Rozszerzyliśmy nasz modułowy system synchronicznych silników serwo CM3.. - teraz do Państwa dyspozycji są dwa warianty silnika. Oba silniki charakteryzują się wysoką gęstością mocy, kompaktową obudową i wysoką precyzją. Główna różnica między nimi dotyczy poziomu przenoszonych obciążeń, dla którego zostały zoptymalizowane.
Silnik typu CM3C.. (Medium Inertia) ma zwiększoną bezwładność, dzięki czemu umożliwia bezpieczne, szybkie i niezawodne przenoszenie dużych obciążeń zewnętrznych. W połączeniu z opcjonalnym hamulcem bezpieczeństwa BZ... o zwiększonej wydajności roboczej stanowi idealne rozwiązanie do podnośników.
Nowością jest silnik typu CM3P... (High Dynamic) o wyjątkowej dynamice zapewniającej najkrótsze możliwe czasy cyklu. Wysoka gęstość mocy i maksymalne wartości przyspieszenia to właściwości, które wyróżniają ten wariant silnika. Dzięki minimalnej bezwładności i wysokiej zdolności przeciążeniowej można realizować zadania przy najkrótszych czasach cyklu, zwiększając w ten sposób efektywność maszyn.
Oba warianty silnika można łączyć ze wszystkimi wersjami przekładni dostępnymi w ramach systemu modułowego SEW-EURODRIVE. W ten sposób rozszerzyliśmy ofertę systemu modułowego o synchroniczne silniki serwo charakteryzujące się wysoką elastycznością, dzięki czemu możemy zapewnić odpowiedni silnik do niemal każdej aplikacji.
Synchroniczne silniki serwo z zewnątrz wyglądają identycznie jak poprzednie wersje, jednak w ich wnętrzu kryją się rewolucyjne modyfikacje. Dzięki najnowszej technologii uzwojenia i magnesów powstały dwa różne warianty silnika, choć wymiary ich obudów są takie same. W zależności od potrzeb można wybierać między wariantem do zastosowań o dużej dynamice albo do obsługi dużych obciążeń - w obu przypadkach geometria silnika pozostaje niezmienna.
Szczegółowe informacje techniczne dotyczące obu wersji silnika:
MOVIKIT® to predefiniowane moduły oprogramowania, które znajdują zastosowanie w rozwiązaniach obejmujących od prostych funkcji napędowych po wymagające funkcje Motion Control. Nasz główny cel to maksymalizacja korzyści - poprzez znaczące skrócenie czasów uruchomienia dzięki udostępnieniu konfigurowalnych funkcji automatyzacji oraz sterowania ruchem.
Cyfrowa integracja silnika i danych jest możliwa dzięki cyfrowemu złączu MOVILINK® DDI. Podstawę tego rozwiązania stanowi technologia jednokablowa. Nasze silniki i falowniki z modułowego systemu automatyki MOVI-C® w rzeczywistości wymagają tylko jednego kabla hybrydowego, który odpowiada za zasilanie i transmisję danych.
Z jednej strony kabel hybrydowy zasila silnik, a z drugiej złącze MOVILINK® DDI, pełniące funkcję cyfrowego enkodera, jest odpowiedzialne za transmisję wszystkich niezbędnych informacji między falownikiem a silnikiem, takich jak parametry, dane hamowania i dane diagnostyczne. Technologia jednokablowa pozwala oszczędzać czas i zredukować koszty podczas instalacji i uruchomienia maszyn.
Obie wersje silników serii CM3... są na życzenie dostępne z hamulcem bezpieczeństwa i enkoderem bezpieczeństwa. Mogą one być zintegrowane z silnikiem serwo pojedynczo lub łącznie.
Hamulec bezpieczeństwa może realizować następujące funkcje bezpieczeństwa:
Enkodery bezpieczeństwa mogą być wykorzystywane do realizacji funkcji bezpieczeństwa związanych z prędkością, kierunkiem obrotów, zatrzymaniem i pozycją względną, np. SS1, SS2, SOS, SLA, SLS, SDI oraz SLI według normy IEC 61800 5-2.
W zależności od kraju, zastosowanie techniki napędowej i elektroniki napędowej wiąże się z koniecznością spełnienia określonych wymagań funkcjonalnych lub produktowych. Na przykład przy imporcie towarów należy spełnić określone wymogi dotyczące oznaczenia produktów. Oba synchroniczne silniki serwo - „Medium Inertia“ oraz „High Dynamic“ - posiadają wymagane krajowe oznaczenie produktu.