MAXOLUTION® to nowoczesne i wydajne rozwiązania zapewniające maksymalną elastyczność oraz płynność produkcji. Kompleksowe usługi oraz narzędzia uzupełniają naszą zindywidualizowaną koncepcję automatyzacji. Nasze wieloletnie doświadczenie oraz międzynarodowe sukcesy sprawiają, że rozumiemy potrzeby związane z procesami automatyzacji produkcji.
Elektryczna kolejka podwieszana (EMS)
Nasze elektryczne kolejki podwieszane umożliwiają wydajny, wielopoziomowy transport w branży motoryzacyjnej dla dużej przepustowości
MAXOLUTION® – usługi dla przemysłu motoryzacyjnego
Nasze usługi MAXOLUTION® dla przemysłu motoryzacyjnego odpowiadają w pełni Państwa wymaganiom oraz zapewniają optymalną wydajność i bezpieczeństwo dla realizacji Państwa projektów.
Wieloletnie doświadczenie oraz wiele projektów na koncie
Rozwiązania MAXOLUTION® zostały zastosowane w przeszło 240 instalacjach
Rozwiązania MAXOLUTION® zostały zastosowane w przeszło 240 instalacjach
Posiadamy 15-letnie doświadczenie w zakresie automatyzacji przemysłu motoryzacyjnego. Nasi branżowi eksperci z technicznym know-how, w ramach współpracy, dzielą się swoją wiedzą zdobytą podczas realizowanych na całym świecie projektów.
1
Projekt referencyjny zrealizowany dla AUDI BRUSSELS S.A./N.V.
Przejdź do Projektu dla fabryki Audi w Brukseli: Dwutorowa elektryczna kolejka podwieszana
2
Przejdź do Projektu dla firmy John Deere: Elektryczna kolejka podwieszana przenośnika kabin
W jakim celu automatyzuje się procesy w przemyśle motoryzacyjnym?
Niemiecki przemysł motoryzacyjny nieustannie inwestuje w badania i rozwój pojazdów, mobilność oraz elastyczne koncepcje produkcyjne.
Rozwój klasycznych i alternatywnych układów napędowych, elektryczna mobilność, cyfrowa rewolucja oprogramowana oraz rozwój systemów do autonomicznej jazdy to wielkie wyzwania przyszłości. Jednak niezależnie od tego:
czy pojazd jest personalizowany, elektryczny, hybrydowy, z silnikiem benzynowym, wysokoprężnym lub wodorowym
czy chodzi o rower elektryczny, motocykl, samochód ciężarowy, użytkowy lub taksówkę powietrzną
czy mowa o pojeździe autonomicznym, prowadzonym przez kierowcę czy takie usługi jak car-sharing
Pojazdy muszą być produkowane wydajnie. Przemysł samochodowy już dziś należy do tych branż, których obszar produkcyjny jest w znacznym stopniu zautomatyzowany. Już od dłuższego czasu produkcja samochodów idzie ramię w ramię z rozwojem automatyzacji.
Jest to konieczne, ponieważ przemysł samochodowy jest bardzo dynamiczny, a produkcja samochodów charakteryzuje się wysoką elastycznością. Automatyzacja oraz inteligentne rozwiązania maksymalizują nie tylko produktywność i wydajność, ale przede wszystkim rentowność oraz konkurencyjność na poziomie globalnym.
Tylko ci producenci, którzy już dziś wdrożyli założenia Przemysłu 4.0, czyli produkcję opartą na przetwarzaniu danych oraz zapewnili cyfrowe połączenie procesów w obszarze produkcji, będą mogli pozostać konkurencyjni.
Jakie korzyści płyną z automatyzacji w przemyśle motoryzacyjnym?
Inteligentne maszyny oraz elastyczne systemy logistyczne zapewniają wymaganą dynamikę w produkcji samochodów. Produkcję można szybko dostosowywać, a zakłady mają możliwość szybkiego reagowania na rosnący popyt w zakresie wariantów poszczególnych modeli.
Tym samym automatyzacja zapewnia producentom samochodów wzrost efektywności oraz możliwości produkcyjne niezależnie od wielkości partii. Ponadto podwyższone zostały standardy pracy i zdrowia pracowników - roboty przemysłowe i samojezdne wózki transportowe AGV wspierają pracowników i przejmują obciążające czynności. Dzięki temu możliwe jest optymalne wykorzystanie zasobów.
Jak będzie wyglądała produkcja samochodów w przyszłości?
Gdy myślimy o produkcji samochodów w przyszłości, wyobrażamy sobie przede wszystkim w pełni zautomatyzowane zakłady produkcyjne wykorzystujące elastyczne wyspy produkcyjne z robotami. Producenci samochodów przyszłości potrzebują jednak czegoś więcej niż robotów - cyfryzacja wkracza do przemysłu motoryzacyjnego:
1) Od operatora do gracza - w taki sposób można by było przynajmniej po części opisać zmiany, które zachodzą w środowisku pracy. Stwierdzenie to nie zawsze jest trafne, ale bardzo dobrze pasuje do punktów, w których Przemysł 4.0 styka się z realnym środowiskiem produkcyjnym. Produkcja wykorzystuje coraz większą ilość cyfrowych pomocników, którzy wspierają operatora. W taki sposób produkcja liniowa zmienia się w elastyczny i tętniący życiem system produkcyjny.
2) W zależności od gustu lub zastosowania użytkownicy samochodów mogą wybrać jeden z wielu dostępnych wariantów karoserii. W wielu zakładach tak zwana strategia platform stanowi podstawę wydajnej produkcji. Taki stan rzeczy szybko się nie zmieni, jednak zmieni się to, jak poszczególne komórki produkcyjne połączone są z kolejnym stanowiskiem procesowym. W ten sposób przystosowanie komórek produkcyjnych będzie łatwiejsze oraz zorientowane na coraz szybciej zmieniające się potrzeby.
3)Autonomiczne systemy asystenckie łączą ze sobą procesy produkcyjne i montażowe w inteligentnej fabryce. Pracują one w oparciu o inteligencję zbiorową albo są wykorzystywane jako mobilne, inteligentne i ergonomiczne stoły warsztatowe. Łączą również elektryczną kolejkę podwieszaną z kolejnymi procesami wymaganymi do skompletowania zlecenia. Wszystkie jednostki mają jedną wspólną cechę - są systemami cyber-fizycznymi, które zawierają wszystkie niezbędne dane.
4) Cyfryzacja oraz wymiana danych to duży potencjał do wdrażania nowoczesnych procesów logistycznych. Gdy producenci i poddostawcy efektywnie integrują nowe technologie, wymieniane są dane dotyczące procesu zamówienia, statusu realizacji zamówienia, dostawy oraz płatności. Jeżeli dane są prawidłowo wykorzystywane, zapewniają elastyczność oraz „łączność” w obrębie łańcucha dostaw. Dzięki temu transport staje się bardziej wydajny, tańszy i bardziej atrakcyjny dla klientów. Cyfrowe platformy umożliwiają prawie w czasie rzeczywistym dostosowanie podaży do popytu. Bezobsługowe systemy transportowe oraz precyzyjna nawigacja odgrywają coraz większą rolę w procesach logistyki w branży motoryzacyjnej.
5)Rzeczywistość wirtualna (VR) oraz rozszerzona rzeczywistość (AR) pozwalają na znaczne skrócenie czasu potrzebnego na uruchomienie fabryk lub ich przebudowę. Dzięki VR pracownicy mogą poznać swoje nowe miejsca pracy oraz procesy zakładowe jeszcze zanim jakiekolwiek stanowisko pracy zostanie zbudowane Po zakończeniu budowy lub przebudowy zakładu, rozszerzona rzeczywistość wspiera pracowników we wdrażaniu nowych procesów poprzez wyświetlanie w ich polu widzenia wskazówek zawierających odpowiednie informacje.
6) W ramach sieci obejmującej wszystkie komponenty - od napędu po technikę sterowania - powstają dane. Dane te przechowywane są w firmowej chmurze. Dzięki specjalnym algorytmom, sztucznej inteligencji (AI - Artificial Intelligence) czy maszynowemu uczeniu się można raportować dane o stanach faktycznych oraz odchyleniach od nich. W ten sposób tworzymy podstawę do opracowania prognoz w ramach konserwacji prewencyjnej oraz planowania przestojów serwisowych.