-
Wysokie bezpieczeństwo z dużymi przekładniami
Suwnica bramowa w Rheinhafen w Germersheim, wyposażony w dwie przekładnie przemysłowe marki SEW-EURODRIVE zapewnia maksymalne bezpieczeństwo pracy.
Producent dźwigów portalowych w Germersheim jest liderem w zakresie bezpieczeństwa w dziedzinie budowy dźwigów. Filozofią firmy jest nie tylko budowanie urządzeń spełniających stawiane wymagania techniczne, ale produkowanie solidnych produktów końcowych z wystarczającą rezerwą.
Teren firmy producenta dźwigów portalowych znajduje się niedaleko Renu. Ułatwia to przeładunek i transport dźwigów statkami. Budowa dźwigu trwa około jednego roku: od fazy planowania, poprzez budowę konstrukcji metalowej oraz wyposażenie elektryczne do montażu, uruchomienia i odbioru technicznego.
Z uwagi na wysokie wymagania związane z przeładunkiem kontenerów prawidłowa i trwała eksploatacja wszystkich zastosowanych komponentów ma niezmiernie istotne znaczenie.
Jednak dla producentów dźwigów ważna jest nie tylko niezawodność i funkcjonalność układów napędowych. W przypadku solidnych suwnic bramowych ważną rolę odgrywa także sprawny przebieg prac projektowych czy łatwość przeprowadzania usług serwisowych.
Możliwie najwyższe bezpieczeństwo eksploatacyjne oraz wydajność w zakresie przeładunku kontenerów
Wykorzystywana w porcie w Germersheim suwnica bramowa ma długość 126 m, waży 680 ton i może przenosić ładunki o masie sięgającej 65 ton. Solidna technologia konstrukcji maszyn wymaga równie niezawodnych i mocnych napędów dźwignicy. Układ napędowy składa się z dwóch silników trójfazowych 690V oraz dwóch przekładni przemysłowych serii X3FS250/B. To właśnie te urządzenia zapewniają dźwigowi moc i umożliwiają dźwignicy pracę z prędkością do 80 m na minutę. Moc nominalna obu przekładni wynosi 477 kW a znamionowy moment obrotowy 175 kNm. Przekładnia podłączona jest z bębnem za pomocą sprzęgła palcowego. To wyposażenie jest również dostarczane przez SEW-EURODRIVE w postaci zmontowanej.
Pozostałe komponenty układu napędowego firmy SEW-EURODRIVE zapewniają efektywny transport
Aby możliwy był prawidłowy załadunek ciężarówek i pociągów, maszynownia obraca się o 280 stopni. Z tego też względu wykonano ruchome połączenie łożyskowane z wieńcem obrotowym. Konstruktor dźwigu zdecydował się na 2 motoreduktory walcowo-stożkowe typ K107 o mocy nominalnej 7,5 kW. Silniki charakteryzują się wzmocnioną izolacją i wyposażone są w grzałki antykondensacyjne, czujniki temperatury oraz hamulec. Na potrzeby przemieszczania maszynowni oraz kontenerów w suwnicy zastosowano 4 motoreduktory walcowo-stożkowe KT127 o mocy 37 kW. Napędy jezdne wykorzystują połączenie za pośrednictwem wału drążonego oraz opatentowanego przez SEW-EURODRIVE połączenia zaciskowego TorqLOC®. Tego typu cierne połączenie zaciskowe posiada korzystny zakres tolerancji i umożliwia szybki demontaż. Stanowi ono łatwą w konserwacji alternatywę dla konwencjonalnych połączeń takich jak wpust lub pierścień zaciskowy. W zakresie napędów jezdnych producent zamontował 24 motoreduktory walcowo-stożkowe typu KT127 o mocy 22 kW każdy. W tym 4 napędy wyposażone w enkoder, które są odpowiedzialne za pomiar drogi oraz ukosowania suwnicy. Wartości pomiarowe z enkoderów przetwarzane są następnie przez falowniki. Aby zapewnić operatorowi dobry widok na kontenery, kabinę można przemieszczać w przód lub w tył. Za napęd jezdny kabiny odpowiedzialny jest motoreduktor ze zintegrowanym falownikiem serii MOVIMOT® .