Nowy modułowy system serwomotorów

Ta sama tuleja, różne silniki

Opracowaliśmy nasz system CM3... dla Ciebie. Od 2025 roku dostępne są dwa warianty silników. Oba typy silników charakteryzują się wysoką gęstością mocy, kompaktowością i precyzją. Różnica polega na przenoszonym obciążeniu, dla którego silniki są zoptymalizowane. Odkryj swoje idealne rozwiązanie w modułowym systemie serwomotorów.

Nowością w systemie modułowym jest CM3P (High Dynamic) o wyjątkowej dynamice zapewniającej najkrótsze czasy cyklu. W połączeniu z opcjonalnym hamulcem bezpieczeństwa BZ o zwiększonym udźwigu, jest to idealne rozwiązanie, szczególnie do zastosowań w podnośnikach.

CM3P (High Dynamic) zapewnia najkrótsze czasy cykli przy niskich obciążeniach. Wysoka gęstość mocy i maksymalne wartości przyspieszenia są znakami towarowymi tego typu. Dzięki minimalnej bezwładności i wysokiej przeciążalności można uzyskać najkrótsze czasy cyklu, a tym samym zwiększyć opłacalność maszyny.

Oba warianty silników mogą być łączone ze wszystkimi wersjami przekładni SEW-EURODRIVE w sposób modułowy i indywidualny. Ponadto oba typy silników można rozbudować o te same akcesoria i opcje z systemu modułowego. Zapewnia to wysoce elastyczny system modułowy, nawet w przypadku serwomotorów synchronicznych, w którym można znaleźć odpowiedni serwomotor w wymaganej konstrukcji do prawie każdego dynamicznego zastosowania.

Identyczne wymiary, dwa różne warianty silników

Serwomotory synchroniczne wyglądają tak samo z zewnątrz, ale ich wnętrze kryje rewolucyjne zmiany. Dzięki najnowszej technologii uzwojeń i magnesów wymiary pozostają identyczne, ale powstają dwa różne warianty silników. Pozwala to wybrać odpowiedni napęd z taką samą geometrią silnika, niezależnie od tego, czy wymagana jest dynamika, czy duże obciążenia.

Szczegółowe informacje techniczne na temat dwóch konstrukcji silników:

Dowiedz się więcej Dowiedz się więcej

Zasada modułowości to następujące korzyści

  • System modułowy umożliwia indywidualne dostosowanie. Oferuje modułowe serwomotory synchroniczne dostosowane do danego zastosowania z odpowiednimi przekładniami, akcesoriami i opcjami.
    • Bezpośredni montaż standardowych lub precyzyjnych przekładni dla kompaktowego i oszczędzającego miejsce rozwiązania.
    • Wybór dwóch układów hamulcowych - hamulec przytrzymujący z magnesem trwałym i hamulec sprężynowy o zwiększonej wydajności roboczej zapewniający maksymalne bezpieczeństwo i wydajność.
    • Skrócony czas rozruchu dzięki cyfrowej integracji silnika i danych (w tym technologia jednokablowa).
  • Globalna sieć zakładów produkcyjnych i montażowych zapewnia optymalne wymagania logistyczne i najkrótsze czasy dostaw.
  • Kompleksowa koncepcja usług z kompleksową ofertą usług i narzędzi od planowania po konserwację.

Moduły oprogramowania MOVIKIT

MOVIKIT® to predefiniowane moduły oprogramowania, które służą do rozwiązywania prostych funkcji napędowych, a nawet zaawansowanych funkcji sterowania ruchem. Nasz cel - Twoja wartość dodana - znaczne skrócenie czasu uruchamienia dzięki konfigurowalnym funkcjom automatyzacji i sterowania ruchem.

  • MOVIKIT® Robotics obejmuje moduły oprogramowania MOVIKIT® do sterowania robotami.
  • MOVIKIT® MultiAxisController obejmuje moduły oprogramowania MOVIKIT® do centralnego sterowania dowolną liczbą napędów sprzężonych mechanicznie.
Dowiedz się więcej o MOVIKIT®

Jednokablowa technologia zasilania i transmisji danych z cyfrowym enkoderem dla silników synchronicznych

Cyfrowa integracja silników i danych jest możliwa dzięki cyfrowemu złączu MOVILINK® DDI. Podstawą jest technologia jednokablowa. Nasze silniki i falowniki z modułowego systemu automatyzacji MOVI-C® wymagają jedynie przewodu hybrydowego do zasilania i transmisji danych. Z jednej strony kabel hybrydowy zasila silnik, a MOVILINK® DDI, cyfrowy enkoder, przesyła wszystkie niezbędne dane dotyczące zasilania, hamowania i diagnostyki między falownikiem a silnikiem. Oszczędza to czas i koszty podczas instalacji i uruchamiania.

Dowiedz się więcej o technologii jednokablowej

Bezpieczeństwo funkcjonalne

Dwie wersje silników CM3... są dostępne na życzenie również z hamulcem bezpieczeństwa i enkoderem bezpieczeństwa. Mogą one być zintegrowane z serwomotorem pojedynczo lub w kombinacji.

Hamulec bezpieczeństwa może realizować następujące funkcje bezpieczeństwa:

  • SBA (bezpieczne hamowanie)
  • SBH (bezpieczne zatrzymanie)

Enkodery bezpieczeństwa mogą być wykorzystywane do zapewnienia funkcji bezpieczeństwa w odniesieniu do prędkości, kierunku obrotów, zatrzymania i położenia względnego, np. SS1, SS2, SOS, SLA, SLS, SDI i SLI zgodnie z normą IEC 61800 5-2-1.

Przepisy międzynarodowe

W zależności od kraju, zastosowanie technologii napędowej i elektroniki napędowej podlega różnym wymaganiom funkcjonalnym i/lub związanym z produktem. Na przykład przy imporcie towarów muszą być spełnione określone oznaczenia produktów. Zarówno serwomotory synchroniczne o średniej bezwładności, jak i serwomotory synchroniczne o wysokiej dynamice mają wymagane oznaczenia produktów w danym kraju.

Zastosowanie w szerokim zakresie warunków otoczenia

  • Stopień ochrony:
    • Standardowy IP65 zgodnie z normą EN 60529
    • Opcjonalnie IP66
  • Temperatura otoczenia:
    • -20 °C do +40 °C (standardowy zakres temperatur)
    • -20 °C do +60 °C (z obniżeniem wartości znamionowych dla podwyższonej temperatury otoczenia)
    • -40 °C do +10 °C (z obniżeniem dla niskich temperatur)
  • Zrównoważony rozwój i wysoki potencjał oszczędności energii:
    • Odpowiada klasie efektywności energetycznej do IE5 w oparciu o IEC TS 60034-30-2

Wszechstronne akcesoria

  • Wymuszony wentylator chłodzący dla lepszego wykorzystania termicznego silnika
  • Skrzynka zaciskowa
  • Bezpieczna konstrukcja z hamulcem i enkoderem
  • Wszystkie popularne homologacje
  • Opcjonalne systemy enkoderów:
    • Enkoder HIPERFACE® z elektroniczną tabliczką znamionową
    • Technologia dwukablowa
    • Skalowalny (128/1024 sin/cos)
    • Pojedynczy i wieloobrotowy
  • Konstrukcja bez enkodera z hybrydowym złączem wtykowym:
    • Technologia jednokablowa
  • Cyfrowe złącze enkodera MOVILINK® DDI:
    • Technologia jednokablowa
    • Skalowalny (12 bitów / 18 bitów)
    • Pojedynczy i wieloobrotowy
  • Kompatybilne systemy enkoderów innych producentów:
    • DRIVE-CLiQ do pracy ze standardowymi sterownikami Sinumerik i Sinamics firmy Siemens Aktiengesellschaft
    • EnDat2.2 firmy DR. JOHANNES HEIDENHAIN GmbH
    • HIPERFACE® DSL od SICK AG