Przekładnia jest potrzebna wtedy, gdy konieczne jest przełożenie momentu obrotowego oraz prędkości obrotowej sinika elektrycznego, aby spełnić wymagania stawiane układowi napędowemu przez określoną aplikację. Z tego też względu przekładnia jest kluczowym komponentem motoreduktorów.
W zależności od budowy, rozmiaru czy ilości stopni przekładnia przekłada prędkość obrotową silnika na niższą lub wyższą. Wynikający z tego stosunek prędkości obrotowej między wejściową a wyjściową prędkością obrotową jest tym samym najważniejszym parametrem przekładni. To jak wydajna jest przekładnia oraz jakie może przejmować obciążenia, zależy od maksymalnego momentu obrotowego mierzonego w niutonometrach [Nm].
Przekładnie różnią się tym, w jaki sposób przenoszą strumień przenoszonej energii; w związku z tym rozróżnia się trzy podstawowe rodzaje konstrukcji: przekładnie płaskie, przekładnie kątowe oraz przekładnie planetarne.
W przypadku przekładni płaskich i planetarnych wał wejściowy oraz wyjściowy ułożone są w jednym kierunku (w jednej płaszczyźnie). Przeniesienie mocy realizowane jest tym samym prostoliniowo. Przekładnie płaskie dostępne są jako przekładnie walcowe lub przekładnie płaskie.
Szczególną formą są przekładnie planetarne . W tym przypadku przeniesienie mocy realizowane jest współosiowo. Prędkość obrotowa i moment obrotowy na wale napędowym - koła centralnego - przenoszone i przetwarzane są przy tym za pośrednictwem trzech lub wielu obiegowych kół planetarnych na zewnętrzne koło o uzębieniu wewnętrznym (strona wyjściowa). Cechą szczególną jest to, że wał napędowy i wał wyjściowy poruszają się w tym samym kierunku. W połączeniu z serwomotorem serwomotoreduktory z przekładnią planetarną oferują szczególnie wysoką dynamikę i precyzję.
W przypadku przekładni kątowych wał napędowy i wał wyjściowy znajdują się względem siebie w pozycji pionowej co skutkuje tym, że strumień przenoszonej energii przekierowywany jest prostokątnie. Przekładnie kątowe dostępne są w trzech konstrukcjach. Należą do nich przekładnie walcowo-stożkowe, walcowo-ślimakowe oraz dostępne wyłącznie w SEW-EURODRIVE przekładnie kątowe SPIROPLAN®..
Oferta SEW-EURODRIVE to kompleksowe portfolio wszystkich powszechnie znanych rodzajów przekładni oraz duża ilość rozmiarów oferowane w ramach systemu modułowego przekładni. W połączeniu z naszym systemem modułowym silników oraz pozostałymi komponentami daje to możliwość milionów kombinacji. W ten oto sposób możliwe jest dobranie idealnie dostosowanego do Państwa wymagań motoreduktora do prawie każdego zastosowania - niezależnie od tego czy chodzi o przekładnię standardową, serwoprzekładnię, przekładnię ze stali nierdzewnej czy przekładnię w wykonaniu ATEX.
Potrzebują Państwo wytrzymałych i niezawodnych przekładni do procesów produkcyjnych bądź logistycznych? W takim razie nasze przekładnie standardowe stanowią idealne rozwiązanie. W ramach naszej oferty dostępne są różne rodzaje przekładni w wielu rozmiarach o maksymalnym momencie obrotowym wynoszącym do 50000 Nm. Do wyboru mają Państwo:
Państwa aplikacja wymaga mocnej dynamiki oraz wysokiej precyzji? W takim razie nasze serwoprzekładnie są najlepszym rozwiązaniem: Również w tym zakresie dzięki naszemu systemowi modułowemu mają Państwo możliwość połączenia wielu przekładni marki SEW i silników oraz skonfigurowania serwomotoreduktora dostosowanego tym samym do indywidualnych potrzeb. Nasza oferta:
W obszarach higienicznych przemysłu produkcji napojów oraz przemysłu spożywczego wymagających częstego czyszczenia przekładnie często mają kontakt z agresywnymi kwasami i ługiem. Nasze przekładnie ze stali nierdzewnej są wytrzymałe, trwałe, przyjazne w zakresie konserwacji i szczególnie dostosowane do tego typu zastosowań. Wysokojakościowe obudowy ze stali szlachetnej o powierzchni zoptymalizowanej pod kątem czyszczenia sprawiają, że przekładnie te są odporne na chemikalia oraz zanieczyszczenia.
Jeżeli instalacje i maszyny ze względu na procesy produkcyjne stosowane są w otoczeniu, w którym występują mieszanki powietrza i gazów lub powietrza i pyłów, ze względu na istniejące zagrożenie na całym świecie obowiązują surowe dyrektywy w zakresie zabezpieczeń przeciwwybuchowych. Obejmują one oczywiście niezbędną w tym zakresie technikę napędową. Z tego też względu większość naszych przekładni standardowych oraz serwoprzekładni oferujemy również w wersji przeciwwybuchowej zgodnej z najważniejszymi dyrektywami i normami obowiązującymi na rynkach światowych - od ATEX, przez IECEx, po HazLoc-NA®.