Oszczędność miejsca
dzięki indywidualnemu dopasowaniu momentu obrotowego oraz prędkości w ramach 7 oferowanych rozmiarów przekładni.
Wysoka sprawność
dzięki połączeniu przekładni ślimakowej i walcowej.
Cicha praca
dzięki konstrukcji, która redukuje skoki momentu.
Ten typ przekładni swoją efektywność zawdzięcza nieskomplikowanej konstrukcji. A dzięki indywidualnemu dopasowaniu momentu obrotowego do prędkości obrotowej są oszczędne pod względem powierzchni montażowej. Przekładnie serii S pozwolą Państwu zrealizować planowane aplikacje w maszynach lub urządzeniach w sposób nadzwyczajnie oszczędny.
Połączenie przekładni ślimakowej i walcowej umożliwia osiągnięcie zdecydowanie wyższej sprawności niż w przypadku klasycznych przekładni ślimakowych. Zastosowanie liniowego przeniesienia mocy przyczyniło się do tego, że przekładnie walcowo-ślimakowe charakteryzują się szczególnie płynną pracą A dlaczego tak się dzieje? Moment przekazywany jest przez ślimak na ślimacznicę i wał wyjściowy. Redukuje to skoki momentu i hałas.
Zakres przenoszonego przez przekładnie serii S momentu obrotowego obejmuje wartości między 92 a 4000 Nm.
Zastosowanie bez silnika jedynie połowicznym rozwiązaniem? W takiej sytuacji mogą Państwo skorzystać z naszego systemu modułowego i połączyć przekładnię serii S z silnikiem trójfazowym tworząc motoreduktor walcowo-ślimakowy S..DR.. lub z silnikiem serwo tworząc motoreduktor serwo z przekładnią walcowo-ślimakową S..CMP odpowiadający Państwa potrzebom. Mogą wybrać Państwo także pasujący do określonych wymagań osobny silnik trójfazowy lub silnik serwo.
Korzystne ceny przekładni serii S biorą się z ich nieskomplikowanej konstrukcji. Dzięki indywidualnemu dopasowaniu momentu obrotowego do prędkości obrotowej ich montaż zajmuje mało miejsca. Nasza nowa seria S..7p (power) pozwala przenosić dodatkowo wyższy moment obrotowy we wszystkich 7 wielkościach, co przekłada się na wyższą gęstość mocy. Moment obrotowy w serii S..7p jest od 7,5 do 65% większy niż w standardowych przekładniach walcowo-ślimakowych S..7.
Zwiększone dopuszczalne maksymalne momenty obrotowe (Mamax) przekładają się na wyższe współczynniki pracy (fB ) i tym samym większe bezpieczeństwo użytkowania przekładni w instalacji. W przypadku nowych projektów można posłużyć się także przekładnią o mniejszej wielkości. Wyższe współczynniki pracy otwierają nowe możliwości łączenia przekładni z silnikami.
W przekładniach ślimakowych oleje, poza smarowaniem zazębienia, mają również za zadanie odprowadzanie ciepła powstałego w efekcie tarcia. Nasz nowy środek smarny SEW GearOil Poly zwiększa wydajność przekładni walcowo-ślimakowych poprzez zmniejszenie tarcia na zazębieniu i poprawę rozpraszania ciepła. SEW GearOil Poly w porównaniu z mineralnym środkami smarnymi zmniejsza nagrzewanie nawet o 25°C. W zestawieniu z innymi dostępnymi na rynku olejami poliglikolowymi różnica ta wynosi do 7°C.
W ten sposób przekładnie walcowo-ślimakowe S..7p można obciążać wyższym momentem obrotowym. Olej do przekładni SEW GearOil Poly tworzy bardzo dobry film olejowy, który wydłuża okres eksploatacji samego środka smarnego, a także części ulegających zużyciu, takich jak pierścienie uszczelniające oraz łożyska. Ponadto SEW GearOil Poly poprawia sprawność przekładni walcowo-ślimakowych.
W porównaniu do innych typów przekładni, w przełożeniu ślimakowym występuje zwiększone tarcie pomiędzy ślimakiem a ślimacznicą. Stosowanie oleju SEW GearOil Poly skutkuje znakomitym smarowaniem i optymalnym odprowadzaniem ciepła w każdym punkcie pracy, co prowadzi do znaczącej poprawy sprawności całego układu. W ten sposób sprawność przekładni walcowo-ślimakowej S..7p podniosła się aż o 13%. Efekt ten jest widoczny i szczególnie korzystny przy dużych przełożeniach. Wyższa sprawność zapewnia Państwu bezpośrednio wyższy wyjściowy moment obrotowy przy tej samej mocy silnika. W przypadku, gdy wyższy wyjściowy moment obrotowy nie jest odbierany, obciążenie silnika ulega zmniejszeniu, dzięki czemu można zredukować zużycie energii i zmniejszyć jej koszt.
Dzięki zwiększonym momentom obrotowym można w najlepszym przypadku pokusić się o zmniejszenie rozmiarów przekładni, gdyż od teraz będzie można odbierać wyższe momenty obrotowe na mniejszej przestrzeni. Jeżeli zmiana wielkości przekładni nie wchodzi w grę, przy tej samej wielkości przekładni możliwy będzie wyższy poziom rezerw w napędzie.
Przełożenie | i | 3,97 – 288,00 |
Przełożenie przekładni podwójnej | i | 110 – 33 818 |
Maks. wyjściowy moment obrotowy | Nm | 92 – 4 000 |
Zakres mocy silnika (podłączenie za pośrednictwem adaptera silnika AM) | kW | 0,12 – 30 |
Przekładnia | Rozmiar | Mamax [Nm] | Silnik | |
Rodzaj | Moc [kW] | |||
S | 37/37p | 92/105 | 63MS4 – 90M4 | 0,12 – 1,5 |
47/47p | 170/200 | 63MS4 – 100M4 | 0,12 – 3 | |
57/57p | 295/370 | 63MS4 – 100LC4 | 0,12 – 4 | |
67/67p | 520/720 | 63MS4 – 132M4 | 0,12 – 7,5 | |
77/77p | 1270/1500 | 63MS4 – 160MC4 | 0,12 – 15 | |
87/87p | 2280/3000 | 71MS4 – 180L4 | 0,37 – 22 | |
97/97p | 4000/4300 | 71MS4 – 225M4 | 0.,37 – 45 |