• Szczegółowe informacje o Państwa indywidualnym produkcie
  • Dane CAD oraz dokumentacja dotycząca Państwa konfiguracji
  • Bezpośrednia możliwość wysłania zapytania lub złożenia zamówienia
Skonfiguruj produkt teraz
Twoje korzyści

Wszechstronny
Umożliwia sterowanie wszystkimi typami silników synchronicznych i asynchronicznych. Dodatkowo można zastosować opcjonalne enkodery silnikowe lub hamulce mechaniczne.

Inteligentny
Informacje z elektronicznej tabliczki znamionowej oraz dane z układu hamowania i inne dane diagnostyczne przesyłane są bezpośrednio do falownika.

Prosty
Inteligentne, cyfrowe połączenie za pomocą jednego znormalizowanego kabla hybrydowego umożliwia dostarczenie zasilanie, a także transmisję danych pomiędzy zdecentralizowanym falownikiem a silnikiem.

Bezpieczny
Zintegrowana funkcja bezpieczeństwa STO (Safe Torque Off) w PL e. sterowana przez wejścia binarne lub opcjonalnie z wykorzystaniem PROFINET®/PROFIsafe.

Technika sterowania Technika szafowa Decentralna technika napędowa Technika napędowa

Na bazie naszego modułowego systemu automatyki MOVI-C® udoskonaliliśmy nasze decentralne portfolio produktów. Dzięki MOVIMOT® flexible przy instalacji decentralnej falownika można zastosować montaż przysilnikowy. Silnik synchroniczny czy asynchroniczny – za pomocą MOVIMOT® flexible mogą Państwo zadecydować, która technologia silnika jest dla Państwa korzystniejsza.

Formularz kontaktowy Kontakt na całym świecie

Aktywując ten film, Youtube przekaże dane do USA. Więcej w naszej polityce prywatności.

Falownik decentralny MOVIMOT® flexible składa się z falownika oraz skrzynki zaciskowej z funkcją rozdzielacza obiektowego.

Produkt MOVIMOT® flexible dostępny jest w dwóch wariantach. MMF1 jako wariant podstawowy posiada wszystkie funkcje falownika. MMF3 oferuje natomiast poza pakietem podstawowym dodatkowe opcje ułatwiające instalację i obsługę. Na przykład rozłącznik obciążenia (z lub bez zintegrowanego wyłącznika nadmiarowo-prądowego) oraz instalację przygotowaną do montażu panelu sterowania. Dodatkowo może zostać zintegrowany także włącznik kluczykowy ze stykiem sygnału zwrotnego.

Klasa mocy 1 (rozmiar 1/1E) decentralnego falownika dzięki wyjściowym prądom znamionowym w zakresie wartości od 2,0, 2,5, 3,2, 4,0 oraz 5,5 A umożliwia osiągnięcie mocy między 0,55 a 2,2 kW (w zależności od typu silnika). Klasa mocy 2 (rozmiar 2/2E) ze znamionowymi prądami wyjściowymi o wartości 7,0, 9,5, 12,5 oraz 16,0 A zapewnia moc wyjściową od 3,0 kW do 7,5 kW.

Właściwości

  • Typy silników: możliwość łączenia z napędami synchronicznymi/asynchronicznymi SEW (z enkoderem lub bez) i silnikami innych producentów
  • Współpraca z enkoderem: obsługa wszystkich enkoderów silnika firmy SEW-EURODRIVE ze zintegrowanym złączem DDI
  • Napięcie zasilające: 380 V - 500 V przy 50/60 Hz (dostępne również w wersji sieci IT)
  • MOVILINK® DDI: cyfrowy interfejs silnika z elektroniczną tabliczką znamionową zawierającą wszystkie dane jednostki napędowej. Konieczność manualnego uruchamiania silnika staje się w takim przypadku zbędna, co pozwala zaoszczędzić cenny czas i zapobiec potencjalnym błędom podczas tej procedury.
  • Tryb regulacji
    • U/f: uniwersalny tryb dla silników asynchronicznych bez enkodera
    • VFCPLUS: wszechstronny tryb dla silników asynchronicznych z enkoderem lub bez
    • CFC: szczególnie dynamiczny tryb dla silników asynchronicznych i synchronicznych z enkoderem
    • ELSM®: wydajny tryb dla silników synchronicznych bez enkodera
  • Zdolność przeciążeniowa do 300% wartości IN
    • zapobiega przewymiarowaniu napędu bazując na zapotrzebowaniu statycznym aplikacji
    • redukcja infrastruktury zasilania
  • Waga (w zależności od elektroniki napędu falownika)
    • 1/1E.: 3,5 – 5,5 kg
    • 2/2E.: 9,5 - 10 kg
  Seria / wykonanie
MMF1. MMF3.
Rozmiar Size 1 Size 1E Size 1 Size 1E Size 2 Size 2E
Masa [kg] 3.5 4 5 5.5 9.5 10
Znamionowy prąd wyjściowy [A] 2 – 3.2 4 – 5.5 4 – 5.5 2 – 3.2 7 – 9.5 12.5 – 16
Moc nominalna [kW]* 0.55 – 1.1 1.5 – 2.2 0.55 – 1.1 1.5 – 2.2 3.0 – 4.0 5.5 – 7.5
Napięcie przyłączeniowe [V] 3 × AC 380 V – 500 V    

* obowiązuje w połączeniu z silnikami asynchronicznymi

Gotowy do użycia w Państwa aplikacji

MOVIMOT® flexible to falownik o wszechstronnym zastosowaniu, wyposażony w skrzynkę przyłączeniową z funkcją rozdzielacza polowego do montażu blisko silnika.

Od technologii dynamicznego transportu materiałów z osiami o kontrolowanej prędkości aż po zadania pozycjonowania:

  • Poziome i pionowe systemy przenośnikowe dla logistyki paczek i intralogistyki, w tym obsługi bagażu na lotniskach
  • Przemysł spożywczy i napojów
  • Branża motoryzacyjna

Szukają Państwo jeszcze prostszego rozwiązania z falownikiem zintegrowanym z silnikiem?

Nasza zaawansowana jednostka napędowa MOVIMOT® łączy silnik asynchroniczny z falownikiem, dzięki czemu jest wszechstronnym urządzeniem do stosowania w wielu inteligentnych zastosowaniach logistycznych.

Dowiedz się więcej

Warianty komunikacji/instalacji:

  • DFC – bezpośrednia komunikacja przez magistralę (PROFINET, EtherNet/IPTM, Modbus TCP, POWERLINK)
  • DSI – bezpośrednia instalacja na magistrali systemowej (EtherCAT®/SBusPLUS)
  • DBC – bezpośrednia komunikacja binarna
  • DAC – bezpośrednia komunikacja AS-Interface

Wejścia/wyjścia cyfrowe i analogowe:

  • DFC/DSI: Do 7 wejść cyfrowych oraz do 2 wejść lub wyjść cyfrowych
  • DBC: 4 wejścia cyfrowe / 1 wyjście przekaźnikowe oraz 1 wejście analogowe (0 – 10 V, 0 – 20 mA, 4 – 20 mA)
  • DAC: 4 wejścia cyfrowe / 1 wyjście przekaźnikowe

Topologie

Niezależnie od tego, czy chodzi o technikę sterowania, falowniki czy napędy, zainstalowane centralnie czy w polu - wszystkie komponenty modułowego systemu automatyki MOVI-C® wspierają wszystkie protokoły komunikacyjne.

Państwo planują swoje maszyny zgodnie z wybraną topologią sterowania, komunikacji lub instalacji, a nasze urządzenia oraz oprogramowanie dostosuje się i wprawi maszyny w ruch.

Indywidualne aplikacje sterowania ruchem coraz częściej oparte są na profilu EtherCAT® CiA402. Dotyczy to również zastosowań decentralnych, w których różne napędy sterowane są za pośrednictwem rozdzielaczy obiektowych. Niezależnie od tego czy chodzi o magistralę komunikacyjną czy inne rodzaj komunikacji - MOVIMOT® flexible zapewnia wszystkie możliwe kombinacje.

Dowiedz się więcej: Topologie sterowania i komunikacji oraz topologie instalacji

Moduły oprogramowania MOVIKIT®

Kategoria "Drive" obejmuje moduły oprogramowania MOVIKIT®, które są bezpośrednio obsługiwane na zdecentralizowanym falowniku elastycznym MOVIMOT®:

  • MOVIKIT® Positioning Drive umożliwia aplikacje pozycjonujące z ustandaryzowanym interfejsem magistrali polowej.
  • MOVIKIT® RapidCreepPositioning Drive to moduł oprogramowania do realizacji klasycznego pozycjonowania z szybką/pełzającą prędkością bez enkodera silnika.
  • MOVIKIT® Velocity Drive pozwala na korzystanie z aplikacji z kontrolą prędkości i ustandaryzowanym interfejsem magistrali polowej.

Dowiedz się więcej o MOVIKIT®

Cyfrowa integracja silnika i danych

Technologia jednokablowa do zasilania oraz wymiany danych z cyfrowym enkoderem dla silników synchronicznych i asynchronicznych

Do transmisji danych pomiędzy falownikiem a silnikiem potrzebny jest wyłącznie kabel hybrydowy. Cyfrowy interfejs danych MOVILINK DDI® zapewnia transmisję danych silnika, enkodera, hamulca oraz danych diagnostycznych.

Dowiedz się więcej

Przegląd bezpieczeństwa funkcjonalnego

  • Zintegrowana funkcja bezpieczeństwa STO (Safe Torque Off) zgodnie z normą IEC 61800-5-2
  • Safety Integrity Level 3 według EN 61800-5-2: 2017, EN 61508: 2010
  • PL e według EN ISO 13849-1: 2015
  • Opcjonalnie: CSB51A na potrzeby STO za pośrednictwem PROFIsafe, CIP-Safety lub FSoE
  • Opcjonalnie: CSL51A na potrzeby bezpiecznych wejść, SLS oraz STO za pośrednictwem PROFIsafe, CIP-Safety lub FSoE
    • Funkcje bezpieczeństwa: funkcje bezpiecznego zatrzymania, funkcje bezpiecznego ruchu

Pozostałe opcje

Kompatybilność z enkoderami

  • Enkoder typu Single Turn /EI8Z do pozycjonowania i na potrzeby rozszerzonego zakresu nastawczego prędkości obrotowej
  • Enkoder Multi Turn MOVILINK® DDI / AK8Z
  • Enkoder Single Turn / EZ2Z
  • Enkoder Multi Turn / AZ2Z
  • Bezpieczny enkoder Single Turn /EI7C-FS (dla funkcji bezpieczeństwa SLS) w przygotowaniu

Opcja DynaStop®

Funkcja hamulca elektrodynamicznego DynaStop® (/DSP)

Opcjonalne złącza

  • AC 400 V - zasilanie za pomocą M15 lub M23
  • Bezpieczne wyłączenie momentu obrotowego (STO) ze złączami M12 (A-code, 5-pinowe)
  • DC 24 V - napięcie podtrzymujące ze złączami M12 (L-code, 5-pinowe)
  • Złącze M23 do instalacji hybrydowej
  • Złącze sieci przemysłowej (w zależności od wybranego wariantu komunikacji)
  • Wejścia/wyjścia cyfrowe (w zależności od wybranego wariantu komunikacji)
  • Odejście silnikowe z złączem wtykowym M23
  • Złącza wtykowe mogą być również wykorzystane do tworzenia pętli (w zależności od mocy).

Opcja układu sterowania hamulcem

  • Zintegrowany prostownik hamulca HV do 110-AC 500V
  • Prostownik hamulca DC-24V

Inne opcje

  • Opcjonalnie ze zintegrowanym rozłącznikiem obciążenia oraz stykiem sygnału zwrotnego

Warunki otoczenia

  • Stopień ochrony: Stopień ochrony IP65 wg EN 60529
  • Temperatura otoczenia: -30 °C do +60 °C (w zależności od wersji
  • Trwałość oraz wysoki potencjał oszczędności energii:
    • Zwiększona efektywność energetyczna dzięki zintegrowanemu trybowi standby i optymalizacji przepływu

Certyfikaty / Zgodność

  • CE (Europejski Obszar Gospodarczy)
  • CMIM (Maroko)
  • EAC (Unia Celna Rosji, Kazachstanu i Białorusi)
  • RCM (Australia i Nowa Zelandia)
  • UA.TR (Ukraina)
  • UKCA (Wielka Brytania)
  • UL (USA i Kanada)

Komentarz

Tobias Nittel,
odpowiedzialny za portfolio produktów decentralnej techniki napędowej, SEW-EURODRIVE

Modułowy system automatyki MOVI-C® umożliwia klientom realizację ich zastosowań zarówno z falownikami w szafie sterowniczej, jak również z elektroniką napędową zamontowaną przy silniku czy zintegrowaną w silniku, bez odczuwalnej różnicy w projektowaniu, obsłudze czy wydajności. Cyfrowa integracja silnika stanowi elementarny moduł platformy. Obok automatycznego uruchamiania układ przeniesienia napędu umożliwia również transmisję różnych sygnałów czujników od silnika do elektroniki bez dodatkowych nakładów instalacyjnych.

Więcej informacji

Usługi

Rozporządzenie dotyczące projektowania ekologicznego mają od 1 lipca 2021 roku znaczący wpływ na wyposażenie maszyn i urządzeń. Również w decentralnych rozwiązaniach napędowych?

Dowiedz się więcej

Dzielimy się wiedzą

Portfolio nauki online – zdobądź podstawową wiedzę techniczną. Dostępne za darmo przez całą dobę.

Dowiedz się więcej