Nowy, modułowy system synchronicznych silników serwo CM3..

Ta sama obudowa, ale różne wersje silników do zróżnicowanych zastosowań

Rozszerzyliśmy nasz modułowy system synchronicznych silników serwo CM3.. - teraz do Państwa dyspozycji są dwa warianty silnika. Oba silniki charakteryzują się wysoką gęstością mocy, kompaktową obudową i wysoką precyzją. Główna różnica między nimi dotyczy poziomu przenoszonych obciążeń, dla którego zostały zoptymalizowane.

Silnik typu CM3C.. (Medium Inertia) ma zwiększoną bezwładność, dzięki czemu umożliwia bezpieczne, szybkie i niezawodne przenoszenie dużych obciążeń zewnętrznych. W połączeniu z opcjonalnym hamulcem bezpieczeństwa BZ... o zwiększonej wydajności roboczej stanowi idealne rozwiązanie do podnośników.

Nowością jest silnik typu CM3P... (High Dynamic) o wyjątkowej dynamice zapewniającej najkrótsze możliwe czasy cyklu. Wysoka gęstość mocy i maksymalne wartości przyspieszenia to właściwości, które wyróżniają ten wariant silnika. Dzięki minimalnej bezwładności i wysokiej zdolności przeciążeniowej można realizować zadania przy najkrótszych czasach cyklu, zwiększając w ten sposób efektywność maszyn.

Oba warianty silnika można łączyć ze wszystkimi wersjami przekładni dostępnymi w ramach systemu modułowego SEW-EURODRIVE. W ten sposób rozszerzyliśmy ofertę systemu modułowego o synchroniczne silniki serwo charakteryzujące się wysoką elastycznością, dzięki czemu możemy zapewnić odpowiedni silnik do niemal każdej aplikacji.

Na zewnątrz bez zmian, a wewnątrz rewolucja - oto silniki nowej generacji

Synchroniczne silniki serwo z zewnątrz wyglądają identycznie jak poprzednie wersje, jednak w ich wnętrzu kryją się rewolucyjne modyfikacje. Dzięki najnowszej technologii uzwojenia i magnesów powstały dwa różne warianty silnika, choć wymiary ich obudów są takie same. W zależności od potrzeb można wybierać między wariantem do zastosowań o dużej dynamice albo do obsługi dużych obciążeń - w obu przypadkach geometria silnika pozostaje niezmienna.

Szczegółowe informacje techniczne dotyczące obu wersji silnika:

Dowiedz się więcej Dowiedz się więcej

Korzyści wynikające z naszego systemu modułowego

  • Modułowy system daje możliwość indywidualnego dostosowania napędu. Oferuje modułowe zestawienie synchronicznych silników serwo wraz niezbędnymi przekładniami, akcesoriami i opcjami, które są dostosowane do określonej aplikacji.
    • Bezpośredni montaż silnika na przekładni: bezpośredni montaż standardowych lub precyzyjnych przekładni to kompaktowe rozwiązanie, dzięki któremu można zaoszczędzić przestrzeń montażową
    • Dwa układy hamulcowe do wyboru - hamulec trzymający z magnesem trwałym oraz hamulec sprężynowy o zwiększonej wydajności roboczej w celu zapewnienia maksymalnego bezpieczeństwa i wydajności
    • Skrócenie czasu uruchamiania dzięki cyfrowej integracji silnika i danych (w tym technologii jednokablowej MOVILINK DDI)
  • Sieć zakładów produkcyjnych i montażowych zlokalizowanych na całym świecie zapewnia optymalne warunki logistyczne i najkrótsze możliwe terminy dostaw.
  • Kompleksowa koncepcja serwisowa to wszechstronna oferta usług i narzędzi - od planowania po konserwację.

Moduły oprogramowania MOVIKIT

MOVIKIT® to predefiniowane moduły oprogramowania, które znajdują zastosowanie w rozwiązaniach obejmujących od prostych funkcji napędowych po wymagające funkcje Motion Control. Nasz główny cel to maksymalizacja korzyści - poprzez znaczące skrócenie czasów uruchomienia dzięki udostępnieniu konfigurowalnych funkcji automatyzacji oraz sterowania ruchem.

  • MOVIKIT® Robotics obejmuje moduły oprogramowania MOVIKIT® do sterowania robotami.
  • MOVIKIT® MultiAxisController zawiera moduły oprogramowania MOVIKIT® do centralnego sterowania dowolną liczbą mechanicznie połączonych napędów.
Dowiedz się więcej o MOVIKIT®

Technologia jednokablowa zapewniająca zasilanie i transmisję danych z cyfrowym enkoderem do silników synchronicznych

Cyfrowa integracja silnika i danych jest możliwa dzięki cyfrowemu złączu MOVILINK® DDI. Podstawę tego rozwiązania stanowi technologia jednokablowa. Nasze silniki i falowniki z modułowego systemu automatyki MOVI-C® w rzeczywistości wymagają tylko jednego kabla hybrydowego, który odpowiada za zasilanie i transmisję danych.

Z jednej strony kabel hybrydowy zasila silnik, a z drugiej złącze MOVILINK® DDI, pełniące funkcję cyfrowego enkodera, jest odpowiedzialne za transmisję wszystkich niezbędnych informacji między falownikiem a silnikiem, takich jak parametry, dane hamowania i dane diagnostyczne. Technologia jednokablowa pozwala oszczędzać czas i zredukować koszty podczas instalacji i uruchomienia maszyn.

Dowiedz się więcej o technologii jednokablowej

Bezpieczeństwo funkcjonalne

Obie wersje silników serii CM3... są na życzenie dostępne z hamulcem bezpieczeństwa i enkoderem bezpieczeństwa. Mogą one być zintegrowane z silnikiem serwo pojedynczo lub łącznie.

Hamulec bezpieczeństwa może realizować następujące funkcje bezpieczeństwa:

  • SBA (bezpieczne hamowanie mechaniczne)
  • SBH (bezpieczne zatrzymanie hamulca)

Enkodery bezpieczeństwa mogą być wykorzystywane do realizacji funkcji bezpieczeństwa związanych z prędkością, kierunkiem obrotów, zatrzymaniem i pozycją względną, np. SS1, SS2, SOS, SLA, SLS, SDI oraz SLI według normy IEC 61800 5-2.

Przepisy międzynarodowe

W zależności od kraju, zastosowanie techniki napędowej i elektroniki napędowej wiąże się z koniecznością spełnienia określonych wymagań funkcjonalnych lub produktowych. Na przykład przy imporcie towarów należy spełnić określone wymogi dotyczące oznaczenia produktów. Oba synchroniczne silniki serwo - „Medium Inertia“ oraz „High Dynamic“ - posiadają wymagane krajowe oznaczenie produktu.

Możliwość eksploatacji w najróżniejszych warunkach środowiskowych

  • Stopień ochrony:
    • Stopień ochrony IP65 wg EN 60529
    • Opcjonalnie IP66
  • Temperatura otoczenia:
    • -20°C do +40°C (standardowy zakres temperatur)
    • -20 °C do +60°C (ze spadkiem mocy przy podwyższonej temperaturze otoczenia)
    • -40°C do +10 °C (z podjęciem koniecznych środków zaradczych ze względu na niskie temperatury)
  • Zrównoważony rozwój i wysoki potencjał oszczędności energetycznej -
    • Klasa energooszczędności do IE5 według normy IEC TS 60034-30-2

Akcesoria o wszechstronnym zastosowaniu

  • Wentylator zewnętrzny dla lepszego termicznego wykorzystania silnika
  • Skrzynka zaciskowa
  • Wersja bezpieczna z hamulcem i enkoderem
  • Wszystkie standardowe dopuszczenia
  • Opcjonalne układy enkodera:
    • Enkoder HIPERFACE® z elektroniczną tabliczką znamionową
    • Technologia dwukablowa
    • Skalowalność (128/1024 sin/cos)
    • Single Turn oraz Multi Turn
  • Wersja bez enkodera z hybrydowym złączem wtykowym:
    • Technologia jednokablowa
  • Cyfrowe złącze enkodera MOVILINK® DDI:
    • Technologia jednokablowa
    • Skalowalność (12 bitów/18 bitów)
    • Single Turn oraz Multi Turn
  • Kompatybilne układy enkodera innych producentów:
    • DRIVE-CLiQ do pracy z typowymi sterownikami Sinumerik oraz Sinamics firmy Siemens Aktiengesellschaft
    • EnDat 2.2 produkcji DR. JOHANNES HEIDENHAIN GmbH
    • HIPERFACE DSL® firmy SICK AG