• Nasi eksperci rozumieją potrzeby branży i jej oczekiwania
  • Nasza globalna sieć zapewnia dostępność wszędzie i zawsze, kiedy nas potrzebujesz
  • Posiadamy wiedzę i narzędzia, aby zapewnić optymalne doradztwo i wsparcie
Skontaktuj się z nami już teraz
Twoje korzyści

Kompatybilność
Dzięki spójnemu portfolio MOVI-C® można łatwo wybierać pomiędzy rozwiązaniami szafowymi i decentralnymi.

Szybkie i sprawne uruchomianie
Decentralny falownik MOVIPRO® technology współpracuje z silnikami serwo i asynchronicznymi, co pozwala podłączyć enkodery we wszystkich powszechnie oferowanych na rynku standardach.

Oszczędność czasu
Dzięki wykorzystaniu cyfrowej integracji silnika oraz szybkozłączy.

Wysoka wydajność
Urządzenia te sprawdzą się w zastosowaniach o mocy znamionowej silników do 30 kW.

Skalowalne bezpieczeństwo funkcjonalne
Rozwiązania dopasowane do konkretnych wymogów.

Otwartość
Dzięki ustandaryzowanemu interfejsowi komunikacyjnemu oraz predefiniowanym modułom aplikacyjnym MOVIKIT®.

Technika sterowania Technika szafowa Decentralna technika napędowa Technika napędowa

Wysokowydajny i wszechstronny

Portfolio produktowe urządzeń z modułowego systemu automatyki MOVI-C® dla rozwiązań decentralnych zostało opracowane tak, by w jak najbardziej elastyczny sposób dobierać rozwiązania dla różnorodnych aplikacji. Falownik decentralny MOVIPRO® technology to wszechstronne urządzenie oraz najlepszy wybór dla Państwa wymagających zadań związanych ze sterowaniem napędami.

Formularz kontaktowy Kontakt na całym świecie

MOVIPRO® technology - wysokowydajny, uniwersalny, skalowalny

MOVIPRO® technology to falownik należący do grupy rozwiązań decentralnych, który można stosować w aplikacjach o wysokich wymaganiach. Oprócz szerokich możliwości konfiguracji w zakresie techniki bezpieczeństwa umożliwia on implementację kontroli pozycji napędu w oparciu o wszystkie powszechnie spotykane na rynku rodzaje enkoderów. Szeroki zakres dostępnych mocy urządzenia (do 30 kW) pozwala na wykorzystanie go w aplikacjach o zróżnicowanych parametrach pracy – również tych, które wymagają napędów o większej mocy. Dzięki zastosowaniu szybkozłączy podpięcie wszystkich koniecznych przewodów może zostać zrealizowane znacznie szybciej niż w konwencjonalnych rozwiązaniach, co wyraźnie skraca czas instalacji.

Właściwości

  • Rodzaje silników: falowniki MOVIPRO® technology mogą współpracować z silnikami asynchronicznymi (z enkoderem lub bez) oraz z silnikami serwo od firmy SEW-EURODRIVE
  • MOVILINK® DDI: cyfrowy interfejs silnika z elektroniczną tabliczką znamionową zawierającą wszystkie dane jednostki napędowej. Dzięki temu ręczne wprowadzenie danych silnika staję się zbędne, co oszczędza cenny czas i zapobiega potencjalnym błędom podczas uruchomienia.
  • Współpraca z enkoderem: umożliwia podłączenie sprzężenia zwrotnego w postaci enkodera silnikowego (MOVILINK® DDI, sin/ cos, TTL/ HTL, RS422, HIPERFACE®).
  • Podłączenie enkodera zewnętrznego: umożliwia dodatkowo podłączenie enkodera zewnętrznego (EnDAT, SSI, sin/ cos, TTL/ HTL, RS422, HIPERFACE®).
  • Szeroki zakres dopuszczalnego napięcia zasilania pozwala na zastosowanie urządzenia na całym świecie.
  • Tryby regulacji:
    • U/f: uniwersalny tryb dla silników asynchronicznych bez enkodera
    • VFCPLUS: sterowanie o zwiększonej precyzji przeznaczone dla silników asynchronicznych bez enkodera lub ze sprzężeniem zwrotnym
    • CFC: dla aplikacji o zwiększonej dynamice - przeznaczony jest dla silników asynchronicznych i synchronicznych wyposażonych w enkoder
    • ELSM®: dedykowany dla silników synchronicznych bez enkodera

Dane techniczne

  Seria / wykonanie
MPX22.. MPX23..
Rozmiar BG2* BG2E BG3 BG3E*
Masa kg ok. 16 ok. 18 ok. 26 ok. 28
Znamionowy prąd wyjściowy A 5 - 9,5 12,5 / 16 24 / 32 46 / 62
Moc nominalna kW** 2,2 – 4 5,5 / 7,5 11 / 15 22 / 30
Napięcie przyłączeniowe V 3 x 380 – 500 V AC (również jako wariant sieciowy IT)
Wejścia/wyjścia cyfrowe i analogowe
  • do 12 wejść cyfrowych
  • do 8 wyjść cyfrowych
  • jeden styk przekaźnikowy
  • do 2 wejść analogowych
  • do 2 wyjść analogowych
Układ sterowania hamulca
  • zintegrowany prostownik hamulca zasilanego napięciem z sieci prądu stałego 24 V (BMV5)
  • zintegrowany prostownik hamulca zasilanego napięciem z sieci prądu przemiennego 230 V, 400 V oraz 460 V (BD1B)
  • zintegrowany, bezpieczny prostownik hamulca dla prądu przemiennego 230 V, 400 V oraz 460 V (SBM)
  • opcja: dwa zintegrowane prostowniki hamulca zasilanego napięciem z sieci prądu przemiennego (tylko BD1B lub SBM)
Stopień ochrony IP65 zgodnie z EN 60529
Temperatura otoczenia -25 °C do +60 °C (zredukowane parametry wyjściowe urządzenia dla temperatury powyżej 40 °C)

* w przygotowaniu

** obowiązuje w połączeniu z silnikami asynchronicznymi

Wszystkie dane techniczne i dokumenty dotyczące technologii MOVIPRO® znaleźć można tutaj.

Obszary zastosowania

Zdecentralizowane falowniki MOVIPRO® technology przeznaczone są do zastosowań w aplikacjach takich jak:

  • przenośniki podnoszące / opuszczające w przemyśle motoryzacyjnym lub logistyce wewnętrznej
  • nożycowe stoły podnośne w branży motoryzacyjnej
  • elektryczne kolejki podwieszane w branży motoryzacyjnej

Warianty komunikacyjne/ instalacyjne

  • DFC – Direct Fieldbus Communication (PROFINET, EtherNet/IPTM, Modbus TCP)
  • DSI – Direct Systembus Installation (EtherCAT®/SBusPLUS,EtherCAT®/CIA402)

Niezależnie od tego, czy kontrolery ruchu i falowniki mają być wykonane w technice szafowej lub technice decentralnej –  komponenty modułowego systemu automatyki MOVI-C® wspierają wszystkie najpopularniejsze protokoły komunikacyjne oferowane na rynku. W zależności od opracowanej koncepcji maszyny oraz jej układu sterowania, uwzględniając topologię komunikacyjną,  oferujemy Państwu rozwiązanie dopasowane do określonych wymagań.

Odpowiednie moduły aplikacyjne pozwalają na implementację sterowania ruchem napędów, które wykorzystuje profil komunikacyjny EtherCAT CiA402. Dotyczy to również rozwiązań w technice decentralnej, w której napędy sterowane są bezpośrednio lub poprzez specjalne rozdzielacze polowe. Tym samym MOVIPRO® technology pozwala Państwu na elastyczne dopasowanie funkcjonalności zarówno w kwestiach komunikacji sieciowej, jak również w kontekście innych wymagań funkcjonalnych związanych ze sterowaniem ruchem napędów.

Cyfrowa integracja silnika i danych

Technologia jednokablowa do zasilania oraz wymiany danych z cyfrowym enkoderem dla silników synchronicznych i asynchronicznych

Do transmisji danych pomiędzy falownikiem a silnikiem potrzebny jest wyłącznie kabel hybrydowy. Cyfrowy interfejs danych MOVILINK® DDI zapewnia transmisję danych silnika, enkodera, hamulca oraz danych diagnostycznych.

Dowiedz się więcej

Moduły oprogramowania MOVIKIT®

Kategoria „Drive” obejmuje moduły oprogramowania MOVIKIT®, które uruchomione są bezpośrednio w falowniku decentralnym MOVIMOT® flexible:

  • MOVIKIT® Positioning Drive: Moduł MOVIKIT® Positioning Drive umożliwia realizację aplikacji do pozycjonowania z wykorzystaniem standaryzowanego złącza sieciowego.
  • MOVIKIT® RapidCreepPositioning Drive: MOVIKIT® RapidCreepPositioning Drive jest modułem oprogramowania do realizacji klasycznego "pozycjonowania szybkiego/krokowego" bez enkodera.
  • MOVIKIT® Velocity Drive: Moduł MOVIKIT® Velocity Drive umożliwia zastosowania z zadaną prędkością obrotową oraz ustandaryzowanym złączem Feldbus.
Dowiedz się więcej o MOVIKIT®

Przegląd bezpieczeństwa funkcjonalnego w wersji podstawowej

  • zintegrowana funkcja bezpieczeństwa STO (Safe Torque Off) zgodnie z normą IEC 61800-5-2
  • Safety Integrity Level 3 według EN 61800-5-2: 2017, EN 61508: 2010
  • PL e według EN ISO 13849-1: 2015
  • STO (Safe Torque Off) uruchamiane za pomocą sterowania binarnego lub bezpiecznej komunikacji
  • opcja: maksymalnie dwa zintegrowane, bezpieczne prostowniki hamulca (SBC)

Przegląd opcji bezpieczeństwa

Opcje MOVISAFE®
CSB31A (/SBA) CSS.1A (/SSA) CSA31A (/SAA)
Bezpieczne wejścia 4 4 4
Bezpieczne wyjścia 2* 2* 2*
Bezpieczna komunikacja PROFIsafe, CIP SafetyTM, Safety over EtherCAT® PROFIsafe, CIP SafetyTM, Safety over EtherCAT® PROFIsafe, CIP-Safety, Safety over EtherCAT®
Bezpieczne funkcje zatrzymania STO, SS1-t, SBC STO, SS1-t, SBC STO, SS1-t, SBC
Bezpieczne funkcje ruchu SOS, SS1-r, SS2, SLS, SSR, SLA, SSM, SDI SOS, SS1-r, SS2, SLS, SSR, SLA, SSM, SDI
Bezpieczne funkcje pozycjonowania SLI SLI, SLP, SCA

*Liczba wyprowadzanych na zewnątrz bezpiecznych wyjść obniża się w przypadku zastosowania zintegrowanego, bezpiecznego prostownika hamulca (SBC)

Akcesoria

Skrzynka połączeniowa

  • Skrzynka przyłączeniowa ze zintegrowanym przełącznikiem serwisowym, umożliwia szybką instalację i sprawną wymianę urządzenia w przypadku awarii.

Rezystory hamujące

  • Wtykowe, zewnętrzne rezystory hamujące dla wszystkich wielkości

Skrzynka czujnika/ siłownika

  • Skrzynka czujnika/ siłownika zapewniająca uproszczenie układu czujników i siłowników

Klawiatury

  • Klawiatury CBG11A oraz CBG21A mogą być wykorzystywane na potrzeby uruchamiania oraz diagnostyki.
    Dowiedz się więcej

W przygotowaniu: Decentralny moduł kombinowany FEA31A

  • Decentralny moduł kombinowany umożliwiający przetwarzanie dwu enkoderów SSI.

Certyfikaty / Zgodność

  • CE (Europa)
  • UKCA (Wielka Brytania)
  • EAC (Rosja, Białoruś, Kazachstan)
  • UA.TR (Ukraina)

W przygotowaniu:

  • UL
  • CMIM (Maroko)
  • RMC (Australia)

Komentarz

Martin Süß,
kierownik produktu MOVIPRO® technology, SEW-EURODRIVE

MOVIPRO® technology łączy w sobie elastyczność znaną z technologii szaf rozdzielczych z zaletami instalacyjnymi oraz wysoką wytrzymałością znaną z techniki decentralnej. Falownik decentralny imponuje wydajnością i skalowalną konstrukcją, co czyni go najlepszym wyborem dla szerokiego zakresu zastosowań. Ponadto ten wszechstronny geniusz może być szybko i bezpiecznie zainstalowany decentralnie dzięki obudowie o wysokim stopniu ochrony oraz interfejsom wtykowym, dzięki czemu klient nie potrzebuje dodatkowej szafy sterowniczej.

Dzięki MOVIPRO® technology oraz modułowemu systemowi automatyki MOVI-C® klient ma wybór - może realizować swoje zastosowania z wykorzystaniem technologii szaf rozdzielczych bądź techniką decentralną. Realizacja i obsługa odbywają się identycznie - do wymagań środowiskowych dostosowuje się jedynie obudowę i interfejsy.

Więcej informacji

Rozporzędzenie w sprawie ekoprojektów

Rozporządzenie dotyczące projektowania ekologicznego będzie mieć od dnia 1. lipca 2021 roku znaczący wpływ na wyposażenie maszyn i urządzeń.

Dowiedz się więcej