Innowacyjność!
Ciągły rozwój innowacyjnych technologii - nasze wyzwanie dla Twojego postępu
Bezpieczeństwo!
Dzięki naszym technologiom w zakresie bezpieczeństwa funkcjonalnego, sterowania i komunikacji zawsze jesteś po bezpiecznej stronie
Elastyczność!
Skalowalne funkcje oprogramowania zapewniają maksymalną elastyczność w zadaniach transportowych systemu przenośników szynowych
Zawsze blisko!
Z ogólnoświatowym serwisem rozruchowym bezpośrednio na miejscu - szybko i niezawodnie
Indywidualne zastosowania wymagają innowacyjnych technologii. Od oprogramowania, komunikacji i czujników po sterowanie, falowniki i napędy - modułowy system technologiczny oferuje niezbędne moduły do automatyzacji systemu transportu szynowego lub liniowego w nowoczesnej produkcji.
Lub najpierw uzyskać przegląd
Współdziałanie sterowników stacjonarnych i mobilnych umożliwia funkcjonalne wdrożenie różnych aplikacji.
Stacjonarny sterownik UHX-65 z wypróbowanego i przetestowanego modułowego systemu automatyzacji MOVI-C® jest centralnym modułem sterującym do koordynowania elektrycznych pojazdów jednoszynowych i/lub platform Skillet w systemie przenośników oraz interfejsów do sąsiednich systemów. Niezwykle wysoka moc obliczeniowa sterownika umożliwia połączenie w sieć dużej liczby jednostek mobilnych i zapewnia szybką wymianę danych.
Mobilne, pokładowe jednostki sterujące realizują wszystkie funkcje jednostek mobilnych.
Sterownik aplikacji analizuje dane z czujników oraz enkoderów. Steruje napędami jednostki mobilnej za pośrednictwem decentralnych przemienników częstotliwości i komunikuje się ze sterownikiem stacjonarnym przez WiFi za pomocą falowodu.
Modułowa konstrukcja z oddzielnym sterownikiem mobilnym umożliwia teraz modernizację istniejących systemów z przemiennikami generacji B oraz nowych systemów z przemiennikami generacji C do najnowszego poziomu technologii sterowania i komunikacji.
Obsługiwane technologie i interfejsy:
Bezpieczeństwo funkcjonalne jako opcja w przygotowaniu.
„Sterownik mobilny” analizuje dane z czujników oraz enkoderów i steruje decentralnym przemiennikiem częstotliwości (lub przemiennikami).
Komunikacja odbywa się bezstykowo za pomocą falowodu ze sterownikiem UHX, który realizuje wszystkie funkcje na pojazdach EMS/EBB oraz platformach Skillet.
Decentralne przemienniki częstotliwości z linii produktów SEW MOVIMOT® i MOVIPRO® są wykorzystywane jako sterowniki silników, np. dla osi jazdy lub podnoszenia.
Dzięki temu możliwe jest uzyskanie wysokiej elastyczności w zakresie klas wydajności oraz znaczne uproszczenie procesu standaryzacji.
Oferujemy różne znormalizowane technologie komunikacyjne do integracji z systemami prowadzenia szynowego i liniowego.
System falowodu szczelinowego jest wykorzystywany do transmisji danych pomiędzy stacjonarnymi nadajnikami (punkt dostępowy) a mobilnymi odbiornikami (klient). Sam falowód szczelinowy (SHL) jest wydrążonym profilem aluminiowym z bocznym otworem (szczeliną), w którym zanurzone są mobilne anteny radiowe. Specjalny kształt geometryczny falowodu szczelinowego pozwala na lokalnie kontrolowaną propagację sygnałów radiowych w wydrążonym profilu przy zminimalizowanym promieniowaniu na zewnątrz. Sygnały radiowe są dostarczane za pośrednictwem tak zwanych elementów zasilających, które są podłączone do punktów dostępowych za pomocą kabli koncentrycznych. Elementy systemu są wykorzystywane do tworzenia bezprzewodowej lokalnej sieci radiowej (WLAN).
Kabel promieniujący to kabel koncentryczny z przewodnikiem zewnętrznym, który jest nacinany w określonych odstępach. Fale elektromagnetyczne - fale radiowe - mogą wchodzić i wychodzić przez szczeliny na całej długości kabla.
Kabel z falą promieniującą może być instalowany w środowiskach, w których szczelinowy falowód lub konwencjonalna antena stacjonarna jest trudna lub niemożliwa do zainstalowania lub nie jest odpowiednia dla technologii radiowej.
Na życzenie!
W systemach szynowych i liniowych energia jest przenoszona bezstykowo za pośrednictwem MOVITRANS® lub szyny prądowej ze stykiem.
Bezstykowy transfer energii odgrywa również ważną rolę w systemach szynowych i liniowych. Bezstykowy transfer energii MOVITRANS® firmy SEW-EURODRIVE jest korzystną alternatywą wszędzie tam, gdzie dostęp do systemu transferu energii jest ograniczony, gdzie wizualna kontrola stanu nie jest możliwa, gdzie wymagana jest maksymalna dostępność i system wymagający niewielkiej konserwacji.
Obszary zastosowań w zakresie rozwiązań systemowych dla systemów szynowych:
Szyny prądowe są często stosowane w zelektryfikowanych systemach jednoszynowych. Zmodyfikowane uchwyty zaciskowe do dodatkowego montażu komponentów SEW-EURODRIVE do komunikacji i pozycjonowania można zamówić u wiodących producentów szyn prądowych.
Sprawdzona technologia napędowa SEW-EURODRIVE jest również stosowana w rozwiązaniach systemowych.
Zdecentralizowana przetwornica częstotliwości MOVIFIT® FC oferuje opcjonalnie wtykowe wyjścia kablowe silnika i jest stosowana między innymi w napędach jezdnych dla elektrycznych systemów jednoszynowych z wieloma osiami ruchu.
Zakres mocy: Do 4 kW.
Dzięki MOVIMOT® flexible sam decydujesz, którą technologię silnika preferujesz - synchroniczną czy asynchroniczną.
Zakres mocy: Do 7,5 kW.
Silnik elektroniczny DRC. nadaje się do zastosowań wymagających zwiększonego zakresu sterowania, np. bardzo niskich lub bardzo wysokich prędkości, a także do zastosowań wymagających szczególnej efektywności energetycznej.
Dwa silniki DRC.. są używane jako napędy jezdne w ciężkich systemach EMS. W tym przypadku elektroniczny mechanizm różnicowy można wdrożyć dość łatwo i elegancko poprzez kontrolę momentu obrotowego. Chroni to powierzchnię jezdną kół napędowych, w szczególności podczas pokonywania zakrętów.
Napędy do zelektryfikowanych systemów jednoszynowych można bezpiecznie przełączać za pomocą sprzęgła w stopniu wyjściowym przekładni.
Do wdrażania rozwiązań systemowych wykorzystywane są różne systemy czujników, w tym system pozycjonowania DataMatrix, który SEW-EURODRIVE oferuje jako integralny komponent.
Głowica odczytowa PXV..A jest częścią systemu pozycjonowania DataMatrix firmy SEW-EURODRIVE. Składająca się z modułu kamery i zintegrowanego oświetlenia LED głowica odczytująca rejestruje kody matrycy danych na samoprzylepnej taśmie kodowej.
W połączeniu ze sterownikiem bezpieczeństwa MOVISAFE® HM31 można wdrożyć kompleksowe funkcje bezpieczeństwa, które można wyprowadzić z zarejestrowanych kodów DataMatrix - na przykład monitorowanie bezpiecznej odległości (SDM®) między pojazdami EMS.
Koncepcje bezpieczeństwa wynikają z połączenia różnych funkcji bezpieczeństwa i odpowiedniego sprzętu zabezpieczającego.
Wydajny sterownik bezpieczeństwa MOVISAFE® HM31-B został zaprojektowany z myślą o wysokim stopniu ochrony i może być łatwo zintegrowany z systemami szynowymi i liniowymi. Certyfikowane bloki funkcyjne umożliwiają szybką implementację kompleksowych funkcji bezpieczeństwa aż do poziomu bezpieczeństwa PL e.
Bezpieczne przetwarzanie logiczne i bezpieczne wejścia/wyjścia
Odpowiednie funkcje bezpieczeństwa:
Funkcje zaawansowane:
Wydajne moduły bezpieczeństwa i logiczne serii produktów MOVISAFE ® UCS...B ze zintegrowanymi funkcjami ochronnymi są idealne dla funkcji bezpieczeństwa o mniejszym stopniu złożoności:
Odpowiednie funkcje bezpieczeństwa:
W połączeniu z modułem bezpieczeństwa MOVISAFE® UCS...B, prędkość obrotowa silnika może być niezawodnie monitorowana, na przykład za pomocą enkoderów silnika EI7C/FS, realizując w ten sposób funkcję bezpieczeństwa "SLS" (Safely Limited Speed).
W zależności od wymagań i zastosowań klienta, możemy wdrożyć następujące funkcje bezpieczeństwa do poziomu wydajności (PL) e:
W zależności od wybranej koncepcji bezpieczeństwa, SEW-EURODRIVE oferuje również bezpieczną komunikację pomiędzy stacjonarnymi i mobilnymi sterownikami bezpieczeństwa.
Mechaniczne zabezpieczenie przed kolizją w elektrycznym systemie jednoszynowym do dużych obciążeń zwykle zapewnia utrzymanie zalecanej odległości między nadwoziami na liniach montażowych, na przykład w produkcji motoryzacyjnej, w celu ochrony pracowników. Jednak gdy tylko konieczna staje się większa odległość między nadwoziami, np. podczas montażu modułu czołowego za pomocą urządzenia manipulacyjnego, mechaniczne zabezpieczenie przed kolizją zwykle przestaje działać.
Innowacyjna funkcja bezpieczeństwa "Safe Distance Monitoring" (SDM®) wypełnia tę lukę bezpieczeństwa, oferuje bezpieczne monitorowanie odległości przy zmiennych odległościach i zapewnia większą elastyczność linii montażowych.
Dzięki innowacyjnym, zintegrowanym i parametryzowalnym rozwiązaniom programowym uzupełniamy nasz modułowy system technologiczny do cyfrowej transformacji inteligentnej fabryki.
Łączność od hali produkcyjnej do poziomu IT
Pod marką MAXOLUTION® connected, obszar biznesowy MAXOLUTION® oferuje innowacyjne, inteligentne rozwiązania programowe do digitalizacji i łączenia w sieć całej automatyzacji hali produkcyjnej. MAXOLUTION® connected odwzorowuje komunikację poziomu terenowego (system P) w otwartym, znormalizowanym interfejsie i integruje ją z poziomem IT (system Q). W połączeniu z inteligentną technologią czujników (np. 5G), oprócz danych procesowych rejestrowane są parametry o szerokim zakresie i wyświetlane w cyfrowym bliźniaku całego systemu produkcyjnego.
Właściwości
Zalety
W technologii mobilnego transportu materiałów coraz większą rolę odgrywają indywidualne rozwiązania i wysoka elastyczność - a wszystko to przy stale skracanym czasie rozruchu. Dlatego też firma SEW-EURODRIVE stawia na "parametryzację zamiast programowania". Oprogramowanie MOVIVISION® łączy scentralizowane przechowywanie danych ze zdecentralizowaną inteligencją i jest modułem połączonego modułu MAXOLUTION® "Automotive Production". Główne funkcje to parametryzacja, symulacja/emulacja systemu, wirtualne uruchomienie i szczegółowa diagnostyka. Dzięki szerokiemu zakresowi funkcji MOVIVISION®, wdrażane są nie tylko pojedyncze systemy, ale także różne systemy działające równolegle, które poruszają się i współdziałają synchronicznie w określonych obszarach torów (np. małżeństwo w końcowym montażu motoryzacyjnym przy użyciu ciężkich EMS i produkcyjnych AGV).
Procedura uruchamiania systemu:
Korzyści dla użytkownika:
Motion Profile Manager jest oprogramowaniem dodatkowym dla MOVIVISION® i umożliwia wygodne zarządzanie wysokościami podnoszenia i kątami obrotu w systemie.