Mają Państwo konkretne zapytanie i potrzebują fachowej porady?

Zapraszamy do kontaktu
Motoreduktor Falownik Serwomotory Silniki trójfazowe, silniki asynchroniczne Silniki liniowe, ruch liniowy Technika sterowania

Co to jest przekładnia?

Przekładnia jest wymagana do przekształcania momentu obrotowego i prędkości silnika elektrycznego, tak aby spełniały one wymagania techniczne aplikacji. Z tego powodu przekładnia jest centralnym elementem motoreduktora.

Jak działa przekładnia?

W oparciu o konstrukcję, rozmiar i stopnie przekładni, przekładnia przekształca prędkość silnika w stopnie w górę lub w dół. Wynikowy stosunek prędkości i między prędkością wejściową a prędkością wyjściową jest zatem jedną z najważniejszych wartości charakterystycznych przekładni. To, jak mocna jest przekładnia i jakie obciążenia może przenosić, zależy od jej maksymalnego momentu obrotowego, mierzonego w jednostkach fizycznych niutonometrach [Nm].

Jakie rodzaje przekładni są dostępne?

Przekładnie rozróżnia się ze względu na rodzaj przenoszonej przez nie siły. W rezultacie istnieją trzy podstawowe konstrukcje: Przekładnie z wałem równoległym, przekładnie kątowe i przekładnie planetarne.

W przekładniach z wałem równoległym i przekładniach planetarnych wał wejściowy i wyjściowy są ustawione w jednym kierunku (na tym samym poziomie). Moc jest zatem przenoszona w linii prostej. Przekładnie z wałem równoległym są dostępne w wersji z przekładnią walcową lub przekładnią walcową z wałem równoległym.

Przekładnie planetarne są specjalną formą. W ich przypadku przenoszenie mocy jest współosiowe. W tym przypadku prędkość i moment obrotowy wału wejściowego - centralnej przekładni słonecznej - są przenoszone na zewnętrzną przekładnię pierścieniową (po stronie wyjściowej) i przekształcane przez trzy lub więcej obracających się przekładni planetarnych. Ich cecha szczególna: Wał wejściowy i wał wyjściowy poruszają się w tym samym kierunku podczas całego tego procesu. W połączeniu z serwomotorem serwomotory planetarne zapewniają szczególnie wysoką dynamikę i precyzję.

Z kolei w przekładniach kątowych wał napędowy i wał wyjściowy są do siebie prostopadłe, co powoduje, że przepływ siły jest tam skierowany pod kątem prostym. Istnieją trzy znane wersje przekładni kątowych. Należą do nich przekładnie walcowo-stożkowe, przekładnie walcowo-ślimakowe oraz, oferowane wyłącznie przez SEW-EURODRIVE, przekładnie kątowe SPIROPLAN®.

Co to jest przekładnia? Jak działa przekładnia? Jakie rodzaje przekładni są dostępne? Co oferujemy: Odpowiednia przekładnia do każdego zastosowania z naszego systemu modułowego Co to jest przekładnia?

Przekładnia jest wymagana do przekształcania momentu obrotowego i prędkości silnika elektrycznego, tak aby spełniały one wymagania techniczne aplikacji. Z tego powodu przekładnia jest centralnym elementem motoreduktora.

Jak działa przekładnia?

W oparciu o konstrukcję, rozmiar i stopnie przekładni, przekładnia przekształca prędkość silnika w stopnie w górę lub w dół. Wynikowy stosunek prędkości i między prędkością wejściową a prędkością wyjściową jest zatem jedną z najważniejszych wartości charakterystycznych przekładni. To, jak mocna jest przekładnia i jakie obciążenia może przenosić, zależy od jej maksymalnego momentu obrotowego, mierzonego w jednostkach fizycznych niutonometrach [Nm].

Jakie rodzaje przekładni są dostępne?

Przekładnie rozróżnia się ze względu na rodzaj przenoszonej przez nie siły. W rezultacie istnieją trzy podstawowe konstrukcje: Przekładnie z wałem równoległym, przekładnie kątowe i przekładnie planetarne.

W przekładniach z wałem równoległym i przekładniach planetarnych wał wejściowy i wyjściowy są ustawione w jednym kierunku (na tym samym poziomie). Moc jest zatem przenoszona w linii prostej. Przekładnie z wałem równoległym są dostępne w wersji z przekładnią walcową lub przekładnią walcową z wałem równoległym.

Przekładnieplanetarne są specjalną formą. W ich przypadku przenoszenie mocy jest współosiowe. W tym przypadku prędkość i moment obrotowy wału wejściowego - centralnej przekładni słonecznej - są przenoszone na zewnętrzną przekładnię pierścieniową (po stronie wyjściowej) i przekształcane przez trzy lub więcej obracających się przekładni planetarnych. Ich cecha szczególna: Wał wejściowy i wał wyjściowy poruszają się w tym samym kierunku podczas całego tego procesu. W połączeniu z serwomotorem serwomotory planetarne zapewniają szczególnie wysoką dynamikę i precyzję.

Z kolei w przekładniach kątowych wał napędowy i wał wyjściowy są do siebie prostopadłe, co powoduje, że przepływ siły jest tam skierowany pod kątem prostym. Istnieją trzy znane wersje przekładni kątowych. Należą do nich przekładnie walcowo-stożkowe, przekładnie walcowo-ślimakowe oraz, oferowane wyłącznie przez SEW-EURODRIVE, przekładnie kątowe SPIROPLAN®.

Co oferujemy: Odpowiednia przekładnia do każdego zastosowania z naszego systemu modułowego

Dzięki ofercie obejmującej wszystkie konwencjonalne typy przekładni i wiele różnych rozmiarów, SEW-EURODRIVE zapewnia kompleksowy system przekładni modułowych. W połączeniu z naszym modułowym systemem silników i innymi komponentami, zapewniają one miliony opcji kombinacji. Dla praktycznie każdego możliwego przypadku zastosowania można zatem znaleźć motoreduktor, który jest idealnie dostosowany do wymagań, niezależnie od tego, czy wybierzesz jedną z naszych standardowych przekładni, motoreduktor serwo, przekładnię ze stali nierdzewnej, czy przekładnię przeciwwybuchową.

Przekładnia standardowa

Potrzebujesz solidnych i niezawodnych przekładni do produkcji i logistyki? Jeśli tak, nasze standardowe przekładnie są idealnym rozwiązaniem. Wybieraj spośród różnych typów przekładni w wielu rozmiarach i z maksymalnym momentem obrotowym do 50 000 Nm. Możesz wybierać spośród:

R.. przekładnie walcowe F.. przekładnie walcowe z wałem równoległym K.. przekładnie walcowo-stożkowe S..DR.. przekładnie ślimakowe Przekładnie kątowe SPIROPLAN®
Przekładnie serwo

Czy Twoja aplikacja wymaga dużej dynamiki i wysokiej precyzji? W takim razie nasze motoreduktory serwo są idealnym wyborem: również w tym przypadku można skorzystać z naszego systemu modułowego, aby połączyć ogromną liczbę przekładni i silników SEW w celu skonfigurowania własnego, niestandardowego motoreduktora serwo. Co oferujemy:

PF.. serwoprzekładnia planetarna BS.F.. serwoprzekładnia walcowa
Przekładnie ze stali nierdzewnej

W wymagających intensywnego czyszczenia obszarach przemysłu spożywczego i napojów, przekładnie często wchodzą w kontakt z agresywnymi kwasami i zasadami. Nasze przekładnie ze stali nierdzewnej są solidne, trwałe i niewymagające konserwacji oraz specjalnie dostosowane do takich zastosowań. Wysokiej jakości obudowa ze stali nierdzewnej z powierzchniami zoptymalizowanymi pod kątem czyszczenia sprawia, że przekładnia ta jest odporna na chemikalia i zabrudzenia.

RES... przekładnia walcowa ze stali nierdzewnej KES... przekładnia walcowo-stożkowa ze stali nierdzewnej
Przekładnie w wykonaniu przeciwwybuchowym

Jeśli instalacje i maszyny są narażone na działanie mieszanin powietrza i gazu lub powietrza i pyłu ze względu na rodzaj produkcji, na całym świecie obowiązują najsurowsze przepisy dotyczące ochrony przeciwwybuchowej ze względu na to zagrożenie. Oczywiście mają one również zastosowanie do danej technologii napędowej. Mając to na uwadze, większość naszych standardowych przekładni i serwoprzekładni jest dostępna w wersji przeciwwybuchowej - zgodnej z najważniejszymi przepisami i normami obowiązującymi na rynku globalnym, od ATEX przez IECEx po HazLoc-NA®.

Czy potrafisz rozwiązać zagadkę?

Jeśli lubisz rozwiązywać problemy, wypróbuj naszą małą łamigłówkę :-)

Mała wskazówka:

Obrazek przedstawia trzy z naszych standardowych motoreduktorów - motoreduktor walcowy z wałem równoległym, motoreduktor walcowy i motoreduktor walcowo-stożkowy. Każdy typ oznacza konkretną liczbę.

Po obliczeniu tych liczb rozwiązanie jest oczywiste, prawda?

W przypadku motoreduktorów walcowych wał wejściowy (silnik) i wał wyjściowy (przekładnia) znajdują się w jednej linii. Są one również nazywane motoreduktorami z wałem równoległym. Motoreduktory walcowe są najczęściej stosowanymi tradycyjnymi motoreduktorami.

Nasza przekładnia walcowa oznacza liczbę 4!

Jak sugeruje ich nazwa, przekładnie walcowe z wałem równoległym mają również konstrukcję z wałem równoległym. Przenoszenie mocy odbywa się równolegle do osi, ale wał wyjściowy znajduje się niżej. Dzięki temu motoreduktory walcowe z wałem równoległym idealnie nadają się do ograniczonych przestrzeni.

Nasza przekładnia walcowa z wałem równoległym / motoreduktor wal cowy z wałem równoległym oznacza liczbę 10!

Przekładnie walcowo-stożkowe tworzą kąt 90°C. Należą one do "rodziny" przekładni kątowych, ponieważ ich wały wejściowe i wyjściowe są ustawione prostopadle do siebie. Umożliwia to odchylenie przepływu mocy pod kątem prostym. Nasze przekładnie walcowo-stożkowe korzystają ze szczególnie odpornych na zużycie elementów przekładni. Zwiększa to wydajność, a tym samym obniża koszty energii.

Nasza przekładnia walcowo-stożkowa / motoreduktor walcowo-stożkowy oznacza liczbę 2!

I co? Jakie jest rozwiązanie zagadki?

Udało ci się? Gratulacje!


Łączna suma wynosi:

42


Krótka wskazówka:

Jeśli nie ustawiono nawiasów, obliczenia punktowe zawsze mają pierwszeństwo przed obliczeniami kreskowymi!

2 + 10 - 4 = 2 + 40 = 42

Formularz kontaktowy Kontakt na całym świecie