• Szczegółowe informacje o Państwa indywidualnym produkcie
  • Dane CAD oraz dokumentacja dotycząca Państwa konfiguracji
  • Bezpośrednia możliwość wysłania zapytania lub złożenia zamówienia
Skonfiguruj produkt teraz
Twoje korzyści

Kompaktowa konstrukcja
Moc znamionowa w zakresie między 0,8 a 2,1 kW, moc szczytowa sięgająca nawet 6,3 kW, w pełni zintegrowany, do 50% lżejszy niż standardowe rozwiązania napędowe.

Uniwersalne zastosowanie
Redukcja wariantów dzięki optymalnym wymiarom urządzenia, wysoki zakres prędkości obrotowej oraz niesamowita zdolność przeciążeniowa wynosząca aż do 300 % znamionowego momentu obrotowego.

Wydajność
Klasa sprawności silnika IE5 wg IEC TS 60034-30-2; straty mocy systemu są do 50% niższe niż w przypadku IES2 wg IEC 61800-9-2.

Niski poziom hałasu
O 75% cichsze niż dostępne na rynku silniki trójfazowe i bezwentylatorowe chłodzenie konwekcyjne do pracy w środowiskach o podwyższonych wymaganiach.

Wszechstronna łączność
Wydajne połączenie z wszystkimi powszechnie stosowanymi systemami komunikacyjnymi.

Technika sterowania Technika szafowa Decentralna technika napędowa Technika napędowa

Układ napędowy jako silnik zintegrowany z falownikiem

Wykorzystaliśmy modułowy system automatyki MOVI-C® jako podstawę do dalszego rozwoju systemu napędowego MOVIGEAR®. W ten sposób powstał MOVIGEAR® performance, który poszerza funkcjonalność i spójność naszych istniejących produktów, zwiększając tym samym zakres możliwych zastosowań decentralnej techniki napędowej SEW-EURODRIVE, wykorzystywanej przez Klientów od kilkudziesięciu lat.

Jednostka napędowa MOVIGEAR® performance składa się z decentralnego falownika, silnika synchronicznego z magnesem trwałym oraz przekładni. Te trzy główne komponenty zostały zamknięte w kompaktowej obudowie odlewanej z aluminium. MOVIGEAR® performance to gotowy do użycia system, który zajmuje niewiele miejsca i pozwala na niezawodne przetwarzanie dużych ilości w krótszym czasie.

Formularz kontaktowy Kontakt na całym świecie Moduły oprogramowania MOVIKIT

Kompaktowa konstrukcja i wysoka zdolność przeciążeniowa

Aktywując ten film, Youtube przekaże dane do USA. Więcej w naszej polityce prywatności.

Układ napędowy jako silnik zintegrowany z falownikiem

Dzięki zintegrowanemu złączu cyfrowemu przekazywanie informacji o silniku odbywa się na podstawie tzw. elektronicznej tabliczki znamionowej oraz sygnałów z czujników do falownika sterującego, bez dodatkowych nakładów potrzebnych na instalację. Wszelka komunikacja realizowana jest poprzez złącza sieciowe takie jak np. PROFINET IO, EtherNet/IPTM, Modbus TCP, POWERLINK/ CiA 402, EtherCAT®/SBusPLUS oraz EtherCAT®/CiA 402, jak również zintegrowane cyfrowe wejścia i wyjścia. MOVIGEAR® performance jest tym samym idealnym towarzyszem dla dynamicznych aplikacji przenośnikowych.

Nową jednostkę napędową wyróżnia kompaktowość oraz wysoka zdolność przeciążeniowa. Dzięki spełnieniu normy IE5, najwyższej możliwej klasy wydajności energetycznej silnika zgodnie z IEC TS 60034-30-2, jak również maksymalnej wydajności systemowej zgodnie z IEC 61800-9-2 jednostka MOVIGEAR® performance przewyższa dotychczasowe, dostępne na rynku rozwiązania.

Właściwości

  • W pełni zintegrowana i kompaktowa budowa: silnik synchroniczny z magnesem trwałym, przekładnia i falownik połączone w jedną mechatroniczną jednostkę napędową
  • Uniwersalna konstrukcja /MU (M1, M2, M3, M4, M5, M6): wyrównanie ciśnień przekładni /PG
  • Rodzaj wykonania wału drążonego:
    • z wpustem
    • z połączeniem zaciskowym TorqLOC®
  • Średnica wału drążonego:
    • MGF..2-C: 20 mm, 25 mm, 30 mm, 35 mm, 40 mm
    • MGF..4-C / MGF..4-C/XT: 30 mm, 35 mm, 40 mm
  • Zakres liczby obrotów napędu zakres regulacji prędkości obrotowej 1:40 (bez enkodera):
    • MGF..2-C: 0,9 – 593 min-1
    • MGF..4-C / MGF..4-C/XT: 0,9 – 566 min-1
  • Napięcie zasilające: 380 V - 500 V przy 50/60 Hz (dostępne również w wersji sieci IT)
  • Zdolność przeciążeniowa do 300%
    • przeciwdziała przewymiarowaniu napędu w trybie eksploatacji statycznej
    • redukcja infrastruktury zasilania
    • zapobiega przeciążeniu dzięki zintegrowanym mechanizmom ochronnym

Dane techniczne

Seria / wykonanie MGF..2-C MGF..4-C MGF..4-C/XT
Waga
kg
16 26 28
Klasa momentu obrotowego
Nm
200 400 400
Moc znamionowa
kW
0,8 1,5 2,1
Zakres liczby obrotów napędu
min-1
0,9 – 593 0,9 – 566 0,9 – 566
Napięcie zasilające
V
380 V – 500 V przy 50/60 Hz 380 V – 500 V przy 50/60 Hz 380 V – 500 V przy 50/60 Hz
Średnica wału drążonego
mm
20 / 25 / 30 / 35 / 40 30 / 35 / 40 30 / 35 / 40

Gotowa do zastosowania w Państwa aplikacji

Dynamiczna technika transportu bliskiego:

  • regulacja prędkości
  • pozycjonowanie

Obszary zastosowania:

  • w poziomych systemach transportowych w intralogistyce i obsłudze paczek
  • w przemyśle napojowym i spożywczym
  • w przemyśle samochodowym
  • w przenośnikach bagażu na lotniskach

A może wolą Państwo zainstalować falownik oddzielnie w pobliżu napędu i nadal korzystać z zalet MOVIGEAR®?

Nasza jednostka napędowa MOVIGEAR® classic w połączeniu z MOVIMOT® flexible idealnie nadaje się do systemów, w których zastosowano montaż oddzielny.

Twoje korzyści

  • duży potencjał oszczędności energii dzięki silnikowi wykonanemu w technologii IE5
  • szczególnie kompaktowa konstrukcja dzięki integracji przekładni, silnika i falownika
  • rozszerzone spektrum zastosowania wynikające z opcjonalnych enkoderów silnika
  • cicha praca bez wentylatora zapewnia przyjemną atmosferę pracy
  • wydajne połączenie z wszystkimi powszechnie stosowanymi systemami komunikacyjnymi

MOVIGEAR® performance w nowej wersji do eksploatacji w strefach mokrych /WA

Podobnie jak jednostka napędowa MOVIGEAR® classic, MOVIGEAR® performance jest również dostępna w wersji do eksploatacji w strefach mokrych /WA. Wersja ta szczególnie nadaje się do środowisk o specjalnych wymaganiach dotyczących regularnego czyszczenia lub eksploatacji w niskich temperaturach.

Elementy wersji do eksploatacji w strefach mokrych /WA:

  • Wał wyjściowy, śruby oraz zawór odpowietrzający wykonane ze stali nierdzewnej
  • Stopień ochrony IP66
  • Środki ochrony powierzchniowej HCP200 dostępne w czterech kolorach: popielaty, ultramaryna, białe aluminium oraz czarny głęboki
  • Środki ochrony powierzchniowej HCP200F z certyfikacją FDA dostępne w dwóch kolorach: popielaty i czarny głęboki
  • Śrubunek wyrównujący ciśnienie /PE
  • osłona wału wyjściowego (po stronie B)

Obszary zastosowań w zależności od wersji i podstawowych wymagań

Wymagania Standardowe aplikacje przenośnikowe Aplikacje przenośnikowe w obszarach charakteryzujących się regularnym czyszczeniem oraz mokrym smarowaniem
Wersja napędu Standard Wersja do eksploatacji w strefach mokrych / WA
Wymagania względem systemu napędowego / powierzchni
  • Regularne czyszczenie lub mokre smarowanie
  • Wysoki stopień odporności chemicznej
  • Wysoki stopień odporności chemicznej
    Pośredni kontakt z transportowanym materiałem, np. produkty spożywcze
Wymagany stopień ochrony IP65 IP66
Zastosowania docelowe np. logistyka, branża motoryzacyjna np. przemysł napojowy, piekarnie, młyny

Wersje komunikacji/instalacji:

  • DFC – Direct Fieldbus Communication (PROFINET, EtherNet/IPTM, Modbus TCP, POWERLINK/ CiA 402)
  • DBC – Direct Binary Communication
  • DAC – Direct AS-Interface Communication
  • DSI – Direct System Bus Installation (EtherCAT®/SBusPLUS, EtherCAT®/CiA 402)

Wejścia/wyjścia cyfrowe i analogowe:

  • DFC/DSI: do 4 wejść cyfrowych oraz do 2 wejść lub wyjść cyfrowych
  • DBC: 4 wejścia cyfrowe / 1 wyjście przekaźnikowe oraz 1 wejście analogowe (0 - 10 V, 0 - 20 mA, 4 - 20 mA)
  • DAC: 4 wejścia cyfrowe / 1 wyjście przekaźnikowe

Topologie

Niezależnie od tego, czy chodzi o technikę sterowania, falowniki czy napędy, zainstalowane centralnie czy w polu - wszystkie komponenty modułowego systemu automatyki MOVI-C®wspierają wszystkie protokoły komunikacyjne.

Państwo planują swoje maszyny zgodnie z wybraną topologią sterowania, komunikacji lub instalacji, a nasze urządzenia oraz oprogramowanie dostosuje się i wprawi maszyny w ruch.

Dostosowane indywidualne rozwiązania - również w przypadku rozległych instalacji zdecentralizowanych. Nasza jednostka napędowa MOVIGEAR® performance jest wyposażona w interfejsy każdej magistrali komunikacyjnej. Tylko jedna z wielu możliwości - bezpośrednie połączenie ze sterowaniem.

Dowiedz się więcej

Moduły oprogramowania MOVIKIT®

Kategoria "Drive" obejmuje moduły oprogramowania MOVIKIT®, które są bezpośrednio obsługiwane na jednostce napędowej MOVIGEAR® performance:

  • MOVIKIT® Positioning Drive umożliwia aplikacje pozycjonujące z ustandaryzowanym interfejsem magistrali polowej.
  • MOVIKIT® RapidCreepPositioning Drive to moduł oprogramowania do realizacji klasycznego pozycjonowania z szybką/pełzającą prędkością bez enkodera silnika.
  • MOVIKIT® Velocity Drive pozwala na korzystanie z aplikacji z kontrolą prędkości i ustandaryzowanym interfejsem magistrali polowej.

Dowiedz się więcej o MOVIKIT®

Cyfrowa integracja silnika i danych

Zintegrowany interfejs cyfrowy do transmisji danych z silnika do falownika

Dzięki zintegrowanemu złączu cyfrowemu MOVILINK® DDI informacje z elektronicznej tabliczki znamionowej silnika oraz sygnały z czujników przekazywane są do falownika - bez dodatkowych nakładów związanych z instalacją.

Dowiedz się więcej

Przegląd bezpieczeństwa funkcjonalnego

  • zintegrowana funkcja bezpieczeństwa STO (Safe Torque Off) zgodnie z normą IEC 61800-5-2
  • Safety Integrity Level 3 według EN 61800-5-2: 2017, EN 61508: 2010.
  • PL e według EN ISO 13849-1: 2015
  • opcjonalnie z PROFIsafe oraz FSoE
  • CIP-Safety
  • zintegrowane bezpieczne wejścia cyfrowe w połączeniu z opcją CSL51A

Dostępne opcje

Opcjonalny enkoder

  • Enkoder absolutny Multi-Turn/AZ1Z do pozycjonowania i rozszerzonego zakresu regulacji 1:2000

Opcjonalne złącza

  • AC 400 V - zasilanie za pomocą M15 lub M23
  • Bezpieczne wyłączenie momentu obrotowego (STO) ze złączami M12 (A-code, 5-pinowe)
  • DC 24 V - napięcie podtrzymujące ze złączami M12 (L-code, 5-pinowe)
  • Złącze M23 do instalacji hybrydowej
  • Złącze sieci przemysłowej (w zależności od wybranego wariantu komunikacji)
  • Wejścia/wyjścia cyfrowe (w zależności od wybranego wariantu komunikacji)
  • Złącza mogą być również wykorzystane do tworzenia pętli.

Opcja DynaStop®

  • Funkcja hamulca elektrodynamicznego DynaStop® (/DSP)

Warunki środowiskowe

  • Stopień ochrony: Stopień ochrony IP65 wg EN 60529
  • Temperatura otoczenia: -30 °C do +60 °C (w zależności od wersji)
  • Trwałość oraz wysoki potencjał oszczędności energii:
    • Sprawność systemu napędowego według IEC 61800-9-2 (Power Drive System): wykazuje najwyższą zdefiniowaną klasę energooszczędności IES2 według IEC 61800-9-2 dla systemu złożonego z silnika i elektroniki
    • Sprawność silnika wg IEC 60034: odpowiada klasie sprawności IE5 według IEC TS 60034-30-2

Certyfikaty / Zgodność

  • CE (Europejski Obszar Gospodarczy)
  • CMIM (Maroko)
  • EAC (Unia Celna Rosji, Kazachstanu i Białorusi)
  • RCM (Australia i Nowa Zelandia)
  • UA.TR (Ukraina)
  • UKCA (Wielka Brytania)
  • UL (USA i Kanada)

Gotowy do użycia w Twojej aplikacji:

Jednostka napędowa MOVIGEAR® performance

MOVIGEAR® performance to system gotowy do natychmiastowego użycia, który zajmuje niewiele miejsca i niezawodnie umożliwia obsługę ogromnych ilości w krótszym czasie.

Potrzebujesz produktu do zastosowań w środowisku mokrym?

Nasza jednostka napędowa MOVIGEAR® classic jest szczególnie polecana dla przemysłu napojów oraz spożywczego.

Dowiedz się więcej.

Twoje korzyści

MOVIGEAR® performance - zastosowanie w firmie Hermes Fulfilment

Wymagania

Hermes Fulfilment, jedno z największych i najnowocześniejszych centrów wysyłkowych tego typu w Europie, zostało zmodernizowane dzięki zastosowaniu jednostek MOVIGEAR® performance.

Rozwiązanie

Zainteresowany Obejrzyj film i poznaj szczegóły dotyczące tego case study!

Komentarz

Tobias Nittel,
odpowiedzialny za portfolio produktów decentralnej techniki napędowej, SEW-EURODRIVE

„Modułowy system automatyki MOVI-C® umożliwia klientom realizację ich zastosowań zarówno z falownikami w szafie sterowniczej, jak również z elektroniką napędową zamontowaną przy silniku czy zintegrowaną w silniku, bez odczuwalnej różnicy w projektowaniu, obsłudze czy wydajności. Cyfrowa integracja silnika stanowi elementarny moduł platformy. Obok automatycznego uruchamiania układ przeniesienia napędu umożliwia również transmisję różnych sygnałów czujników od silnika do elektroniki bez dodatkowych nakładów instalacyjnych.”

Bezpłatne szkolenia online

Oferta bezpłatnych szkoleń online, dostępnych 24/7.

Dowiedz się więcej.