pod kątem zużywania części

Opcjonalna jednostka diagnostyczna /DUB, Diagnostic Unit Brake

Monitorowanie hamulców

Opcjonalna jednostka diagnostyczna /DUB

Właściwości:

  • Idealny czujnik umożliwiający monitorowanie zużycia hamulca oraz jego działania
  • Sygnał zależny od napięcia może zostać poddany analizie przez falownik marki SEW-EURODRIVE lub nadrzędny sterownik
  • Za pomocą dwóch czujników możliwe jest równoczesne monitorowanie prawidłowego funkcjonowania hamulca oraz zużycia okładziny hamulcowej

Zalety:

  • Identyfikacja zużycia okładziny hamulcowej w odpowiednim czasie
  • Niezawodne monitorowanie funkcji hamulców
  • Sygnał stanu mikro-przełącznika wykorzystywany zarówno jako styk rozwierny (monitorowanie zużycia) jak również jako styk zwierny (monitorowanie funkcji)
  • Sygnał wyjściowy zależny od napięcia dający możliwość łatwej analizy
  • Analiza bezpośrednio za pośrednictwem falownika marki SEW-EURODRIVE wyposażonego w odpowiedni protokół błędów
  • Możliwość zastosowania w strefach wilgotnych do IP65
  • Samoczyszczące się styki znajdujące się w czujniku
  • Indywidualne planowanie interwałów czasowych konserwacji
Dowiedz się więcej
 SEW-EURODRIVE
Analiza stanu napędu

Ładuję materiał wideo...

SEW-EURODRIVE

Analiza stanu napędu - materiał wideo

Obejrzyj krótki film i dowiedz się więcej o analizie stanu napędu.

Pliki do pobrania

Ostatnio odwiedzone