Nasze przekładnie przemysłowe oraz silniki w podnośni statków w Scharnebeck
Po 35 latach eksploatacji w podnośni statków Scharnebeck w Lüneburgu zmodernizowano technikę napędową. Dostarczyliśmy precyzyjnie dostosowane silniki i przekładnie przemysłowe na potrzeby tej modernizacji. Co w tym wyjątkowego? Chodzi tutaj o przekładnie standardowe, dostosowane konstrukcyjnie do tego zastosowania.
Modernizacja ze wzrostem wydajności
Rozwiązania w podnośni statków w Scharnebeck
Największa na świecie podnośnia statków w mieście Scharnebeck na rzece Elbie składa się z dwóch znajdujących się obok siebie przejazdów, w których niezależnie od siebie poruszają się w dół i w górę dwa koryta. Mają długość 100 m i szerokość 12 m przy głębokości wody wynoszącej ok. 3,4 m. Przenoszą największe ciężary w pełnym tego słowa znaczeniu, ponieważ masa całkowita części ruchomych koryta łącznie z wodą wynosi 11800 ton - tyle co 14 pociągów typu ICE z 16 wagonami każdy. Podnoszenie lub opuszczenie trwa około trzech minut. Całkowity czas przewożenia łącznie z wpłynięciem i wypłynięciem wynosi ok. 15 minut na statek. Wanny zamykane są przednią i tylną bramą sekcyjną. Każda z tych bram podnoszona jest za pomocą dwóch osobno napędzanych łańcuchów ogniwowych, które przebiegają wzdłuż maszynowni po prawej i lewej stronie bramy.
Elektromechaniczne układy techniki napędowej bram pochodzą z początku lat siedemdziesiątych XX wieku. Składają się z asynchronicznego silnika trójfazowego, hamulca bębnowego oraz przekładni przemysłowej, która jest sprzężona mechanicznie z drugą przekładnią przemysłową. Instalacja sprzed 35 lat została poddana gruntownej naprawie, aby zapewnić bezpieczeństwo oraz niezawodność działania.
Na życzenie operatora zmodernizowano całą technikę napędową. W konsekwencji napędy miały charakteryzować się wyższym momentem obrotowym oraz mocą. Zamiast dotychczasowej mocy o wartości 55 kW, nowe silniki miały osiągać moc 75 kW. Również znamionowy moment obrotowy przekładni miał ulec zmianie - z dotychczasowych 80 kNm na 130 kNm.
Nasz silnik trójfazowy DVE280 S4 o mocy 75 kW posłużył jako napęd główny. Został połączony z przekładnią przemysłową X4KS230 za pośrednictwem sprzęgła. Przekładnia składa się z trzech stopni z kołem walcowym oraz pierwszym stopniem z kołem walcowo-stożkowym.
Zainstalowana jednostka napędowa stanowi w znacznym stopniu standardowy pakiet napędowy, który na długie lata zapewni niezawodną pracę, a w przypadku ewentualnej awarii części zamienne będą dostępne praktycznie od ręki.
Wrażenia
Podnośnia statków w mieście Scharnebeck
Technika napędowa SEW-EURODRIVE
Przekładnia przemysłowa oraz silnik pomocniczy
Silnik pomocniczy i przekładnia różnicowa
Podnośnia statków w Lüneburgu
Technika napędowa SEW
Liny stalowe i koła linowe
Podnośnia statków w Lüneburgu
Demontaż bramy wanny
Ekonomiczne rozwiązania podwyższające bezpieczeństwo procesowe
Wymagania klienta
Życzeniem operatora było zachowanie podstawowej struktury systemu. Mechaniczne sprzężenie obu napędów bram miało na życzenie operatora podnośni pozostać w wersji dotychczasowej.
Rozwiązanie:
Aby spełnić ten wymóg, niezbędne było wykonanie mechanicznego sprzężenia między przekładnią główną a drugą przekładnią główną. W oparciu o standardową przekładnię przemysłową serii X4 wyprodukowaliśmy zmodyfikowany model.
SEW podczas Interwencji nr 17: Technika napędowa w podnośni statków
Ładuję materiał wideo...
Po 35 latach eksploatacji w podnośni statków w Lüneburgu zmodernizowano technikę napędową obsługującą bramy. SEW-Eurodrive zastosowało silniejsze silniki oraz przekładnie przemysłowe serii X, które na specjalne życzenie klienta zostały w specjalny sposób zmodyfikowane.
Podnośnia statków w Scharnebeck
11800 t na samą górę! Tak imponującą wydajnością może pochwalić się podnośnia statków w Lüneburgu. Dowiedz się więcej.