• Szczegółowe informacje o wybranym przez Państwa produkcie
  • Dane CAD oraz dokumentacja dotycząca Państwa konfiguracji
  • Bezpośrednia możliwość wysłania zapytania lub złożenia zamówienia
Skonfiguruj produkt teraz
Twoje korzyści

Większa wydajność energetyczna
ponieważ silniki synchroniczne DR..J mogą być stosowane na całym świecie, w tym w najwyższej klasie energooszczędności IE4.

Redukcja rozmiaru
gdyż silnik DR..J może być mniejszy aż o dwa rozmiary w stosunku do porównywalnego standardowego silnika asynchronicznego.

Stała prędkość obrotowa
ponieważ silnik DR..J pracuje ze stałą prędkością obrotową niezależnie od obciążenia - synchronicznie z częstotliwością roboczą bez poślizgu.

Motoreduktory walcowe R..DR.. Motoreduktory płaskie F..DR.. Motoreduktory walcowo-stożkowe K..DR.. Motoreduktory walcowo-ślimakowe S..DR.. Motoreduktory kątowe W..DR. Technika szafowa Technika sterowania

Silniki synchroniczne DR..J - wydajne rozwiązanie napędowe

Silnik typu Line Start Permanent Magnet (LSPM) jest trójfazowym silnikiem asynchronicznym, którego wirnik klatkowy wyposażony jest dodatkowo w magnesy trwałe. Po asynchronicznym rozruchu silnik synchronizuje się na częstotliwość roboczą, a następnie pracuje w trybie synchronicznym. Jest to technologia, która otwiera przed Państwem nowe, elastyczne możliwości zastosowania w zakresie techniki napędowej.

Silniki synchroniczne nie wykazują podczas pracy żadnych strat na wirniku i zaskakują swą wysoką sprawnością przy jednoczesnej kompaktowej budowie. W tej samej klasie energooszczędności rozmiar silnika DR..J z technologią LSPM jest mniejszy o 2 stopnie w stosunku do silnika seryjnego o takiej samej mocy.

Oto przykładowe porównanie:

Silnik seryjny DRE.. o mocy 1,1 kW, rozmiar 90M, klasa energooszczędności IE2. Teraz dzięki technologii LSPM możliwe jest zastosowanie silnika DRE..J o mniejszym rozmiarze (80S) w tej samej klasie. Wydajny oraz ekonomiczny wariant!

Wraz w wprowadzeniem na rynek silników DR..J (z technologią LSPM) udało się nam jako producentowi silników połączyć zalety trwałej i odpornej jednostki asynchronicznej z zaletami w zakresie kompaktowej budowy silników synchronicznych o niewielkich stratach. Aby zapewnić większą efektywność w zakresie Państwa zastosowań.

Zastosowanie bez przekładni jedynie połowicznym rozwiązaniem? W takiej sytuacji mogą Państwo skorzystać z naszego systemu modułowego i połączyć silnik LSPM zgodnie z zapotrzebowaniem z przekładnią walcową, płaską, walcowo-ślimakową, walcowo-stożkową lub SPIROPLAN® . Nasza oferta uwzględnia również wszystkie typy przekładni w seryjnej kombinacji z silnikami DR..J dostępnych jako motoreduktory.

Oczywiście zapewniamy również na potrzeby sterowania oraz regulacji odpowiednie falowniki. Aby falowniki były optymalnie zintegrowane z naszymi silnikami, motoreduktorami i dostosowane do Państwa zastosowania, projektujemy i zapewniamy indywidualną elektronikę do napędów.

Formularz kontaktowy Kontakt na całym świecie Hamulce oraz układy sterowania hamulca Środki ochrony powierzchniowej oraz ochrona przeciwkorozyjna

Klasy sprawności

  • Silniki DR..J spełniają wymagania klasy energooszczędności IE2 do IE4

Silnik typu Line Start Permanent Magnet

  • nasza technologia LSPM dzięki zastosowaniu magnesów trwałych umożliwia rozruch silnika synchronicznego poprzez klatkę.
  • w porównaniu do silników seryjnych serii DR.. o identycznej mocy możliwe jest zastosowanie mniejszego rozmiaru przy tej samej klasie energooszczędności.
  • Silnik jest zaprojektowany do pracy z prostymi falownikami i sterowaniem u/f
  • Podczas pracy nie występują żadne straty na wirniku
  • Dostępnych jest łącznie 9 rozmiarów (71S do 100L)
  • Kompaktowa i wytrzymała budowa, niewymagająca konserwacji
  • Praca synchroniczna silników zgodnie z częstotliwością roboczą
  • Bezpoślizgowa regulacja prędkości obrotowej bez sprzężenia zwrotnego enkodera
  • Praca grupowa większej ilości silników ze zsynchronizowaną prędkością obrotową z jednym falownikiem
  • Sprawdzone połączenie z MOVIMOT®- motoreduktorem ze zintegrowanym falownikiem
  • Wysoki zakres prędkości obrotowej ze stałym momentem obrotowym bez wentylatora chłodzącego
  • Dostępnych jest wiele wersji dodatkowych systemu modułowego w zakresie silników
  • Możliwość połączenia z naszymi motoreduktorami

Seria DR..

Jeden silnik, trzy klasy energooszczędności

  • Wersja DRU..J / technologia LSPM = klasa energooszczędności IE4; moc 0,18 kW do 3,0 kW
  • Wersja DRP..J / technologii LSPM = klasa energooszczędności IE3; moc 0,37 kW do 4,0 kW
  • Wersja DRE..J / technologii LSPM = klasa energooszczędności IE2; moc 0,37 kW do 4,0 kW

Oprócz produktów wchodzących w skład modułu oszczędności energii nasze energooszczędne rozwiązania effiDRIVE® obejmują również kompetentne doradztwo w zakresie energii oraz modularne, indywidualne usługi serwisowe.

  • w centralnych instalacjach, np. w zakresie techniki procesowej

silnik DR..J może być eksploatowany w podłączeniu bezpośrednim do sieci lub falownika - jako napęd pojedynczy lub grupowy, np. z falownikami MOVITRAC® LTP B i MOVITRAC® B

  • w decentralnych instalacjach, np. w zakresie techniki transportowej

mogą Państwo po prostu zintegrować silnik DR..J z jednostką MOVIMOT®. Ten komponent napędowy, motoreduktor ze zintegrowanym falownikiem, porusza i steruje układem przeniesienia napędu bezpośrednio z pola.

Praca z falownikiem / 50 Hz

Stały moment obrotowy w zakresie od 300 do 1500 min-1 [CT 1:5]

Wersja Klasa energooszczędności Rozmiar Moc PN
kW
DRE..J IE2 71S – 100M 0.37 – 4.0
DRP..J IE3 71S – 100L 0.37 – 4.0
DRU..J IE4 71S – 100L 0.18 – 3.0

Praca z falownikiem / 87 Hz

Stały moment obrotowy w zakresie od 300 do 2610 min-1 [CT 1:8.7]

Wersja Klasa energooszczędności Rozmiar Moc PN
kW
DRE..J --* 71S – 100M 0.55 – 5.5
DRP..J --* 71S – 100L 0.55 – 5.5
DRU..J --* 71S – 100L 0.25 – 4.0

* Klasyfikacja IE zgodnie z IEC 60034-30-1:2014 obowiązuje tylko dla 50 Hz lub 60 Hz

Tryb sieciowy / 50 Hz

Znamionowa prędkość obrotowa: 1 500 min-1

Wersja Klasa energooszczędności Rozmiar Moc PN
kW
DRE..J IE2 71S – 100M 0.37 – 4.0
DRP..J IE3 71S – 100L 0.37 – 4.0
DRU..J IE4 71S – 100L 0.18 – 3.0
  • Zastosowanie w trybie pracy ciągłej, np. przenośniki taśmowe dla bagaży w logistyce na lotniskach lub zastosowanie w pompach
  • Zastosowania wymagające dużej stałości prędkości obrotowej, np. napędy do pomp przędzalniczych do transportu materiałów w maszynach tekstylnych, napędy do walców w przemyśle szklanym lub napędy transportowe przy procesach przyspieszania
  • W przypadku nowo planowanych maszyn, które wymagają wysokich sprawności, silniki DR..J w klasie IE4 z technologię LSPM mogą zastąpić np.
    • silniki reluktancyjne lub
    • silniki w klasie IE2 o tym samym rozmiarze
  • Silnik ten sprawdził się w zastosowaniach w zakresie technologii procesowych w połączeniu z falownikami MOVITRAC® LTP B i MOVITRAC® B jako napęd pojedynczy lub grupowy.
  • W zastosowaniach w zakresie techniki napędowej w instalacjach decentralnych można połączyć silnik DR..J z jednostką MOVIMOT® oraz dodatkowymi dostępnymi opcjami okablowania i komunikacji.