• Nasi eksperci znają branżę i jej wymagania
  • Nasza globalna sieć zapewnia, że jesteśmy blisko, gdziekolwiek i kiedykolwiek nas potrzebujesz.
  • Dysponujemy specjalistyczną wiedzą i narzędziami, aby zapewnić najlepsze możliwe wsparcie i doradztwo.
Skontaktuj się z nami już teraz
Twoje korzyści

Innowacyjność!
Ciągły rozwój innowacyjnych technologii - nasze wyzwanie dla Twojego postępu

Bezpieczeństwo!
Dzięki naszym technologiom w zakresie bezpieczeństwa funkcjonalnego, sterowania i komunikacji zawsze jesteś po bezpiecznej stronie

Elastyczność!
Skalowalne funkcje oprogramowania zapewniają maksymalną elastyczność w zadaniach transportowych systemu przenośników szynowych

Zawsze blisko!
Z ogólnoświatowym serwisem rozruchowym bezpośrednio na miejscu - szybko i niezawodnie

Zelektryfikowane systemy jednoszynowe Elektryczny przenośnik podłogowy Pojazdy AGV z prowadzeniem liniowym Przenośniki do patelni

Dla nowoczesnych i efektywnych procesów produkcyjnych

Indywidualne zastosowania wymagają innowacyjnych technologii. Od oprogramowania, komunikacji i czujników po sterowanie, falowniki i napędy - modułowy system technologiczny oferuje niezbędne moduły do automatyzacji systemu transportu szynowego lub liniowego w nowoczesnej produkcji.

Formularz kontaktowy Kontakt na całym świecie Drive selection Konfigurator produktu Wybór zamiennika produktu

Lub najpierw uzyskać przegląd

Online Support

Współdziałanie sterowników stacjonarnych i mobilnych umożliwia funkcjonalne wdrożenie różnych aplikacji.

Stacjonarny sterownik UHX-65 z wypróbowanego i przetestowanego modułowego systemu automatyzacji MOVI-C® jest centralnym modułem sterującym do koordynowania elektrycznych pojazdów jednoszynowych i/lub platform Skillet w systemie przenośników oraz interfejsów do sąsiednich systemów. Niezwykle wysoka moc obliczeniowa sterownika umożliwia połączenie w sieć dużej liczby jednostek mobilnych i zapewnia szybką wymianę danych.

Dowiedz się więcej

Mobilne, pokładowe jednostki sterujące realizują wszystkie funkcje jednostek mobilnych.

Sterownik aplikacji analizuje dane z czujników oraz enkoderów. Steruje napędami jednostki mobilnej za pośrednictwem decentralnych przemienników częstotliwości i komunikuje się ze sterownikiem stacjonarnym przez WiFi za pomocą falowodu.
Modułowa konstrukcja z oddzielnym sterownikiem mobilnym umożliwia teraz modernizację istniejących systemów z przemiennikami generacji B oraz nowych systemów z przemiennikami generacji C do najnowszego poziomu technologii sterowania i komunikacji.

Obsługiwane technologie i interfejsy:

  • WiFi 6
  • Profil EtherCAT® CiA402
  • CAN
  • RS 485
  • 8 wejść/wyjść cyfrowych
  • Złącze na wymienną pamięć danych

Bezpieczeństwo funkcjonalne jako opcja w przygotowaniu.

„Sterownik mobilny” analizuje dane z czujników oraz enkoderów i steruje decentralnym przemiennikiem częstotliwości (lub przemiennikami).

Komunikacja odbywa się bezstykowo za pomocą falowodu ze sterownikiem UHX, który realizuje wszystkie funkcje na pojazdach EMS/EBB oraz platformach Skillet.

Decentralne przemienniki częstotliwości z linii produktów SEW MOVIMOT® i MOVIPRO® są wykorzystywane jako sterowniki silników, np. dla osi jazdy lub podnoszenia.

Dzięki temu możliwe jest uzyskanie wysokiej elastyczności w zakresie klas wydajności oraz znaczne uproszczenie procesu standaryzacji.

Oferujemy różne znormalizowane technologie komunikacyjne do integracji z systemami prowadzenia szynowego i liniowego.

System falowodu szczelinowego jest wykorzystywany do transmisji danych pomiędzy stacjonarnymi nadajnikami (punkt dostępowy) a mobilnymi odbiornikami (klient). Sam falowód szczelinowy (SHL) jest wydrążonym profilem aluminiowym z bocznym otworem (szczeliną), w którym zanurzone są mobilne anteny radiowe. Specjalny kształt geometryczny falowodu szczelinowego pozwala na lokalnie kontrolowaną propagację sygnałów radiowych w wydrążonym profilu przy zminimalizowanym promieniowaniu na zewnątrz. Sygnały radiowe są dostarczane za pośrednictwem tak zwanych elementów zasilających, które są podłączone do punktów dostępowych za pomocą kabli koncentrycznych. Elementy systemu są wykorzystywane do tworzenia bezprzewodowej lokalnej sieci radiowej (WLAN).

  • Wysoka szybkość transmisji danych z bardzo niezawodnym i solidnym sygnałem radiowym
  • Niskie tłumienie sygnału radiowego w falowodzie szczelinowym umożliwia duży zasięg
  • Duży zasięg sygnału radiowego oznacza mniejszą liczbę punktów dostępowych w porównaniu z innymi systemami radiowymi.
  • Tłumienie na prostych torach wynosi około 0,1 dB na metr
  • Kompaktowy rozmiar
  • Możliwość instalacji na łukach, zwrotnicach i windach
  • Wysokie tłumienie sygnału w porównaniu z otoczeniem dzięki geometrii profilu falowodu szczelinowego, a tym samym odporność na zakłócenia

Kabel promieniujący to kabel koncentryczny z przewodnikiem zewnętrznym, który jest nacinany w określonych odstępach. Fale elektromagnetyczne - fale radiowe - mogą wchodzić i wychodzić przez szczeliny na całej długości kabla.

Kabel z falą promieniującą może być instalowany w środowiskach, w których szczelinowy falowód lub konwencjonalna antena stacjonarna jest trudna lub niemożliwa do zainstalowania lub nie jest odpowiednia dla technologii radiowej.

Na życzenie!

W systemach szynowych i liniowych energia jest przenoszona bezstykowo za pośrednictwem MOVITRANS® lub szyny prądowej ze stykiem.

Bezstykowy transfer energii odgrywa również ważną rolę w systemach szynowych i liniowych. Bezstykowy transfer energii MOVITRANS® firmy SEW-EURODRIVE jest korzystną alternatywą wszędzie tam, gdzie dostęp do systemu transferu energii jest ograniczony, gdzie wizualna kontrola stanu nie jest możliwa, gdzie wymagana jest maksymalna dostępność i system wymagający niewielkiej konserwacji.

Obszary zastosowań w zakresie rozwiązań systemowych dla systemów szynowych:

  • Przenośnik rolkowy
  • Zelektryfikowany system jednoszynowy
  • Pojazdy AGV z prowadzeniem liniowym
  • Elektryczny system przenośników podłogowych


Dowiedz się więcej

Szyny prądowe są często stosowane w zelektryfikowanych systemach jednoszynowych. Zmodyfikowane uchwyty zaciskowe do dodatkowego montażu komponentów SEW-EURODRIVE do komunikacji i pozycjonowania można zamówić u wiodących producentów szyn prądowych.

Sprawdzona technologia napędowa SEW-EURODRIVE jest również stosowana w rozwiązaniach systemowych.

Zdecentralizowana przetwornica częstotliwości MOVIFIT® FC oferuje opcjonalnie wtykowe wyjścia kablowe silnika i jest stosowana między innymi w napędach jezdnych dla elektrycznych systemów jednoszynowych z wieloma osiami ruchu.
Zakres mocy: Do 4 kW.

Dzięki MOVIMOT® flexible sam decydujesz, którą technologię silnika preferujesz - synchroniczną czy asynchroniczną.
Zakres mocy: Do 7,5 kW.


Dowiedz się więcej Dowiedz się więcej

Silnik elektroniczny DRC. nadaje się do zastosowań wymagających zwiększonego zakresu sterowania, np. bardzo niskich lub bardzo wysokich prędkości, a także do zastosowań wymagających szczególnej efektywności energetycznej.

Dwa silniki DRC.. są używane jako napędy jezdne w ciężkich systemach EMS. W tym przypadku elektroniczny mechanizm różnicowy można wdrożyć dość łatwo i elegancko poprzez kontrolę momentu obrotowego. Chroni to powierzchnię jezdną kół napędowych, w szczególności podczas pokonywania zakrętów.


Dowiedz się więcej

Napędy do zelektryfikowanych systemów jednoszynowych można bezpiecznie przełączać za pomocą sprzęgła w stopniu wyjściowym przekładni.


Dowiedz się więcej Dowiedz się więcej

Do wdrażania rozwiązań systemowych wykorzystywane są różne systemy czujników, w tym system pozycjonowania DataMatrix, który SEW-EURODRIVE oferuje jako integralny komponent.

Głowica odczytowa PXV..A jest częścią systemu pozycjonowania DataMatrix firmy SEW-EURODRIVE. Składająca się z modułu kamery i zintegrowanego oświetlenia LED głowica odczytująca rejestruje kody matrycy danych na samoprzylepnej taśmie kodowej.

W połączeniu ze sterownikiem bezpieczeństwa MOVISAFE® HM31 można wdrożyć kompleksowe funkcje bezpieczeństwa, które można wyprowadzić z zarejestrowanych kodów DataMatrix - na przykład monitorowanie bezpiecznej odległości (SDM®) między pojazdami EMS.

  • Wdrożenie funkcji bezpieczeństwa z jedną głowicą odczytu na jednostkę mobilną
  • Duże pole kodowe dla solidnego wyświetlania informacji
  • Wielokrotna redundancja, duże okno odczytu i duży zakres głębi ostrości dla wysokiego zakresu tolerancji
  • Odczyt i ocena do 5 kodów w cyklu odczytu dla niezawodnego wykrywania pozycji
  • Możliwy odstęp od kodu kreskowego do ok. 60 mm
  • Kod matrycy danych oznaczony kolorami z naprzemiennym światłem (niebieskim/czerwonym), podświetlany przez głowicę odczytu PXV do autotestu
  • Kod 2D DataMatrix jako nośnik informacji umożliwia nadmiarowe wyświetlanie danych

Koncepcje bezpieczeństwa wynikają z połączenia różnych funkcji bezpieczeństwa i odpowiedniego sprzętu zabezpieczającego.

Wydajny sterownik bezpieczeństwa MOVISAFE® HM31-B został zaprojektowany z myślą o wysokim stopniu ochrony i może być łatwo zintegrowany z systemami szynowymi i liniowymi. Certyfikowane bloki funkcyjne umożliwiają szybką implementację kompleksowych funkcji bezpieczeństwa aż do poziomu bezpieczeństwa PL e.

 

Bezpieczne przetwarzanie logiczne i bezpieczne wejścia/wyjścia

  • Języki programowania: Tekst strukturalny i/lub programowanie graficzne
  • Bezpieczna komunikacja poprzez PROFINET, PROFIsafe i SafeEthernet
  • Bezpośrednie podłączenie czujników (np. PXV, enkoder) i elementów wykonawczych (np. przetwornica częstotliwości STO)
  • Wytrzymała i kompaktowa obudowa IP54
  • Minimalny wysiłek związany z okablowaniem dzięki zastosowaniu szybkozłączy
  • Szybka i łatwa wymiana urządzenia bez ponownej akceptacji bezpieczeństwa (zainstalowana karta pamięci z ochroną dostępu)
  • Opcja szybkiego rozruchu, np. dla systemów skidowych
  • Przełącznik DIP do terminacji CAN (mniej komponentów zewnętrznych)

Odpowiednie funkcje bezpieczeństwa:

  • Generowanie wszystkich istotnych dla bezpieczeństwa parametrów z wykorzystaniem oceny danych systemu pozycjonowania DataMatrix
  • Monitorowanie ruchu (np. prędkości i pozycji) do 3 osi względem siebie
  • Wdrożenie funkcji bezpieczeństwa Safely Limited Position (SLP) i Safely Limited Speed (SLS).

Funkcje zaawansowane:

  • Monitorowanie bezpiecznej odległości (SDM®) do monitorowania bezpiecznej odległości

Wydajne moduły bezpieczeństwa i logiczne serii produktów MOVISAFE ® UCS...B ze zintegrowanymi funkcjami ochronnymi są idealne dla funkcji bezpieczeństwa o mniejszym stopniu złożoności:

  • Bezpieczne przetwarzanie logiczne do swobodnego łączenia bezpiecznych wejść/wyjść z funkcją nadzoru osi
  • Bezpośrednie podłączenie enkoderów (np. bezpiecznych enkoderów silnika) i aktuatorów (np. przetwornicy częstotliwości STO)

Odpowiednie funkcje bezpieczeństwa:

  • Wykrywanie bezpiecznego zasięgu za pomocą bezpiecznej krzywki (SCA)
  • Bezpiecznie ograniczona prędkość (SLS)
  • Bezpieczne wyłączenie momentu obrotowego (STO)
Dowiedz się więcej

W połączeniu z modułem bezpieczeństwa MOVISAFE® UCS...B, prędkość obrotowa silnika może być niezawodnie monitorowana, na przykład za pomocą enkoderów silnika EI7C/FS, realizując w ten sposób funkcję bezpieczeństwa "SLS" (Safely Limited Speed).

W zależności od wymagań i zastosowań klienta, możemy wdrożyć następujące funkcje bezpieczeństwa do poziomu wydajności (PL) e:

  • SLS - Safely Limited Speed: Bezpiecznie ograniczona prędkość
  • SLP - Safely Limited Position: Bezpiecznie ograniczona pozycja
  • SDI - Bezpieczny kierunek: Bezpieczny kierunek ruchu
  • SBC - Safe Brake Control: Bezpieczne sterowanie hamulcem i monitorowanie z diagnostyką hamulca SEW
  • STO - Safe Torque Off: Bezpieczne wyłączenie momentu obrotowego
  • SS1 - Safe Stop: Bezpieczne zatrzymanie

W zależności od wybranej koncepcji bezpieczeństwa, SEW-EURODRIVE oferuje również bezpieczną komunikację pomiędzy stacjonarnymi i mobilnymi sterownikami bezpieczeństwa.

Mechaniczne zabezpieczenie przed kolizją w elektrycznym systemie jednoszynowym do dużych obciążeń zwykle zapewnia utrzymanie zalecanej odległości między nadwoziami na liniach montażowych, na przykład w produkcji motoryzacyjnej, w celu ochrony pracowników. Jednak gdy tylko konieczna staje się większa odległość między nadwoziami, np. podczas montażu modułu czołowego za pomocą urządzenia manipulacyjnego, mechaniczne zabezpieczenie przed kolizją zwykle przestaje działać.

Innowacyjna funkcja bezpieczeństwa "Safe Distance Monitoring" (SDM®) wypełnia tę lukę bezpieczeństwa, oferuje bezpieczne monitorowanie odległości przy zmiennych odległościach i zapewnia większą elastyczność linii montażowych.

  • Wysokie bezpieczeństwo pracowników w dynamicznych procesach produkcyjnych
  • Bezpieczne odległości między pojazdami bez mechanicznego zabezpieczenia przed kolizją
  • Cykle robocze mogą być również wdrażane w krytycznych obszarach, takich jak zakręty z bezpiecznym monitorowaniem odległości
  • Łatwa integracja tej funkcji bezpieczeństwa bez zmiany konstrukcji mechanicznej
  • Bezpieczne i zmienne odległości w tym samym czasie

Dzięki innowacyjnym, zintegrowanym i parametryzowalnym rozwiązaniom programowym uzupełniamy nasz modułowy system technologiczny do cyfrowej transformacji inteligentnej fabryki.

Łączność od hali produkcyjnej do poziomu IT

Pod marką MAXOLUTION® connected, obszar biznesowy MAXOLUTION® oferuje innowacyjne, inteligentne rozwiązania programowe do digitalizacji i łączenia w sieć całej automatyzacji hali produkcyjnej. MAXOLUTION® connected odwzorowuje komunikację poziomu terenowego (system P) w otwartym, znormalizowanym interfejsie i integruje ją z poziomem IT (system Q). W połączeniu z inteligentną technologią czujników (np. 5G), oprócz danych procesowych rejestrowane są parametry o szerokim zakresie i wyświetlane w cyfrowym bliźniaku całego systemu produkcyjnego.

Właściwości

  • Do mobilnych, autonomicznych, szynowych i liniowych, a także stacjonarnych zastosowań w produkcji i logistyce.
  • Idealne dopasowanie do potrzeb klienta dzięki modułowej budowie
  • Skalowalność na wszystkich etapach projektu, od planowania, przez uruchomienie, aż po fazę operacyjną
  • Otwarte, znormalizowane interfejsy komunikacyjne do nadrzędnych systemów IT i peryferyjnych za pośrednictwem MQTT (publikuj/subskrybuj)
  • Technologia sterowania i czujników za pośrednictwem urządzeń SEW-Edge - wieloprotokołowa, obsługująca wiele urządzeń nadrzędnych, z możliwością łączenia
  • Migracja ze świata rzeczywistego do świata cyfrowego w najkrótszym możliwym czasie
  • Intuicyjna wirtualna reprezentacja 3D stanów systemu np. na tablicy ANDON Board
  • Internetowy i niezależny od platformy interfejs użytkownika do parametryzacji i kontroli
  • Wstępna ocena lub interpretacja danych w czasie rzeczywistym w urządzeniach brzegowych i łączenie w centralnych procesach fabrycznych
  • Rekonstrukcja danych - historia wszystkich stanów systemu
  • Dla istniejących lub nowych systemów
  • Gotowość na AI

Zalety

  • Zwinne, wszechstronne i wydajne procesy fabryczne
  • Kompleksowa przejrzystość procesu, dostarczanie i wizualizacja danych od początku projektu
  • Niezawodność planowania dzięki symulacji, emulacji i wirtualnemu uruchomieniu
  • Kontrole jakości w symulowanym środowisku w celu zabezpieczenia oprogramowania
  • Dostęp do danych na miejscu lub w chmurze
  • Skrócony czas uruchamiania
  • Najwyższa dostępność systemu
  • Kompleksowe opcje monitorowania i diagnostyki dzięki wyświetlaczowi 3D o wysokiej rozdzielczości i funkcji powiększania

W technologii mobilnego transportu materiałów coraz większą rolę odgrywają indywidualne rozwiązania i wysoka elastyczność - a wszystko to przy stale skracanym czasie rozruchu. Dlatego też firma SEW-EURODRIVE stawia na "parametryzację zamiast programowania". Oprogramowanie MOVIVISION® łączy scentralizowane przechowywanie danych ze zdecentralizowaną inteligencją i jest modułem połączonego modułu MAXOLUTION® "Automotive Production". Główne funkcje to parametryzacja, symulacja/emulacja systemu, wirtualne uruchomienie i szczegółowa diagnostyka. Dzięki szerokiemu zakresowi funkcji MOVIVISION®, wdrażane są nie tylko pojedyncze systemy, ale także różne systemy działające równolegle, które poruszają się i współdziałają synchronicznie w określonych obszarach torów (np. małżeństwo w końcowym montażu motoryzacyjnym przy użyciu ciężkich EMS i produkcyjnych AGV).

Procedura uruchamiania systemu:

  • Krok 1: Import układu klienta CAD i zdefiniowanie kodowania toru (VPR Virtual Position Reference wzdłuż toru)
  • Krok 2: Parametryzacja funkcji systemu: Wszystkie funkcje sprzętowe i programowe rzeczywistego systemu (np. wieszaki EMS) są wirtualnie duplikowane. W ten sposób wyświetlany jest cyfrowy obraz fizycznych komponentów.
  • Krok 3: Wygenerowanie symulacji/emulacji 3D
  • Krok 4: Przekazanie symulacji/emulacji 3D do producenta sterownika. Wirtualne uruchomienie i testowanie ze sterownikami wyższego poziomu. Walidacja i adaptacja w systemie 3D z klientem końcowym. Klient może bezpiecznie przejąć kontrolę nad modelem cyfrowym, wizualnie sprawdzić zachowanie, przeprowadzić optymalizacje i poprawić błędy przed uruchomieniem rzeczywistego systemu.
  • Krok 5: Uruchomienie i optymalizacja rzeczywistego systemu z wykorzystaniem danych z powyższych kroków

Korzyści dla użytkownika:

  • Wirtualne testowanie zapewnia większą niezawodność w planowaniu i wdrażaniu dla systemów Greenfield i Brownfield
  • Skrócony czas rozruchu
  • Maksymalna dostępność systemu dzięki uniknięciu czasochłonnych i kosztownych awarii i usterek w rzeczywistym systemie


Dowiedz się więcej

Motion Profile Manager jest oprogramowaniem dodatkowym dla MOVIVISION® i umożliwia wygodne zarządzanie wysokościami podnoszenia i kątami obrotu w systemie.

  • Opcjonalny dodatek do oprogramowania
  • Zarządzanie 16 różnymi profilami (np. różne typy produktów)
  • Możliwość rozbudowy do 200 różnych profili na żądanie
  • Funkcje kopiowania i wklejania upraszczające konserwację tabeli
  • Wyświetlanie profilu wysokości wciągnika wzdłuż toru